Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-31, 10:02
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag brukar ibland fundera på en sak:

Eftersom vi alla i 32 år fingranskat varenda känd millimeter av Palmeutredningen vet vi en enorm massa saker om vad ett gäng namngivna poliser gjorde var, när och hur. Och så grubblar vi oss gråa över om de medvetet eller omedvetet begick misstag utan att någonsin komma fram till något begripligt svar.

Nu till min poäng - vad skulle vi upptäcka om vi alla lika ingående granskade någon eller några andra mordutredningar? Skulle det även där förekomma oförklarliga klantigheter? Och vad skulle vi dra för slutsatser av det i så fall?

Det kan alltså vara så enkelt att svensk polis 1986 inte var bättre än så här. De många misstagen var kanske det normala sättet att bedriva mordutredningar. Oförmågan att finna mordkulorna, den begränsade avspärrningen, det fruktansvärt sena rikslarmet, polisernas ovilja att springa efter mördaren, Dahlsgaards märkliga agerande, sjabblet i sambandscentralen, oförmågan att svara på LL:s larmsamtal mm.

Jag tillhör ju inte dem som varit särskilt imponerade när Ölvebro, Krusell, Almblad, Helin, Björk, Lindström osv uttalat sig om mordet. Istället undrar man stillsamt från vilken skyddad verkstad de letats fram (för att nu överdriva i syfte att vara tydlig).

De flesta av dem har för mig framstått som obegåvade, prestigefyllda och tvärsäkra när de borde vara begåvade, öppensinnade och lyssnande.

Och när poliserna efter några minuter fick veta att det var Palme som var mördad så gick precis varenda säkring överallt och alla bara yrade omkring och gjorde misstag på misstag.

De enda som framstår som lite kyliga var de som var satta att styra landet. Jag anar Ingvar C:s hand över mycket som skedde på mordnatten och första dygnet.

Jag tror alltså att IC beordrade Säpochefen till polisens sambandscentral för att där så fort som möjligt säkra utredningen. Inga obehagliga överraskningar. IC skulle ha kontroll över allt in i minsta detalj. Säpo skickade LC till Sabb och LC rapporterade om problemet Rimborn som då snabbt hanterades.

Förnekandet av Rimborns uppgifter, rikslarmet som ändrades, tillsättandet av HH och - när den värsta krutröken lagt sig - inriktningen på den ofarlige ensamme galningen.

Mitt intryck är att IC inte endast ville detaljstyra för att detaljstyra utan för att han i grunden var skräckslagen över det inträffade. Han kastades in som statsminister i den värsta situation landet upplevt. Nu gällde det att med blixtens hastighet säkra landet och se till att alla viktiga personer, inklusive IC själv, skyddades dygnet runt.

Och att inga som helst obehagliga överraskningar dök upp. Palmeutredningen var alltså, det är mitt intryck, från första timmen inte en vanlig mordutredning utan ett regisserat skådespel i avsikt att snarast avvecklas ungefär som när man lägger en obehaglig statlig utredning längst ner i en byrålåda.

Tyvärr för IC och hans entourage - som med säkerhet kontrollerade nyhetsförmedlingen om mordet i början - infann sig snabbt en massa folk med massor av kritiska frågor. Lars Borgnäs gjorde ett fantastiskt jobb men behandlades som en vettvilling. Vi minns alla utfrågningen där Borgnäs tappade behärskningen. Det var rätt att tappa behärskningen. Åklagarna o Ölvebro stod faktiskt och sa att de inte mindes hur det förhöll sig med helt centrala delar av utredningen. De ljög naturligtvis och det såg Borgnäs och alla intelligenta tittare.

Det hjälpte inte ett dugg att HH svamlade om PKK, att UK lade allt i viloläge, att Ölvebro jagade en knarkare, att Helin&Co hittade på att LP sett mördaren, att Dahlsten viftade bort alla WT-män, att Åsgård försökte se trovärdig ut när han hittade på att GM agerade ensam, att Guillou, Kanger m fl hamrade på om den ensamme GM etc.

Tvärtom framstod polisledningen och själva den socialdemokratiska staten som alltmer förljugen. Storyn höll inte. Folk trodde inte på dem, ja förutom den oinformerade allmänheten då som i alla år litat på fantasin CP.

