Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-30, 23:54
Medlem
99% av alla tjejer jag träffat från tinder har varit trasiga på ett eller annat sätt eller 'golddiggers', ska man träffa en normal vettig brud så är tinder helt fel ställe. Tjejer där livnär sig på uppmärksamheten och blir beroende av allt dejtande dem inbillar sig att dem vill vara seriösa och stagda sig. Sen appen i sig är ju helt riggad.
Citera
2018-05-30, 23:57
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Vart är tatueringarna på ena handleden/armen? Ser ut som två helt olika tjejer för mig.
Men bilder är bilder, det brukar ju heta "VA? är det du? Du är mycket snyggare i verkligheten".
*gråter blod över att aldrig kunna få till dom riktiga hunkpotential bilderna*
Kolla nogrannare och på alla bilder så ser du tatueringen.
Citera
2018-05-31, 01:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korbakor
99% av alla tjejer jag träffat från tinder har varit trasiga på ett eller annat sätt eller 'golddiggers', ska man träffa en normal vettig brud så är tinder helt fel ställe. Tjejer där livnär sig på uppmärksamheten och blir beroende av allt dejtande dem inbillar sig att dem vill vara seriösa och stagda sig. Sen appen i sig är ju helt riggad.
Fick höra lite beklämmande (old news förvisso) saker från en ung tindertjej idag:

Runt 22, medelutseende fast med bra kropp.
Hon la ner tinder efter ett par veckor då hon inte "pallade med folk"

"jag fick dåligt samvete av att inte svara folk"
"haha räcker med att vara tjej idag"
"fick flera hundra matchningar direkt, varenda person jag svepte höger på under korta tiden jag hade tinder var en matchning"
"Varje dag är det något.. till slut blir man bitchiga mot vanliga killar"
"eller som mig och tycker att alla är idioter och dumma i huvudet"

Men även IRL:
"man kan knappt gå på stan i normala kläder utan att få höra saker"

Inga nyheter, men tåls att upprepas varje dag egentligen så folk fattar hur rubbat det är, och det är inte bara på internet och appar tydligen utan även IRL

Jag blir faktiskt förvånad över att man ändå får hyfsat stor svarsfrekvens, 50% eller nåt, om ens meddelande är ett av flera hundra, det drunknar ju i mängden, så antagligen sker en process där även de snyggare av matchningarna väljs ut för att ens få ett svar, medan andra matchningar inte får alls.
Senast redigerad av NirvanA 2018-05-31 kl. 01:27.
Citera
2018-05-31, 13:39
Medlem
NirvanAs avatar
Är det bara för mig som tinder tagit bort pixeleringen av likes? nu är det bara typ vitt/beige, så går inte att identifiera dom i flödet längre.... det tog sin tid för dom att identifiera det
Citera
2018-05-31, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fick höra lite beklämmande (old news förvisso) saker från en ung tindertjej idag:

Runt 22, medelutseende fast med bra kropp.
Hon la ner tinder efter ett par veckor då hon inte "pallade med folk"

"jag fick dåligt samvete av att inte svara folk"
"haha räcker med att vara tjej idag"
"fick flera hundra matchningar direkt, varenda person jag svepte höger på under korta tiden jag hade tinder var en matchning"
"Varje dag är det något.. till slut blir man bitchiga mot vanliga killar"
"eller som mig och tycker att alla är idioter och dumma i huvudet"

Men även IRL:
"man kan knappt gå på stan i normala kläder utan att få höra saker"

Inga nyheter, men tåls att upprepas varje dag egentligen så folk fattar hur rubbat det är, och det är inte bara på internet och appar tydligen utan även IRL

