Citat:
Intressanta tankegångar men historiebeskrivningen stämmer endast delvis. PKK-spåret. drivet av HH mfl, var ett försök till skenlösning. Ngt som som man fortsatte med även efter att HH avsatts.
Strax efter MOP försökte HH sätta dit en österrikare, jag har glömt bort namnet. Det fick man släppa eftersom han hade alibi. Österrikaren är på sätt och vis MOP:s LHO
Strax efter MOP försökte HH sätta dit en österrikare, jag har glömt bort namnet. Det fick man släppa eftersom han hade alibi. Österrikaren är på sätt och vis MOP:s LHO
Nu är jag av den uppfattningen att både Hans Holmér och Ulf Karlsson (hans efterträdare) är inblandade i konspirationen. Holmér direkt operativt. Ölvebro är det dock inte utan han är en wannabe som väldigt gärna hade velat varit inblandad och gjorde allt han kunde för att leva upp till möjligheten om han varit inblandad. Som en tillgiven hund. För övrigt anser jag att det inte finns någon som kan liknas vid LHO i Palmemordet och det är av den anledningen jag nämnde i mitt tidigare inlägg. Fåfängan bland konspiratörerna att en syndabock får för mycket uppmärksamhet, jämfört med deras egen förträfflighet, gick man alltså ifrån av den anledningen. När dock de första privatspanarna började komma för nära sanningen runt 1987 så lanseras teorin CP. Så har det fortsatt i alla år och säkert minst hälften av alla böcker som skrivits i ämnet är planerad desinformation.
Ett annan viktigt påpekande enligt mig är att man gör ett allvarligt fel om man begränsar sig själv till att bilda sin teori om att mordet handlar om klassisk höger- kontra vänsterkamp, nazism mot kommunism m m. Att de "vänsterböcker" som skrivits i ämnet kommer väldigt nära sanningen är en korrekt analys men när slutkommentarerna handlar om klassiska ideologiska motsättningar så försvinner tyvärr trovärdigheten i dem. Vänstern är på tok för känslomässig och det tar tyvärr ofta överhanden i deras resonemang. Det är ett typiskt vänstersymtom överlag. Man måste verkligen ge upp tanken på att partibeteckningar är inblandade. Det ligger djupare än så.