Men polisledningen/staten pumpade på och kallade Ulla S "baglady", hittade på nån falsk historia om tipsaren på Kungsgatan, raderade Dallas farliga berättelse, babblade om bandyklubbor för att förlöjliga alla seriösa vittnen som sett WT-män, städade undan polisspåret med en handfull usla förhör osv.

Och det tunga järnlocket ligger fortfarande kvar. Självklart ska vi inte få veta sanningen.

Tyvärr för mörkläggarna så avslöjades TN:s falska spel och Ölvebros inkompetens. Och nu har duktiga människor här i tråden även funnit att SE-utspelet från Filter bara är dumheter.

Om vi undantar Borgnäs/Bresky, UG och några till så har ju faktiskt svensk media totalt abdikerat i frågan om Palmemordet. Det görs under 32 års tid nästan inte en enda seriös granskning med fokus på fakta. Vad har exempelvis TV3:s clowner pysslat med i alla år? Hur är det ens möjligt att någon tänkande människa i en enda sekund lyssnar på någonting som Fylking säger om Palmemordet?

Det hela framstår från början till slut som en fars. Därför är det befriande att läsa och skriva i den här tråden där insatta människor gör kompetenta analyser.

Det ligger i människans natur att hitta mönster ,där inget mönster finns. Vad som finns är kaos och inkompetens, och beslut baserat på farhågor-ej kunskap, och ansvarstagande för Sverige. Det sistnämnda kan nog förklara b.la IC:S agerande. Så långt håller jag med dig. Men jag tycker inte att det kan förklara allt.:

a)Ett bra exempel på detta är SBC:s agerande under mordnatten. Jag ids inte här och nu referera till "Inuti labyrinten" men boken smular sönder argumentet att allt bara är inkompetens. Se också mitt inlägg (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

b) Den omfattande mörkläggningsoperation efteråt
Den mest systematiska genomången av detta finns inte i denna tråden utan här:http://palmemordet.forum24.se/palmemordet-about61.html
Naturligtvis kan man inte ta Bobos inlägg för givna-många menar ju att även han driver en agenda här, men här finns ändå en omfattande genomgång som jag inte sett nån annanstans
Senast redigerad av bartram 2018-05-31 kl. 10:08.
Citera
2018-05-31, 10:03
Medlem
TilleyHats avatar
Av de cirka 130 personer som erkänt mordet, finns det några offentliga förhör med någon av dessa? Är alla dessa s.k. "nutcases" eller kan det finnas någon med substans?
Citera
2018-05-31, 10:43
Medlem
Jag förstår inte de som tror på en ensam galning och säger att en konspiration skulle aldrig hålla i så många år utan att det skulle läcka information.

Det har ju läckts massor av information, problemet är att det finns ännu mer desinformation.

Jag är övertygad om att Sydafrika var inblandat.
EdK har ju till och med vittnat om detta inför Sanningskommisionen.

Felet man gör är att tänka att det skulle ha med Apartheid att göra.
Det handlade om vapenhandel och det var inte bara Sydafrikanerna som var inblandade.

https://www.expressen.se/nyheter/palme-vittne-utpekad-elitsoldat-var-hos-sapo/
https://www.sydsvenskan.se/2014-02-25/sydafrikasparet-hett-redan-fran-borjan
https://www.independent.co.uk/news/world/apartheid-assassin-killed-swedish-pm-1365208.html
Citera
2018-05-31, 12:11
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag brukar ibland fundera på en sak:

Eftersom vi alla i 32 år fingranskat varenda känd millimeter av Palmeutredningen vet vi en enorm massa saker om vad ett gäng namngivna poliser gjorde var, när och hur. Och så grubblar vi oss gråa över om de medvetet eller omedvetet begick misstag utan att någonsin komma fram till något begripligt svar.

Nu till min poäng - vad skulle vi upptäcka om vi alla lika ingående granskade någon eller några andra mordutredningar? Skulle det även där förekomma oförklarliga klantigheter? Och vad skulle vi dra för slutsatser av det i så fall?

Det kan alltså vara så enkelt att svensk polis 1986 inte var bättre än så här. De många misstagen var kanske det normala sättet att bedriva mordutredningar. Oförmågan att finna mordkulorna, den begränsade avspärrningen, det fruktansvärt sena rikslarmet, polisernas ovilja att springa efter mördaren, Dahlsgaards märkliga agerande, sjabblet i sambandscentralen, oförmågan att svara på LL:s larmsamtal mm.

