Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-18, 16:01
Medlem
IlluminatedAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heep80
Hej!
Jag söker namnet på ett dataspel jag spelade på Atari ST sent 80-tal eller kanske tidigt 90-tal. Spelet var uppbyggt på det viset att varje bana var som en enskild spelgenre. En bana var som Arkanoid / BreakOut, en annan Dungeon Master-liknande RPG, en annan 2d-platforms liknande typ Mario, osv. Hela spelet var liksom som massa minispel. Har sökt efter detta spel i evigheter men har inte lyckats finna det igen. Någon som vet namnet på spelet?

Kan det vara Time Bandit du far efter?
Citera
2018-05-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Vet precis vilket spel du menar, men har också glömt namnet på det. Minns att jag spelade det mycket i multiplayer med en polare. Ska se om jag kan Googla fram nåt. Återkommer.

Edit: Hittade det och det heter Incoming:
https://en.wikipedia.org/wiki/Incoming_(1998_video_game)
https://www.youtube.com/watch?v=nNgrITK-_Go

Tack så galet mycket! Visste att det var in-nånting så har googlat som en galning efter både "inception" och "independent" (som oxå visade sig vara ett rymdspel). The nostalgikänsla is real nu alltså Nu återstår bara frågan om det ligger kvar hemma någonstans....
Citera
2018-05-19, 12:16
Medlem
webslaves avatar
https://www.gog.com/game/incoming_incoming_forces
Citera
2018-05-26, 15:06
Medlem
Letar som en galning efter ett spel som jag brukade spela hemma hos min farmor på deras dator (Jag är 20 år nu och detta var kanske när jag var yngre än 10 år).
Man var en pojke som var på sitt rum med en massor av leksaker, man kunde också kolla utanför där det fanns ett träd med en uggla i och en röd boll om jag inte har fel.
På natten så blev allting läskigt och pojken var mörkrädd så alla leksaker osv såg ut som monster och man hade en ficklampa. Man kunde klicka på de olika leksakerna om jag inte har fel eller så var det när han sov och drömde som där var minispel som pussel osv.
Citera
2018-05-29, 16:25
Medlem
Thuds avatar
Letar efter ett spel som man kunde spela på tvn i Nyhetsmorgon eller Gomorron Sverige. Spelet, är jag rätt säker på, hette Joe Lass och man skulle akta sig för krokodiler och dinosaurier. Eftersom jag inte hittar Nånting om detta spel så¨kanske jag har drömt det..? Vill bara se lite bilder eller nån youtubefilm och bli lite nostalgisk
Citera
2018-05-30, 09:56
Medlem
fearreapers avatar
Inte loophole då ?, Eller rummel och rabalder ?
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
Letar efter ett spel som man kunde spela på tvn i Nyhetsmorgon eller Gomorron Sverige. Spelet, är jag rätt säker på, hette Joe Lass och man skulle akta sig för krokodiler och dinosaurier. Eftersom jag inte hittar Nånting om detta spel så¨kanske jag har drömt det..? Vill bara se lite bilder eller nån youtubefilm och bli lite nostalgisk
Citera
2018-05-30, 10:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Rummel och Rabalder hade väl banor med just både krokodiler och dinosaurier?
Citera
2018-05-30, 12:57
Medlem
Thuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Rummel och Rabalder hade väl banor med just både krokodiler och dinosaurier?

Inbillar mig att Rummel och Rabalder var senare. Detta kanske var 92-94 nånstans. Loophole känner jag inte igen. Joe Lass var en blond yngling.
Citera
2018-05-30, 13:37
Medlem
fearreapers avatar
Oki, Ska leta vidare,
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
Inbillar mig att Rummel och Rabalder var senare. Detta kanske var 92-94 nånstans. Loophole känner jag inte igen. Joe Lass var en blond yngling.
Citera
2018-05-30, 13:54
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungeAlien
Letar som en galning efter ett spel som jag brukade spela hemma hos min farmor på deras dator (Jag är 20 år nu och detta var kanske när jag var yngre än 10 år).
Man var en pojke som var på sitt rum med en massor av leksaker, man kunde också kolla utanför där det fanns ett träd med en uggla i och en röd boll om jag inte har fel.
På natten så blev allting läskigt och pojken var mörkrädd så alla leksaker osv såg ut som monster och man hade en ficklampa. Man kunde klicka på de olika leksakerna om jag inte har fel eller så var det när han sov och drömde som där var minispel som pussel osv.
Little Nemo the dream master? Vilken konsol var det du spelade på?
Citera
2018-05-30, 14:14
Medlem
Thuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda

Ingen konsol, utan det var ett spel på tv som man fick ringa in till tvprogrammet och spela via knappvalstelefon (jag är inte alls gammal!)
Citera
2018-05-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda

Nä de va inte de spelet, pc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in