Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 12:58
  #9841
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Hur kan man inte hata en person som hånat och äcklat sig över sina meningsmotståndare och oliktänkande för att sedan fångats med sina prinskorvfingrar i syltburken. Sittandes på sina höga hästar, spyendes över allt som inte passar virres världsbild.

Aha! Det är alltså den stora anledningen till vissa skribenters uttalade hat mot FV, sen spelar det ingen roll om han är oskyldig till våldtäkt, dessa anklagelser följer med av bara farten och han stämplas ändå skyldig i pannan eftersom han är så otroligt avskyvärd i övrigt?

Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Karma is a bitch.

Gäller detta också det kommande åtalet mot tokfeministen CW och hennes olika påståenden?
Citera
2018-10-15, 13:21
  #9842
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Vi kan absolut enas om att CW är en kvinna.

Hon är dessutom tokfeminist som öppet gett sitt stöd till F! Bara det är en indikation på att hon inte är vid sunda vätskor.

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
samtidigt kan vi enas om att FV inte är en förebild som man, han solkar verkligen bilden av en svensk man. Det är tydligt att FV både missbrukat alkohol och alla andra tänkbara droger, han har själv berättat att han inte minns många av sina fyllenätter.

Det är inget bevis för våldtäkt och det vet du. Hur många av sina fyllenätter tror du CW minns idag?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Det är hemskt hur FV kan utnyttja sina kontakter och hållhakar som han har på sina före detta vänner för att försöka slingra sig ur det han gjort.

Vad har han gjort då förutom att festa, svina och uttrycka fel åsikter?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Han har köpt sex

Av vem?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
han har antastat kvinnor

Du menar att FV har raggat på dom?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
han har mobbat kollegor

Hårda ord mot kollegor är kanske inte alltid lika med att mobba?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
han har förtalat åtskilliga kända svenskar och som lök på laxen har han även våldfört sig på kvinnor.

Vilka kvinnor har han våldfört sig på? Finns det några tidigare domar mot FV? Länka gärna till dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Inget av det vill han kännas vid eller minnas, här kan vi tala om hur alkohol och droger förstört hans hjärna.

Han såg ju nykter och alert ut i Uppdrag granskning förutom att han var nedbruten av CW:s anklagelser och de följder detta fått för honom och hans familj. Ingen normalt funtad person tror väl heller att han skulle anmäla CW för förtal om han inte hade väldigt starka skäl till detta?
Citera
2018-10-15, 14:33
  #9843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad har han gjort då förutom att festa, svina och uttrycka fel åsikter?

Han har trackaserat, antastat, våldtagit och förtalat, men det vet du likväl som jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Av vem?

Prostituerade brukar inte ge ut sina identiteter, du gör dig bara löjlig när du ställer denna fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar att FV har raggat på dom?

Nej, jag menar att han antastat, kladdat och våldfört sig på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hårda ord mot kollegor är kanske inte alltid lika med att mobba?

Det vet både du och jag att han mobbat, förtalat, förföljt och hånat både kollegor som andra i sin omgivning. Stor humor hur du försöker försvara din idol.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Han såg ju nykter och alert ut i Uppdrag granskning förutom att han var nedbruten av CW:s anklagelser och de följder detta fått för honom och hans familj. Ingen normalt funtad person tror väl heller att han skulle anmäla CW för förtal om han inte hade väldigt starka skäl till detta?

Ingen normal funtad person skulle försvara svinpälsen FV som förtalat så många när han var som mest aktiv. Vill du ha ett praktexempel? M Birro, listan kan göras riktigt lång.
Det är bara gnällkärringen Fredrik Virtanen som sitter och lipar i media, de han själv förtalat har knutit näven i fickan och bett Virtanen dra åt helvete.
Citera
2018-10-15, 15:42
  #9844
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Han verkar klänga sig fast vid den värdelösa "Våldtäkts-podden" som någon slags livboj. Inte många kommentarer på twitter trots att han desperat postar om den nästan dagligen.

Jo, det var en kommentar där personen klagade på att han (Våldtäkts-Virre) inte hade puff-skydd på micken

Har någon av de andra anklagade metoo-männen bölat och gråtit och klagat i media lika mycket som Virtanen? "Buäh, jag är oskyldig!! gnää!! gnää!!" "Jag vill ha tillbaka mitt jobb! Bu-huuuu!!!"

När flyttar han ihop med Pontus Enhörning?
Citera
2018-10-16, 00:22
  #9845
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Det är hemskt hur FV kan utnyttja sina kontakter och hållhakar som han har på sina före detta vänner för att försöka slingra sig ur det han gjort.
Han har köpt sex, han har antastat kvinnor, han har mobbat kollegor, han har förtalat åtskilliga kända svenskar och som lök på laxen har han även våldfört sig på kvinnor. Inget av det vill han kännas vid eller minnas, här kan vi tala om hur alkohol och droger förstört hans hjärna.