Jag tillhör ju inte dem som varit särskilt imponerade när Ölvebro, Krusell, Almblad, Helin, Björk, Lindström osv uttalat sig om mordet. Istället undrar man stillsamt från vilken skyddad verkstad de letats fram (för att nu överdriva i syfte att vara tydlig).

De flesta av dem har för mig framstått som obegåvade, prestigefyllda och tvärsäkra när de borde vara begåvade, öppensinnade och lyssnande.

Och när poliserna efter några minuter fick veta att det var Palme som var mördad så gick precis varenda säkring överallt och alla bara yrade omkring och gjorde misstag på misstag.

De enda som framstår som lite kyliga var de som var satta att styra landet. Jag anar Ingvar C:s hand över mycket som skedde på mordnatten och första dygnet.

Jag tror alltså att IC beordrade Säpochefen till polisens sambandscentral för att där så fort som möjligt säkra utredningen. Inga obehagliga överraskningar. IC skulle ha kontroll över allt in i minsta detalj. Säpo skickade LC till Sabb och LC rapporterade om problemet Rimborn som då snabbt hanterades.

Förnekandet av Rimborns uppgifter, rikslarmet som ändrades, tillsättandet av HH och - när den värsta krutröken lagt sig - inriktningen på den ofarlige ensamme galningen.

Mitt intryck är att IC inte endast ville detaljstyra för att detaljstyra utan för att han i grunden var skräckslagen över det inträffade. Han kastades in som statsminister i den värsta situation landet upplevt. Nu gällde det att med blixtens hastighet säkra landet och se till att alla viktiga personer, inklusive IC själv, skyddades dygnet runt.

Och att inga som helst obehagliga överraskningar dök upp. Palmeutredningen var alltså, det är mitt intryck, från första timmen inte en vanlig mordutredning utan ett regisserat skådespel i avsikt att snarast avvecklas ungefär som när man lägger en obehaglig statlig utredning längst ner i en byrålåda.

Tyvärr för IC och hans entourage - som med säkerhet kontrollerade nyhetsförmedlingen om mordet i början - infann sig snabbt en massa folk med massor av kritiska frågor. Lars Borgnäs gjorde ett fantastiskt jobb men behandlades som en vettvilling. Vi minns alla utfrågningen där Borgnäs tappade behärskningen. Det var rätt att tappa behärskningen. Åklagarna o Ölvebro stod faktiskt och sa att de inte mindes hur det förhöll sig med helt centrala delar av utredningen. De ljög naturligtvis och det såg Borgnäs och alla intelligenta tittare.

Det hjälpte inte ett dugg att HH svamlade om PKK, att UK lade allt i viloläge, att Ölvebro jagade en knarkare, att Helin&Co hittade på att LP sett mördaren, att Dahlsten viftade bort alla WT-män, att Åsgård försökte se trovärdig ut när han hittade på att GM agerade ensam, att Guillou, Kanger m fl hamrade på om den ensamme GM etc.

Tvärtom framstod polisledningen och själva den socialdemokratiska staten som alltmer förljugen. Storyn höll inte. Folk trodde inte på dem, ja förutom den oinformerade allmänheten då som i alla år litat på fantasin CP.

Men polisledningen/staten pumpade på och kallade Ulla S "baglady", hittade på nån falsk historia om tipsaren på Kungsgatan, raderade Dallas farliga berättelse, babblade om bandyklubbor för att förlöjliga alla seriösa vittnen som sett WT-män, städade undan polisspåret med en handfull usla förhör osv.

Och det tunga järnlocket ligger fortfarande kvar. Självklart ska vi inte få veta sanningen.

Tyvärr för mörkläggarna så avslöjades TN:s falska spel och Ölvebros inkompetens. Och nu har duktiga människor här i tråden även funnit att SE-utspelet från Filter bara är dumheter.

Om vi undantar Borgnäs/Bresky, UG och några till så har ju faktiskt svensk media totalt abdikerat i frågan om Palmemordet. Det görs under 32 års tid nästan inte en enda seriös granskning med fokus på fakta. Vad har exempelvis TV3:s clowner pysslat med i alla år? Hur är det ens möjligt att någon tänkande människa i en enda sekund lyssnar på någonting som Fylking säger om Palmemordet?

