2018-05-31, 16:37
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Om SD och HD är skyldiga så har de utnyttjat sin tid i frihet till att ”rentvå” sig själva, gissar jag. Givetvis har de räknat med att de förmodligen var bevakade och avlyssnade. När de talade med varandra förfasade de sig i så fall över det ohyggliga som hänt LW och undrade vem som kunnat utföra något så horribelt, tänker jag. Men de kan ju fortfarande vara oskyldiga och därför talat med varandra på detta sätt ändå. Knepigt...
Citera
2018-05-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Kan vara så men blir lättare att analysera om man vet dödsorsak

Polisen har ju den kunskapen nu men vill naturligtvis hålla den för sig själv. Åklagaren känner också till den och vet hur polisens arbete fortskrider.
Citera
2018-05-31, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen har ju den kunskapen nu men vill naturligtvis hålla den för sig själv. Åklagaren känner också till den och vet hur polisens arbete fortskrider.

Då vet dom väl också om hon blev mördad bakom planket och inte i bil eller någon annanstans
Citera
2018-05-31, 16:48
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutandestege
Jag har funderat på en sak. Var tvungen att skapa ett nytt nick eftersom jag inte varit aktiv i några diskussioner på väldigt länge så inloggningsuppgifter är sedan länge bortglömda.
Hur som helst.
Jag har funderat lite på dessa skrik som skall ha hörts. Nu bor jag inte riktigt i någon storstad, så jag kanske hört hur rävar låter lite fler gånger än andra.
Men vad jag förstår skall det finnas skogsområde i närheten av fyndplatsen, så det kan ju inte vara osannolikt att det kan finnas rävar i området.
Rävar som skriker låter som en panikslagen kvinna och det är inte sällan som sådana skrik varar av och till i ett par minuter.
Tanken slog mig när jag kom att tänka på en vän som skulle hem en kväll och hörde en räv skrika och var övertygad om att det var en kvinna som höll på att bli våldtagen.

Många teorier har ju bollats runt dessa skrik som skall ha hörts och då vad som kan ha hänt/orsakat dessa skrik. Kanske är det så att BO inte skrikit alls.

En liten fundering utanför boxen.
Bra tänkt o Snygg entré!
Citera
2018-05-31, 16:50
Medlem
zippzons avatar
LGWP artikel i metro

https://www.metro.se/artikel/gw-om-misst%C3%A4nkt-i-lena-fallet-d%C3%A4rf%C3%B6r-bed%C3%B6mer-polisen-honom-som-intressant

Citat:
Den man som sitter anhållen misstänkt för mord på Lena Wesström i Örebro, har tidigare utretts för flera brott mot henne. "Det är väl därför polisen bedömer honom som intressant. Men hade de haft något vitalt på honom skulle han inte ränna ut och in på det viset", säger professor Leif GW Persson till Metro.
Citera
2018-05-31, 16:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Den som hörde skriken bodde på andra sidan motorvägen. Dvs, samma sida av bullerplanket som hon hittades på. Skogen som det pratas om, ligger åt andra hållet och på ”fel sida” av bullerplanket, så om det var en räv i den skogen hörde de sannolikt inte den!

Men skogsområdet där man gjort fynd (mobiltelefon?) kan ju ligga hyfsat nära där personen som hörde skrien bor?
Rävar hörs just vid kvällar strax efter skymning eller tidiga morgnar då de ger sig ut ur skogen till mer öppna platser för att leta mat. Åkrar eller till och med villaområden. Och skallen är ganska obehagliga. Men de borde hört skallen då och då?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-31 kl. 16:57.
Citera
2018-05-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om SD och HD är skyldiga så har de utnyttjat sin tid i frihet till att ”rentvå” sig själva, gissar jag. Givetvis har de räknat med att de förmodligen var bevakade och avlyssnade. När de talade med varandra förfasade de sig i så fall över det ohyggliga som hänt LW och undrade vem som kunnat utföra något så horribelt, tänker jag. Men de kan ju fortfarande vara oskyldiga och därför talat med varandra på detta sätt ändå. Knepigt...

