Citat:
Den här personen som kom ut från ladan som pizzamannen framför saknar betydelse i fallet, när man ser till helheten, det finns ingenting som misstänker honom att han hade någonting med Lisas mord att göra.Jag är ganska säker på at det INTE var "Göran" som vittnet JR såg komma ut från ladan kl 18.40,
här förklarar jag varför:
Vittnet JR som såg en man komma ut från ladan passerade ladan kl ca 18.25
"Göran" säger att han på vägen tillbaka från Blomberg Hamn passerade cafét och ladan ca 18.40, dvs 15 min senare.
och dessutom säger "Göran" endast att han tittade in i ladan och såg att de höll på att gräva där inne och han funderade över vad det skulle komma att bli. dvs att "Göran" säger aldrig något om att han stannade och steg ut ur sin bil, ej heller att han går inn i ladan, han tittar sannolikt bara inn i ladan genom den stora port-öppningen i ladan medan han fortfarande sitter inne i sin bil.
Vittnet JR nämner inte att han sett någon bil als parkerad vid ladan då han passerar ladan kl ca 18.25
"Göran" säger; att han tog deras bil en röd Opel Corsa och åkte iväg, dvs att om "Göran" hade stannat och klivit ur sin bil för att gå inn i ladan då hade han ju parkerat sin röda bil just intill ladan och det hade vittnet JR nog sett i så fall (en röd bil missar man inte så lätt) och det gjorde han inte. Inget vittne, som passerade ladan vid den tiden då mannen sågs komma ut från ladan ca 18.40, har heller inte nämt att dom sett någon röd bil parkerat vid ladan.
Vittnet JR som såg mannen komma ut från ladan beskriver mannen som 25 -40 år gammal och att det var "en kille" ingen gubbe.
"Göran" var 58 år den 7 Juni 2015, så han kan ju inte antas att vara "en kille" utan istället just "en gubbe"
Jag är övertygad om at mannen som sågs komma ut från ladan var Lisa Holms mördare eller en person som på något sätt varit delagtig i mordet, och som flera kanske vet så tror jag inte att det var den dömde NB som mördade Lisa Holm.
Tex. så säger "Vittnet JR" att mannen som kom ut från ladan hade "Han hade mörkt hår av medellängd " och att han "uppfattade det som att håret var rufsigt."
Men på övervakningsbilden av dömde NB den 7 Juni kl ca 20.00 (från benzin makken) då han och hans fru handlade mat etc. ser man ju tydligt att han är mycket korthårig och absolut inte av medellängd.
I denna länk kan ni se övervaknings bilden 7 Juni, 2015 kl ca 20.00 på NB : https://swedennews.se/archives/1486
här förklarar jag varför:
Vittnet JR som såg en man komma ut från ladan passerade ladan kl ca 18.25
"Göran" säger att han på vägen tillbaka från Blomberg Hamn passerade cafét och ladan ca 18.40, dvs 15 min senare.
och dessutom säger "Göran" endast att han tittade in i ladan och såg att de höll på att gräva där inne och han funderade över vad det skulle komma att bli. dvs att "Göran" säger aldrig något om att han stannade och steg ut ur sin bil, ej heller att han går inn i ladan, han tittar sannolikt bara inn i ladan genom den stora port-öppningen i ladan medan han fortfarande sitter inne i sin bil.
Vittnet JR nämner inte att han sett någon bil als parkerad vid ladan då han passerar ladan kl ca 18.25
"Göran" säger; att han tog deras bil en röd Opel Corsa och åkte iväg, dvs att om "Göran" hade stannat och klivit ur sin bil för att gå inn i ladan då hade han ju parkerat sin röda bil just intill ladan och det hade vittnet JR nog sett i så fall (en röd bil missar man inte så lätt) och det gjorde han inte. Inget vittne, som passerade ladan vid den tiden då mannen sågs komma ut från ladan ca 18.40, har heller inte nämt att dom sett någon röd bil parkerat vid ladan.
Vittnet JR som såg mannen komma ut från ladan beskriver mannen som 25 -40 år gammal och att det var "en kille" ingen gubbe.
"Göran" var 58 år den 7 Juni 2015, så han kan ju inte antas att vara "en kille" utan istället just "en gubbe"
Jag är övertygad om at mannen som sågs komma ut från ladan var Lisa Holms mördare eller en person som på något sätt varit delagtig i mordet, och som flera kanske vet så tror jag inte att det var den dömde NB som mördade Lisa Holm.
Tex. så säger "Vittnet JR" att mannen som kom ut från ladan hade "Han hade mörkt hår av medellängd " och att han "uppfattade det som att håret var rufsigt."
Men på övervakningsbilden av dömde NB den 7 Juni kl ca 20.00 (från benzin makken) då han och hans fru handlade mat etc. ser man ju tydligt att han är mycket korthårig och absolut inte av medellängd.
I denna länk kan ni se övervaknings bilden 7 Juni, 2015 kl ca 20.00 på NB : https://swedennews.se/archives/1486
Mannen som kom ut från ladan skulle vara mörkhårig och ha rufsigt hår som inte stämmer in på NB, fotot som polisen tagit av NB är han mycket korthårig och inte mörkhårig.
Samma sak på hans ID kort från Litauen är han korthårig, sannolikt är hans stil att vara korthårig.
När pizzamannen passerar ladan och kafeet har tjejerna åkt iväg den röda bilen som Rebecka och Lova åkte med fanns inte parkerad där enligt vad pizzamannen framförde.
Han skall också ha passerat en tjej på moped som sannolikt var Julia som åkte moped från cafeet.
När Lisa åker från cafeet har hon uppgjort med sin far att hon sänder SMS, som hon gör 18,22, sedan kommer den här uppringen till hennes far 18.26 som sannolikt är orsakat av att hon vidrör någon knapp när hon tar av sig hörlurarna och kopplar bort musiken från mobilen.
När hon åker från cafeet skulle hon lyssna till musik från mobilen och satte på sig hörlurar.
Om man antar att hon körde 30 km /tim skulle det göra att hon teoretiskt hunnit köra 2 km på 4 minuter.
Det som är intressant att veta var befann sig mopeden och Lisa när samtalet kom fram till fadern 18.26 ?
Enligt fadern pratade hon med en person och han hörde att hon sade "allt är klart", som kunde ha att göra med stängningen av cafeet.
Det som är förvånande är att den personen som pratade med Lisa hörde aldrig av sig till polisen, som borde ha skett, därför fallet blev mycket uppmärksammat i området och även i övriga landet.
Om den personen hade hört av sig skulle det varit möjligt att fastställa var Lisa och mopeden fanns 18.26, som hade varit mycket viktigt i fallet.