Det hela framstår från början till slut som en fars. Därför är det befriande att läsa och skriva i den här tråden där insatta människor gör kompetenta analyser.

Förutom din tidigare dårskap att peka ut SD som skyldiga. Och ditt svammel om höger om höger. Plus dina försök att politisera tråden finns det för övrigt en del sans och förnuft i ditt resonemang idag. Jag håller med om mycket i ditt inlägg.

Fakta är att inga poliser/förundersökningsledare under 30 år på djupet undersökte WT-bärare. Dag försökte men pensionerade sig i förtid. Dagens KP har en tidshorisont på sin pensionering. Alltså om 9 år.

Frågan är om KP idag är intresserad av att lösa mordet. Jag betvivlar starkt.

Enligt Mikael Hylin är dagens förundersökningsledare tillsatt för att fixa ett hedervärt avslut på utredningen. Som att anklaga den oskyldige och fabulerande nollan SE. Eller någon annan död fantasi.

Man kan säga mycket om dig och LGWP. Men en sak är säker. Man löser inte ett mord på en statsminister via politiska uppfattningar eller spekulationer om motiv. En okänd mördare kan inte kvantifieras i något avseende.
Senast redigerad av andersaanderssona 2018-05-31 kl. 12:25.
Citera
2018-05-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag försöker lägga pussel. Såväl SE som bankomatgänget kom ut på Sveavägen precis efter att LOP hade passerat. SE såg dem från sin position i receptionen medan AB gav något tecken. Bakom Palme uppstår något virrvarr som IM erfar men inte kan minnas. SE går från trottoarkanten mot bankomatlokalen, AB går nära reklampelaren, Boforsgänget plus eventuell följeslagare kommer ut på den gata som LP uppfattat som folktom, AB börjar gå efter LOP på några meters avstånd, en man går ikapp paret och skjuter, AB går in i porten. Man som enligt LP liknar CP flyr in i gränden. SE "snubblar" på OP. Boforsgänget låtsas varken ha sett eller hört något och går norrut i normal takt.

Jag tror att gm blev kvar på platsen - utan vapen. Gm behövde bara befinna sig på platsen, få ett vapen och skjuta. Han behövde aldrig fly. Kanske är han ett förhört vittne eller så blandade han sig i mängden och försvann obemärkt. Lars-Kristian Bergh avböjde Dan Klöfverskjölds erbjudande, men någon annan tog uppdraget i stället.

Inte helt olikt det jag skrev tidigare här som parodi (jag vet, man ska inte citera sig själv):

Citat:
Ursprungligen postat av biooid
En teater på mordplatsen? Här kommer clownernas mellanspel:

SE skjuter, ger vapnet till AB som gömmer det och låtsas vara chockad åskådare, SE springer iväg, går tillbaka in genom Skandiahusets bakdörr, stämplar ut och springer rakt på mordplatsen. Han gör rådigt första hjälpen på Palme och smusslar sedan till sig pistolen från AB. När polisen kommer pekar SE militäriskt ut riktningen och springer snart efter dem ropades sitt eget signalement. Han avviker, gömmer vapnet i Skandiahusets källare och går sedan tillbaka till mordplatsen där polisen förhör de första vittnena "Va, det där är ju mitt signalement?"

Men så var det visst Ockhams rakkniv och WT-männen också.

Om jag får spekulera så tror jag att SE:s första roll var som "städkärring"; jag tror att en av wt-männen "fastnade" och var tvungen att stanna kvar som vittne, SE kallades ut för att smussla bort walkie-talkien.
Citera
2018-05-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Av de cirka 130 personer som erkänt mordet, finns det några offentliga förhör med någon av dessa? Är alla dessa s.k. "nutcases" eller kan det finnas någon med substans?

Någon som vet om Skandiamannen har erkänt mordet?
Citera
2018-05-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Enligt Filter är det omöjligt att göra den iakttagelsen från den platsen som SE säger att han befann sig på. Jag undrar verkligen hur de kom till den slutsatsen.