Precis de hade säkert andra mobiler när de reste också
Citera
2018-05-31, 16:57
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
Den som hörde skriken bodde på andra sidan motorvägen. Dvs, samma sida av bullerplanket som hon hittades på. Skogen som det pratas om, ligger åt andra hållet och på ”fel sida” av bullerplanket, så om det var en räv i den skogen hörde de sannolikt inte den!
Det förutsätter då att räven inte lämnar skogen, eller? Örebroräven e lurig han!
Citera
2018-05-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men skogsområdet där man gjort fynd (mobiltelefon?) kan ju ligga hyfsat nära där personen som hörde skrien bor?
Rävar hörs just vid kvällar strax efter skymning eller tidiga morgnar då de ger sig ut ur skogen till mer öppna platser för att leta mat. Åkrar eller till och med villaområden. Och skallen är ganska obehagliga. Men de borde hört skallen då och då?

Det finns ingen skog där de bor. Endast ett litet litet grönområde.
Citera
2018-05-31, 17:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Är dom båda skyldiga är det garanterat kört av flera anledningar.
Om GM endast är SD ska inte avlyssningen gett något om inte SD anförtrott sig till någon vilket inte är troligt.
Han väl ändå inte pratat med sig själv.
Vad gäller teknisk bevisning tror jag SD förslagenhet/mentalitet (lång träning med geocaching mm) inte bjudit utredarna på tillräckligt för häktning. Finns ingen anledning för honom att inte sopa igen spåren om han nu inte tänkt erkänna.

Vad som fäller honom är han själv eller HD om hon vet något.
Citera
2018-05-31, 17:01
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutandestege
Jag har funderat på en sak. Var tvungen att skapa ett nytt nick eftersom jag inte varit aktiv i några diskussioner på väldigt länge så inloggningsuppgifter är sedan länge bortglömda.
Hur som helst.
Jag har funderat lite på dessa skrik som skall ha hörts. Nu bor jag inte riktigt i någon storstad, så jag kanske hört hur rävar låter lite fler gånger än andra.
Men vad jag förstår skall det finnas skogsområde i närheten av fyndplatsen, så det kan ju inte vara osannolikt att det kan finnas rävar i området.
Rävar som skriker låter som en panikslagen kvinna och det är inte sällan som sådana skrik varar av och till i ett par minuter.
Tanken slog mig när jag kom att tänka på en vän som skulle hem en kväll och hörde en räv skrika och var övertygad om att det var en kvinna som höll på att bli våldtagen.

Många teorier har ju bollats runt dessa skrik som skall ha hörts och då vad som kan ha hänt/orsakat dessa skrik. Kanske är det så att BO inte skrikit alls.

En liten fundering utanför boxen.

Tror att du behöver ut i terränglådan någon gång då och då

https://www.youtube.com/watch?v=h3DhPT7CFI8
Citera
2018-05-31, 17:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
LGWP artikel i metro

https://www.metro.se/artikel/gw-om-misst%C3%A4nkt-i-lena-fallet-d%C3%A4rf%C3%B6r-bed%C3%B6mer-polisen-honom-som-intressant
Köper inte helt GW:s förklring till att de inte har något vitalt på honom.
När SD tas in till förhör första gången på onsdagen om jag inte minns fel så har de inte hittat kroppen, de har inte undersökt bilen mm. I det läget har jag full förståelse för att inte kan hålla SD kvar. Precis som i Arbogafallet. SD släpps, polisen buggar telefonen och de har span på honom. De vet exakt var han parkerar sin bil på Arlanda. Under tiden löper utredning på och bilen hämtas, LW hittas och så fort SD kommer hem hämtas han till förhör då polisen hittat saker som nu prövas på NFC. SD grillas nu hårt och det är en kamp mot klockan att få fram mer som håller för en häktning. Om ni frågar mig så är det rätt gubbe som sitter och han begärs häktad i morgon. Men även jag kan ha fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in