Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Du förstår alltså inte att det är något allvarligt fel när man anställer MB-representanter i en NGO. Okey, jag överlåter till andra att avgöra det. Eller öppet är advokat för deras sak och samtidigt sitter som ordförande i en NGO.
Jag tycker det är fruktansvärt att skjuta obeväpnade demonstranter i Egypten, Gaza och på andra håll i världen men jag är absolut för att man använder erforderligt väld mot islamistiska terrorister vad än de kallar sig och var än de dyker upp som i Syrien eller Tjetjenien och annorstädes. Och låt oss vara överens om att om MB hade fått vara kvar i Egypten så skulle kopterna vara utrotade där vid det här laget.
Vad händer Yaziderna nu när YPG börjar tränamed wahhabistsoldaterna från Saudi tror du.
De anställer en person i london med kopplingar till MB. Ok, vad bevisar det? Att FN, HRW, FN, Läkare utan gränser och liknande alla manipulerat bevis i varenda rapport de skrivit angående Assad i maskopi med varandra trots fördömande av alla som skulle tjäna på en felaktig beskrivelse av Assads brott i detta avseende. Ockhams rakkniv, eller hur var det?
Du är för att man begår krigsbrott om den som begår dem gör detta i strid med islamister? Individuella rättigheter och libertarianism är inget att hänga i granen enligt dig. Fast många fascister definierar sig som "libertarianer" så får väl bedöma dig utifrån det antagandet. Belägringen av Grozny var säkert något du försvarade också.
Du har ju grävt efter dessa obskyra detaljer i internets djup för att hitta dessa ting. Du vet att en vetenskaplig princip är att man alltid skall söka efter att falsifiera sina uppfattningar inte ständigt bekräfta dessa som du gör.
Rojava är ett dött samhällsprojekt då turkarna kommer ta över hela området med amerikanskt överseende. Fast du tycker ju om Erdogan enligt vad du skrev nyligen så det är väl så mycket man får ta din anti-muslim brotherhood ställning.
YPG kommer försvinna och nej en vänsterextrem organisation kommer med största sannolikhet inte att öppna sina famnar för religiösa extremister som försökt slakta dem sedan 2012.
Åter igen, vad hade hänt med yaziderna i Irak och de religiösa minoriteterna i norra Syrien utan YPG och PKK? Fördömer du Assadregimens övergivande av dessa så som du fördömer Peshmerga angående Yaziderna?