Ja för Lars säger om jag inte minns fel att han stod och såg ner på mordplatsen en stund. Den som kan se en plats kan själv oftast också bli sedd från den platsen.

edit:
Från Lars andra förhör:
Citat:
Han har dess för innan stått och tittat ner mot Sveavägen om han skulle gå dit och hjälpa på något vis.
Senast redigerad av biooid 2018-05-31 kl. 12:37.
Citera
2018-05-31, 12:41
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paganini
Detta har framförts:

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/polisens-stallning-i-krig-prop-19858615_G902254

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proposition/om-polisens-stallning-i-krig_G90315/html

Det där är ju en intressant koppling, för den kan man vända på idag och egentligen sedan flera årtionden. Speciellt detta i den första motionen.

Citat:
Vi ifrågasätter också den i propositionen framförda tanken att polisen
skulle kunna kvarstanna på ockuperat territorium och hävda sin ställning
som civil ordningsmakt. Självfallet kommer ockupationsmakten att vilja
använda polisen för att säkra sin ockupation och sitt välde över landet.
kommer polisens uppgift att bli att verkställa ockupationsmaktens lagar
. Mot. 1985/86:254

Polisens insatser kommer i detta läge att rikta sig mot bl. a. svenskar som på
olika sätt fortsätter att göra motstånd. En sådan ordning kan vi inte
acceptera
.

Idag, vid Sveriges militära samarbete med NATO och alla gemensamma övningar, skulle någon medborgare få för sig att störa dessa på olika sätt så har alltså svensk polis rätt att inte bara arrestera vederbörande utan även häkta densamme på obestämd tid. Detta skulle då inte falla under ett utomrättsligt agerande utan helt i riktlinje med rådande lagstiftning. Någonstans under åren, förmodligen redan på 90-talet, så har det ovanstående antagits som lag av den s k "svenska administrationen". Med andra ord, vad dessa bekymrade moderater ansåg, är idag alltså helt integrerat i svensk lag, fast omvänt. Just därför finns svaret i mordet på Palme i själva samhällsförändringen. Här är partibeteckning irrelevant för det finns ett skikt eller två ovanför det visuella och officiella.
Citera
2018-05-31, 12:43
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paganini
Detta har framförts:

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/polisens-stallning-i-krig-prop-19858615_G902254

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proposition/om-polisens-stallning-i-krig_G90315/html

Den propositionen försvinner inte iom skotten på Sveavägen. Det borde stå tydligt för ett komspiratipnsgäng över intelligensmedlet.

Men ubåtarms då? Finns det direkt ordergivning från regering till militär?

Om imte, vad mer kan tänkas inpm ramen för ett landsförräderi?
Citera
2018-05-31, 12:46
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Det ligger i människans natur att hitta mönster ,där inget mönster finns. Vad som finns är kaos och inkompetens, och beslut baserat på farhågor-ej kunskap, och ansvarstagande för Sverige. Det sistnämnda kan nog förklara b.la IC:S agerande. Så långt håller jag med dig. Men jag tycker inte att det kan förklara allt.:

a)Ett bra exempel på detta är SBC:s agerande under mordnatten. Jag ids inte här och nu referera till "Inuti labyrinten" men boken smular sönder argumentet att allt bara är inkompetens. Se också mitt inlägg (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

b) Den omfattande mörkläggningsoperation efteråt
Den mest systematiska genomången av detta finns inte i denna tråden utan här:http://palmemordet.forum24.se/palmemordet-about61.html
Naturligtvis kan man inte ta Bobos inlägg för givna-många menar ju att även han driver en agenda här, men här finns ändå en omfattande genomgång som jag inte sett nån annanstans

Intressant. Just det här med angrepp via datorn (e-post mm) tror jag faktiskt att jag själv varit utsatt för.

Finns också andra märkliga händelser i min omgivning som jag själv tror har att göra med mitt intresse för Palmeutredningen. Vill inte gå in på vad.

Jag kan givetvis ha jättefel och drabbats av paranoia light. Men nånting "fishy" har pågått, det är jag rätt säker på.

Nåväl, jag tror alltså inte att alla klantigheter initialt måste bero på inkompetens. Det kan mycket väl vara så att somliga åtgärder ingick i en plan.

Jag har intresserat mig rätt mycket för Brabantmorden i Belgien och ser där att personer som bevisligen varit involverade berättat att de fick "uppdrag att kartlägga vissa personer, vissa platser, vissa företeelser i samhället" utan att veta varför. De var bara fotsoldater som samlade information. Hur den informationen skulle användas visste de inte.