Jag blir faktiskt förvånad över att man ändå får hyfsat stor svarsfrekvens, 50% eller nåt, om ens meddelande är ett av flera hundra, det drunknar ju i mängden, så antagligen sker en process där även de snyggare av matchningarna väljs ut för att ens få ett svar, medan andra matchningar inte får alls.
Tjejer är väldigt selektiva på tinder, så därav är nog de flesta tjejers tinder matchningar lägre än vad dom flesta tror. Självklart kan dom ha hur många som helst om de vill. Men hur seriösa är dom då?
Din tjejkompis eller vad som, verkar ju inte direkt vara kräsen av sig om hon sveper på allt.
Citera
2018-05-31, 14:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Tjejer är väldigt selektiva på tinder, så därav är nog de flesta tjejers tinder matchningar lägre än vad dom flesta tror. Självklart kan dom ha hur många som helst om de vill. Men hur seriösa är dom då?
Din tjejkompis eller vad som, verkar ju inte direkt vara kräsen av sig om hon sveper på allt.
Jag gissar att när man nyss skaffat tinder för första gången, så har man inte blivit skadad/avtrubbad/kräsen, så antagligen svepte hon på allla hon tyckte såg "OK" ut, medan riktigt tinderskadade brudar som nyttjat appen i flera år använder din beskrivning.
Citera
2018-05-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills

Alltså, hur tänker du nu? Tjejer får ju lika många matchningar som killar i genomsnitt (om vi utgår ifrån heterosexuella matchningar så klart).
Citera
2018-05-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Är det verkligen fel att bli för kräsen? Om man har råd att vara kräsen så är det rimligen eftersträvansvärt. Med råd menar jag inte att vara kräsen som en 27-årig kvinnlig singel som dejtar utan mål och till slut har fallerat i livet som 30-åring.

Ju fler jag träffar ju högre krav ställer jag på utseende, person, karaktär och det sexuella. Potentiellt skadligt i längden?

Självklart kan det vara skadligt om det försämrar dina chanser att hitta någon som det känns bra med på sikt.
Citera
2018-05-31, 15:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad vill du ha i längden kanske du skulle fråga dig innan du svarar på frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Självklart kan det vara skadligt om det försämrar dina chanser att hitta någon som det känns bra med på sikt.

Diskussionen borde vara principiell. Varför ska jag som en tillräckligt attraktiv man inte tillåtas vara kräsen? Den enda egentliga skadan är om man förlorar förmågan att känna ngt för en tjej på riktigt.

Detta torde gå att omsätta på tjejer. Om de får napp trots en extrem selektivitet så gör de inget taktiskt fel. Just tjejer torde dock bli mer trasiga av korta relationer.

Dejtingscenen är fucked. Men jag kommer vara kvar på tåget. Tinder har givit stunder av hög klass för en minimal ansträngning.
Citera
2018-05-31, 15:29
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Diskussionen borde vara principiell. Varför ska jag som en tillräckligt attraktiv man inte tillåtas vara kräsen? Den enda egentliga skadan är om man förlorar förmågan att känna ngt för en tjej på riktigt.

Detta torde gå att omsätta på tjejer. Om de får napp trots en extrem selektivitet så gör de inget taktiskt fel. Just tjejer torde dock bli mer trasiga av korta relationer.

Dejtingscenen är fucked. Men jag kommer vara kvar på tåget. Tinder har givit stunder av hög klass för en minimal ansträngning.
Inget fel med att vara kräsen om det var det du ville höra.
Citera
2018-05-31, 15:31
Medlem
Citat:

Ah, du tänker på moralisk nivå? Där delar jag din skepsis. Individen kan inte anses förpliktad att nöja sig med mindre än vederbörande rimligtvis kan få.

Jag tänker mer praktiskt, för din egen skull. Dessutom tror jag att det är dåligt ur ett utilitaristiskt perspektiv, varför samhället inte gärna bör kultivera den typen av perfektionism hos människor.
Citera
2018-05-31, 15:33
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Inget fel med att vara kräsen om det var det du ville höra.

Diskussionen har tidigare gjort det gällande. Kräsenhet om man kan är något bra, så också för tjejer.

Tjejer måste däremot förstå att de måste lätta på sina krav om de ska hitta en partner över tid. Det funkar inte Anna med 6 i rank tror sig kunna får Mange som är en åtta bara för att hon legat runt med åttor tidigare. Tjejer blir således i större mån förstörda av sin kräsenhet pga att de vid lösa ligg knullar uppåt; chocken infinner sig när dessa guys bara vill tömma och lämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in