Vilket degenererat kryp han är.
Citera
2018-10-16, 00:56
  #9846
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Han har trackaserat, antastat, våldtagit och förtalat, men det vet du likväl som jag.

Vem har han våldtagit? Och vem har han förtalat?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Prostituerade brukar inte ge ut sina identiteter, du gör dig bara löjlig när du ställer denna fråga.

Ställer frågan igen, vem har han köpt sex av och vad är din källa?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Nej, jag menar att han antastat, kladdat och våldfört sig på dom.

Vilka dom?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Det vet både du och jag att han mobbat, förtalat, förföljt och hånat både kollegor som andra i sin omgivning. Stor humor hur du försöker försvara din idol.

Han är verkligen inte min idol men jag kan inte se några bevis för att han har förföljt vem? Är han dömd för olaga förföljelse? Har vi andra missat något som bara du känner till?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Ingen normal funtad person skulle försvara svinpälsen FV som förtalat så många när han var som mest aktiv. Vill du ha ett praktexempel? M Birro, listan kan göras riktigt lång.

Vad sa han om Birro? Listan är lång hävdar du men då borde du kunna rada upp några punkter?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Det är bara gnällkärringen Fredrik Virtanen som sitter och lipar i media, de han själv förtalat har knutit näven i fickan och bett Virtanen dra åt helvete.

Är det ett brott att sitta och lipa i media?
Citera
2018-10-16, 07:32
  #9847
Medlem
FV har visst ringt runt och lipat och gnällt för tidigare kollegor. Han utgör verkligen en patetisk figur.
Han gräver sin grav djupare och djupare, nu vill verkligen ingen ha med honom att göra, än mindre anställa eller jobba med honom. Han kanske kunde kontakta Nordfront eller liknande, dom kanske kunde skapa en liten ruta åt honom.

Vad gäller förtal och förföljelse så har FV ägnat större delen av sitt verksamma liv som skribent åt just detta. Många är det som skrattat eller svurit åt FV, nu sitter dom och småler och säger, "karma is a bitch".
Citera
2018-10-16, 10:26
  #9848
Medlem
UT64s avatar
Då: Arrogant ledarskribent med makt och inflytande.

Nu: Strykrädd, bortkollrad föredetting och allmänt föraktad...

En tanke slår mig: Det här kan faktiskt var något bra för Virtanen.

Resonemanget är att Virtanen en gång var en ung och glad journalist, men som fick såpass
mycket beröm och pengar att han fick hybris och trodde sig vara en superkändis. Nu har
verkligheten kommit ikapp honom vilket säkert är plågsamt men en nyttig läxa.

Jag tippar på att Fredrik Virtanen om fem år är en radikalt annorlunda, och troligen mycket
bättre, människa än han någonsin varit tidigare. Förmodligen inte dugg äckligt PK heller.

Bara en fundering
Citera
2018-10-16, 10:46
  #9849
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Då: Arrogant ledarskribent med makt och inflytande.

Nu: Strykrädd, bortkollrad föredetting och allmänt föraktad...

En tanke slår mig: Det här kan faktiskt var något bra för Virtanen.

Resonemanget är att Virtanen en gång var en ung och glad journalist, men som fick såpass
mycket beröm och pengar att han fick hybris och trodde sig vara en superkändis. Nu har
verkligheten kommit ikapp honom vilket säkert är plågsamt men en nyttig läxa.

Jag tippar på att Fredrik Virtanen om fem år är en radikalt annorlunda, och troligen mycket
bättre, människa än han någonsin varit tidigare. Förmodligen inte dugg äckligt PK heller.

Bara en fundering
Jag tror att han pa insidan kommer att vara samma arroganta gris. Daremot kommer verkligheten att tvinga honom att bete sig som en vettig och rimligt odmjuk och anstandig manniska.
Citera
2018-10-16, 10:55
  #9850
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Jag tror att han pa insidan kommer att vara samma arroganta gris. Daremot kommer verkligheten att tvinga honom att bete sig som en vettig och rimligt odmjuk och anstandig manniska.
Jag provlyssnade lite på de poddar han har med den konservative Roland Poirier Martinsson,
och förvånades av att Virtanen faktiskt lät en smula ödmjuk. En sak är säker: Han har fått
tänka om sitt liv ordentligt det senaste året. Vad det slutar får vi se..
Citera
2018-10-16, 15:35
  #9851
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag provlyssnade lite på de poddar han har med den konservative Roland Poirier Martinsson,
och förvånades av att Virtanen faktiskt lät en smula ödmjuk. En sak är säker: Han har fått
tänka om sitt liv ordentligt det senaste året. Vad det slutar får vi se..