Först i efterhand förstod de att deras informationsinsamling var pusselbitar i en komplott. I det fallet handlade det ju om belgiska Gladio (SDRA8), Westland New Post och andra terrorgrupper som utförde attentat mot varuhus, dvs en del i spänningens strategi.

På motsvarande sätt kan alltså vissa personer på lägre befattningar inom polisen och andra svenska myndigheter ha fått i uppdrag att göra saker som de inte alls förstod hade med Palmemordet att göra. Förrän efteråt.

Den slipade anstiftaren inrättar ett nätverk som endast han själv har full överblick över. De olika delarna känner inte till varandra och de enskilda uppdragen framstår vanligen som rätt oskyldiga.

Men tillsammans bildar alltsammans en illasinnad mordplan.

Efterarbetet blir då att mörklägga och desorientera. Fallet med Dallas/Martinger säger mig att personer med ansvar för mordet opererade i syfte att mörklägga sanningen. Det finns fler exempel - Birchan, Ståhl, KG Bäck, Enerström, Neilberg osv.

Att avstå från åtgärd är också en åtgärd.
Citera
2018-05-31, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Förutom din tidigare dårskap att peka ut SD som skyldiga. Och ditt svammel om höger om höger. Plus dina försök att politisera tråden finns det för övrigt en del sans och förnuft i ditt resonemang idag. Jag håller med om mycket i ditt inlägg.

Fakta är att inga poliser/förundersökningsledare under 30 år på djupet undersökte WT-bärare. Dag försökte men pensionerade sig i förtid. Dagens KP har en tidshorisont på sin pensionering. Alltså om 9 år.

Enligt Mikael Hylin är dagens förundersökningsledare tillsatt för att fixa ett hedervärt avslut på utredningen. Som att anklaga den oskyldige och fabulerande nollan SE. Eller någon annan död fantasi.

Man kan säga mycket om dig och LGWP. Men en sak är säker. Man löser inte ett mord på en statsminister via politiska uppfattningar eller spekulationer om motiv. En okänd mördare kan inte kvantifieras i något avseende.

Jag håller med dig om dina tvivel angående förundersökningen, jag tror att vi kan vara ganska säkra på att sanningen inte kommer att komma fram officiellt. Man kommer försöka hitta någon som är död och som man kan förklara troligen skyldig. Kan man ta någon som på något sätt ändå deltagit blir det ju lättare att vara trovärdig. Troligtvis har man valt SE. Sen har man gett Filter uppdraget att börja förbereda svenska folket på lösningen på Palmemordet. En död man kan inte skvallra, inte heller blir det möjligt att gå till domstol. Då slipper man ju också för mycket oberoende granskning av ”bevisen”.
Citera
2018-05-31, 12:57
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona

Ha ha, tack för det. Det enda jag ber dig radera ur ditt vokabulär är att jag skulle ha påstått att SD var skyldiga till mordet. Eftersom både du och jag vet att SD bildades 1988 så är ju det rent fysiskt omöjligt. Jag har alltså aldrig påstått det. Däremot irriterade jag mig en gång på inlägg i tråden som jag uppfattade bar SD-prägel.

Saker får gärna bära SD-prägel för mig. Men resonemanget den gången blev för mig så ologiskt eftersom jag i det läget försökte undersöka om Palmes politiska fiender låg bakom mordet.

Men annars har du helt rätt. Vi kan - ingen av oss - veta av vilket skäl Palme mördades. Vi kan endast spekulera. Och det gör vi ju allihop.

Jag håller med dig om att vi behöver leta konkreta saker som kan verifieras. En sådan sak är som sagt den försvunne knarkspanaren- han behöver visserligen inte heller ha med mordet att göra. Men saken behöver klaras ut och där finns alltså begreppen "Höllinge/Föllinge" som en slags ledtrådar.

WT-männen är annars den självklara linjen att följa. Varför sker ingenting där?

I övrigt har vi ju genom åren serverats den ena rövarhistorien efter den andra från myndigheterna. CP är väl det värsta exemplet. Och nu senast då SE som GM via som vanligt tvärsäkra personer som inte har kollat fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in