Citat:
Ursprungligen postat av
korbakor
99% av alla tjejer jag träffat från tinder har varit trasiga på ett eller annat sätt eller 'golddiggers', ska man träffa en normal vettig brud så är tinder helt fel ställe. Tjejer där livnär sig på uppmärksamheten och blir beroende av allt dejtande dem inbillar sig att dem vill vara seriösa och stagda sig. Sen appen i sig är ju helt riggad.
Fick höra lite beklämmande (old news förvisso) saker från en ung tindertjej idag:
Runt 22, medelutseende fast med bra kropp.
Hon la ner tinder efter ett par veckor då hon inte "pallade med folk"
"jag fick dåligt samvete av att inte svara folk"
"haha räcker med att vara tjej idag"
"fick flera hundra matchningar direkt, varenda person jag svepte höger på under korta tiden jag hade tinder var en matchning"
"Varje dag är det något.. till slut blir man bitchiga mot vanliga killar"
"eller som mig och tycker att alla är idioter och dumma i huvudet"
Men även IRL:
"man kan knappt gå på stan i normala kläder utan att få höra saker"
Inga nyheter, men tåls att upprepas varje dag egentligen så folk fattar hur rubbat det är, och det är inte bara på internet och appar tydligen utan även IRL
Jag blir faktiskt förvånad över att man ändå får hyfsat stor svarsfrekvens, 50% eller nåt, om ens meddelande är ett av flera hundra, det drunknar ju i mängden, så antagligen sker en process där även de snyggare av matchningarna väljs ut för att ens få ett svar, medan andra matchningar inte får alls.