Att vara ödmjuk är att uppvisa mod och styrka. Virtanen besitter helt uppenbart dessa åtråvärda egenskaper.

Man kan bara hoppas på att tokfeministen CW till slut kommer till insikt att hon borde kanske ta tillbaka sina helt orimliga anklagelser som då riktats mot Virtanen?
Citera
2018-10-16, 16:30
  #9852
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Då: Arrogant ledarskribent med makt och inflytande.

Nu: Strykrädd, bortkollrad föredetting och allmänt föraktad...

En tanke slår mig: Det här kan faktiskt var något bra för Virtanen.

Resonemanget är att Virtanen en gång var en ung och glad journalist, men som fick såpass
mycket beröm och pengar att han fick hybris och trodde sig vara en superkändis. Nu har
verkligheten kommit ikapp honom vilket säkert är plågsamt men en nyttig läxa.

Jag tippar på att Fredrik Virtanen om fem år är en radikalt annorlunda, och troligen mycket
bättre, människa än han någonsin varit tidigare. Förmodligen inte dugg äckligt PK heller.

Alltid intressant att ta del av dina inlägg om denna suspekta figur.

Jag tror så här: Det är för tidigt att säga. Det har bara gått ca ett år sedan han gick från sin etablerade dåvarande position till att bli den utskrattade och förödmjukade pajas och föredetting han är idag.

Jag har under detta år inte sett något som tyder på insikt. Inte en enda mening i stil med "jag är medveten om jag själv var med och formade och skapade det medieklimat jag själv blev fälld av." Nej, ingenting sådant har kommit från Virtanen hittills. Bara sjävömkanden och gråt och bölande om hur synd det är om honom. "Hur länge ska jag straffas?!"

Att han motvilligt och överslätande erkänt sig som före detta "tölp" räknas inte.

Så nej, i dagsläget finns inget som tyder på att det du skriver kommer att inträffa.

Hindret för att Våldtäkts-Virre ska nå verklig insikt tror jag är följande:

Han hoppas fortfarande på en comeback. Att allt ska bli som vanligt igen.

Han sitter fortfarande hemma i soffan med sin flaska och sin pillerburk och griper efter minsta metoo-relaterade halmstrå. Så fort något metoo-kritiskt dyker upp kastar han sig över detta och hoppas att det ska hjälpa honom in i värmen igen.

Varje gång han förnedrat och förödmjukat sig offentligt, Almedalen, UG, Expressen, Malou, så hoppas han innerligt att det ska resultera i att telefonen ska ringa från Aftonbladet med ett "Fredrik, vi hade fel, välkommen tillbaka med omedelbar verkan."

När han triumferade stövlar in i Aftonbladets korridorer så står de gamla kollegorna där och applåderar med tårar i ögonen. Girlanger och konfetti regnar från taket. Dagen till ära har man hyrt in en mässingsorkester som spelar taktfast och uppiggande välkomstmusik medan de gamla kollegorna stämmer upp i ett rytmiskt "Virre! Virre! Virre! Virre!" Champagnekorkarna smäller. Ryggdunkarna haglar. Det skrattas och skojas. När Virtanen närmar sig sin gamla arbetsbänk är den smyckad med blommor och kort med välkomsthälsningar från andra i branschen. Det sista han hör innan han sätter sig för att skriva sin första ledare sedan återkomsten är chefredaktören som ropar "go get 'em Virre! Du är bäst!"

Sedan vaknar han upp hemma i soffan, nedspydd och bakis och med en blixtrande huvudvärk. Tillbaka till den fula onda verkligheten. Allt var bara en dröm.

Men det är det här han klänger sig fast vid. En dröm om comeback och triumf. När det inte hjälpt att förödmjuka sig offentligt via media hoppas han att förtalsanmälan ska bli hans biljett tillbaka. Eller att han ska klösa sig tillbaka in i etablissemanget via Våldtäkts-podden.

Så nej, än så länge har han inte något äkta incitament för att ändra sig på djupet. Han tror fortfarande att han är "den store skribenten" som bara hamnat i en tillfällig svacka.

Men visst, du ger ett perspektiv på 5 år. Där kan det hända något. Kanske. Jag skulle nog snarare se ett perspektiv på 15 år för att kunna utröna en varaktig och djupgående förändring. Jag tror han har ytterst svårt att släppa taget om sitt gamla liv.

Med allt detta sagt är jag skeptisk. Jag tror personligen att han är ett tvättäkta rövhål och att han föddes sådan.

Men jag kommer inte ha några problem att erkänna att jag hade fel ifall jag blir motbevisad.

Om 15 år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback