2018-05-31, 08:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.
Det bubblades tidigare om att SD fått kontaktförbud gentemot LW i samband med misstanken om misshandeln, är det något du känner till?
Citera
2018-05-31, 08:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det är väl amerikansk polis som gör så
Jaså får de svenska poliserna bugga telefon ? Då borde han ju vara anhållen på sannolika skäl

Ja det får dom, kallas hemliga tvångsmedel

https://www.aklagare.se/ordlista/h/hemliga-tvangsmedel/
Citera
2018-05-31, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det bubblades tidigare om att SD fått kontaktförbud gentemot LW i samband med misstanken om misshandeln, är det något du känner till?

Det var inget officellt kontaktförbud vad jag vet utan endast blockering på sociala medier, LW hade tydligt sagt åt SD att inte kontakta henne på något vis
Citera
2018-05-31, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Svenska poliser får bugga telefoner.
Johanna Möller fick sin telefon buggad vilket var en del av den bevisning åklg åberopade

Jajust det gjorde de hoppas de gjorde det nu men han kanske överlistade dem
Citera
2018-05-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Du behöver inte tro det, utan jag kan garantera att han blir häktad annars så skickar du PM till mig och jag blir skyldig dig 500 spänn! Vilket inte kommer hända för jag är säker på detta!

Alltså de som vet hur polisen jobbar och har varit inne i svängen, de ser tydligt på polisens beteende att de har starka bevis och detta fallet är så gott som löst. Det som kvarstår är i princip pappersarbete och rättegång etc.

Ni kan kolla inlägget jag gjorde på sida, "322". Jag läste igenom tråden lite, läste NA och pressuttalanden från Polisen och det vill säga 1+1=2.

Jag har suttit många gånger, häkten, fängelsen, arrest, LVU, etc. Jag har suttit i många förhör sedan jag var 13 år gammal, kontentan, man lär sig något av det och det är hur polisen arbetar och fungerar hur de pratar och vad de vill ha ut. Man vill ju veta hur mycket kan de ha på en etc.

När jag slog ihop alla uttalanden från Polisen ang detta ämne så ser man klart och tydligt att de bara i princip väntat in bevisning och att SD ska göra bort sig. De plockade in honom redan i början och redan där tror jag att de var nästan säkra på att detta skulle sluta upp i en mordutredning.

Vad jag tror hände när han satt anhållen dessa timmar i början var att polisen säkrade massa saker och de gjorde nog en jävligt smart grej som jag är 99% på, det är att de buggade nog hans lur samt bil i den vevan! De släppte honom med telefonen innan de säkerhetskopierade allt på luren såklart! Därav har de så starka bevis nu för den idioten är nog inte familjär med polisens sätt att arbeta och hans mun gick nog i 190km/h i bilen när han var med HD, buggad bil, buggad lur de lät han vandra fritt och han tror att han är säker där! OBS just detta är SPEKULATIONER!

Men hur som helst, han blev nekad att komma in i USA! Varför ? Jo för att de hade kontakt med Svensk polis och de ville inte ha in en EV mördare i landet samt att risken att försvinna där är stor! Att han blev nekad och resan var planerad sen långt innan talar såklart sitt språk!

Dessa typer av folk hur sjukt det än låter de verkar vara så jävla dumma så det inte är sant, "För mycket inspiration från "Hollywood". Han har nog tittat på för mycket film och trodde nog att ett mord är ingen svår sak liksom!
Inte heller tror jag detta hände i "Stundens hetta" Jag tror att SD planerat detta, inte åratal bakåt men någon/några veckor bak i tiden innan mordet!

Jag kan säga såhär! Grova brott skrattade nog och detta mordfallet var nog en barnlek för de att lösa! Eftersom det varit så tyst kommer allt komma som en bomb fallande från himlen! De har nog så detaljerad redogörelse för hur detta gick till att SD tappar hakan! Det återstår att se. M

Men fet cred till Polisen för de gjorde detta på riktigt proffsigt sätt. De la ut fällor och SD gick rakt in i dessa fällor!

Jag är glad att han sitter och jag hoppas verkligen familjen får bearbeta sorgen snarast och detta är mycket tragiskt!

De vill inte skrämma upp honom och varför de släppte honom är nog för att de påbörjade inre spaning för att samla så mycket bevis att när de väl plockar in han nästa gång så är det för gott!
De som är familjära med hur polisen arbetar borde känna igen detta mönster och om man är logisk och kolla igenom alla polisens uttalanden så ser man att de verkar väldigt lugna och i princip väntar in SD.

De har sagt själva med andra ord att detta mordet kommer att lösas! Om de uttrycker sig på detta sättet så säger de typ "Vi vet vem det är vi håller på samla bevis vi vill inte tala om ifall att någon är anhållen i sin utevaro" Ofta släpper de GM för att de vill få GM att lugna ner sig för att de ska göra bort sig. Så om man sammanfattar detta.
.

Spot on! 💪🏼
Citera
2018-05-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Spot on! 💪🏼

Är mordet planerat i veckor innan slänger man väl inte kroppen i närmaste buske?
Citera
2018-05-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Är mordet planerat i veckor innan slänger man väl inte kroppen i närmaste buske?
Det vore ju omåttligt dumt men vill man försöka flytta misstankarna mot en random galning så kan man ju göra så
Citera
2018-05-31, 11:04
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dråp har aldrig funnits på kartan. Det är Mord som gäller och polisen + Grova Brott gruppen har aldrig tvekat om det. Dom verkar säker på sin sak.

Förstår inte varför du fått för dig att någon mobil enhet från typ Jönköping ska ha åkt upp till Örebro och bistå i stil med Criminal Minds...? Örebropolisen har en egen avdelning för grova brott som är mycket kompetent. I detta fall är det Peter Springare som är spaningsledare och han verkar hur lugn som helst.
Citera
2018-05-31, 11:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det vore ju omåttligt dumt men vill man försöka flytta misstankarna mot en random galning så kan man ju göra så
Och sedan kasta telefonen i skogen som vetter mot Vivalla, en sk no go zone...
Citera
2018-05-31, 11:14
Medlem
https://www.vlt.se/artikel/orebro-lan/orebro/advokaten-efter-nya-forhoret-med-lena-wesstroms-misstankte-mordare-han-fornekar-brott
Ny artikel från vlt, inga nya frågor hade framkommit i förhöret igår, och han förnekar brott säger hans advokat.
Citera
2018-05-31, 11:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Precis. Mord eller dråp beror endast på om uppsåtet var att döda. Handlar om hur mycket skador b.o har osv. Kommer man fram till mord så kommer nästa punkt. Om det var överlagt eller inte.
Svårt att hävda dråp om Lena var svårt sönderslagen. Men som sagt så är det uppsåtet som räknas. och det måste åklagaren bevisa.
Nja, så enkelt är det inte. Både dråp och mord innehåller en uppsåtskomponent till exempel:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%A5p
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Det du far efter är kanske vållande till annans död?
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5llande_till_annans_d%C3%B6d
Citera
2018-05-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.

Enligt postaren stringfellow, se första inlägg, så hade HD en ny kille (som inte skulle ha haft en
aning om USA-resan, enligt postaren.)

Du verkar mycket trovärdig, kände L och vänkretsen runt henne. Då stämmer inte uppgiften
om en "ny kille" eftersom du skriver att SD och HD försökte lappa ihop äktenskapet?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-05-31 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in