2018-05-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Tror att du behöver ut i terränglådan någon gång då och då

https://www.youtube.com/watch?v=h3DhPT7CFI8

Hehe
Knappast behövligt för mig att göra det.
Jag har nog varit där långt mycket mer än de flesta som häckar här inne...har dessutom jagat tillräckligt mycket räv för att veta vad jag pratar om.

https://www.youtube.com/watch?v=J6NuhlibHsM

Finns många olika skrik.
Hoppa fram 36 sek till "Vixen scream"
Citera
2018-05-31, 19:07
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har dom säkert en uppfattning om. Hade det skett i en bil blir det snarast obegripligt varför kroppen inte dumpats långt från hennes bostad. Varför flytta ett lik? Dessutom till fyndplatsen bakom ett plank 100 m från bostaden. Det kan inte stämma.

Mest troligt är att fyndplats=brottsplats.

Tror vi pratade om det tidigt, men kanske GM var berusad och valde cykel istf bil; alt. bor nära.
Citera
2018-05-31, 19:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Varför blir han häktad om han nekar och det inte finns tekniska bevis enligt advokaten

1.finns risk för återfall i brott (recidivfara), eller
2.finns risk att den misstänkte förstör bevis eller på annat sätt påverkar utredningen om brottet (kollusionsfara),
3.finns risk att den misstänkte undanhåller sig lagföring eller straff (flyktfara),
eller vid "sannolika skäl" oberoende av brottets beskaffenhet:
4.den misstänkte saknar fast hemvist i Sverige, och kan anta vilja lämna landet, såsom en utländsk besökare.
5. om han är okänd och vägrar att uppge namn och hemvist eller om hans uppgift om detta kan antas vara osann.

En person kan av domstol häktas och därmed hållas frihetsberövad under en tid av högst 14 dagar (sju dagar om endast misstankegraden "skäligen misstänkt" föreligger), varefter ny häktningsförhandling ska hållas.
Wikipedia
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-05-31 kl. 19:15.
Citera
2018-05-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nja han kan ha fått veta att polisen inväntar provsvar eller liknande och därför kommer åklagaren be om en så kallad utredningshäktning. Bara ett exempel på varför advokaten kan ha svängt i frågan.
Så kan det vara.
Det ska bli spännande om hon vill ha han häktad för dråp eller mord imorgon.
Citera
2018-05-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det kan räcka med att åklagaren väntar in analysresultat och att hon har en trovärdig gärningsbeskrivning. Då kan han utredningshäktas skäligen misstänkt i en vecka.
Hans utlandsresa förbättrar nog inte direkt hans chanser att släppas i morgon?
Eller möjligen lördag om åklagaren väntar till en minut i 12 med att lämna häktningsframställan.

Aha utredningshäktning för de väntar fler resultat ja han häktas nog
Citera
2018-05-31, 19:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Sedan ska man ha i åtanke att GW faktiskt ganska ofta har haft fel i sina teorier

10% av fallen tycker jag inte är ofta.
Citera
2018-05-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Tror vi pratade om det tidigt, men kanske GM var berusad och valde cykel istf bil; alt. bor nära.

Han har endast minuters gångtid till Lenas bostad.
Citera
2018-05-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
1.finns risk för återfall i brott (recidivfara), eller
2.finns risk att den misstänkte förstör bevis eller på annat sätt påverkar utredningen om brottet (kollusionsfara),
3.finns risk att den misstänkte undanhåller sig lagföring eller straff (flyktfara),
eller vid "sannolika skäl" oberoende av brottets beskaffenhet:
4.den misstänkte saknar fast hemvist i Sverige, och kan anta vilja lämna landet, såsom en utländsk besökare.
5. om han är okänd och vägrar att uppge namn och hemvist eller om hans uppgift om detta kan antas vara osann.

Ok han måste nästan ha planerat detta för han lämnat få spår
Tror fortfarande han åkte till HD och tvättade kläder och duschade efter brottet
Låt säga att han är mördaren och HD vet det vad får hon för straff då ?
Citera
2018-05-31, 19:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ok han måste nästan ha planerat detta för han lämnat få spår
Tror fortfarande han åkte till HD och tvättade kläder och duschade efter brottet
Låt säga att han är mördaren och HD vet det vad får hon för straff då ?
Om hon har hjälpt honom att hålla sig undan eller undanröjt bevis riskerar hon fyra års fängelse. Men att bara underlåta att avslöja honom är inte straffbart.
Citera
2018-05-31, 19:22
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutandestege
Hehe
Knappast behövligt för mig att göra det.
Jag har nog varit där långt mycket mer än de flesta som häckar här inne...har dessutom jagat tillräckligt mycket räv för att veta vad jag pratar om.

https://www.youtube.com/watch?v=J6NuhlibHsM

Finns många olika skrik.
Hoppa fram 36 sek till "Vixen scream"

Föga blodisande annat än för mörkrädda stadsbor kanske.
Citera
2018-05-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukdocka
Som jag skrev så kommer jag personligen inte ihåg han och att det är mycket rykten som går.

Det jag dock vet (det är inte bara en av mina fd arbetskollegor som styrker detta) är att han fick sparken från ett stort mätföretag.

Varför han fick sparken eller vad han har sagt eller inte sagt det vet jag dock inte. Så nej jag snackar inte skit.

Håller dock med dig om att det bara blir larvigt när hobbypsykologerna på FB gormar ut att man minsan ser på hans blick att han är psykopat.

Sorry om jag verkade på, jag var lätt irriterad på alla dumma uttalanden vilket sken igenom.

Angående det där mätföretaget tror jag att jag sett en "hej-då-video" där han cyklar runt på mountainbike inne på kontoret och tar adjö av folk. Jag fick intrycket av att han sagt upp sig och han började ju direkt på ett konkurrerande företag inom samma bransch. Kan ju stämma ändå men jag tycker jag borde hört det och vad jag vet har han aldrig varit arbetslös utom möjligtvis strax efter att han blev färdig pilot.
Citera
2018-05-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Om inte SD blir häktad på sannolika skäl i morgon kommer jag att damma av LaScala,s favoritmördare igen, nämligen den berömda älgen, det är verkligen en lurig rackare.
Men varför åklagaren sprider oro med att säga bara "inga kommentarer"? Hon kunde säga att utredning går framåt? Hon fortfarande säger att "han är anhållen skäligen för mord"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in