2018-05-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Såklart det är så. Helin är en skitstövel av rang och var ansvarig på Aftonbladet under alla dessa år övergreppen pågick.
Vilka är egentligen dessa övergrepp,om man nu tar bort CW anklagelser ,finns väl det inte egentligen nått av substans kvar, eller har jag missat nått jag ,har inte följt denna dokusåpa ,utan bara sett UG:s granskning och där tog dem inte upp några andra övergrepp?
Citera
2018-05-30, 10:40
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Mycket intressant och han framgår nu mer som helt skyldig.

Håller med. Har inte varit jätteinsatt i metoo-hysterin (som jag tycker är en delvis meningsfull men främst överdriven kampanj) och nu fick man en snabb och informativ överblick och förstår att Virtanen är skyldig till åtminstone övergrepp mot Cissi Wallin samt äcklat sig på nätet mot andra damer.
Detta innan metoo-tramset.

Samtidigt tycker jag synd om honom på ett sätt, han ångrar säkert att han var ett as på den tiden och nu är han rädd att barnen ska lida. Förståeligt. Dock likafullt hans ansvar.
Men det betyder inte att pressen gjort fel som gått ut med anklagelserna, bara konstatera att det alltid finns fler offer utöver huvudoffret i en sådan här historia.

Tänker lika mycket på Cissi Wallins barn, de kommer växa upp med att veta att mamma blivit utsatt för sexuella övergrepp och det är enbart förövarens fel.

Mina främsta sympatier ligger såklart hos huvudoffren, som Cissi Wallin.
De måste leva med att de blivit tagna på av ett äckel hela livet och på det ingen rättslig påföljd för förövaren ifråga.
Kan bara föreställa mig ilskan och hjälplösheten över faktumet.

Sååå glad att jag aldrig blivit utsatt för sexuella övergrepp! Enda gången någon rört mig sexuellt mot min vilja (tafs på häcken) reagerade jag instinktivt och slog till fanskapet med en rak höger i ansiktet.
Gick så snabbt att jag själv blev förvånad.
Han blev skitsur kan tilläggas och flera andra skällde ut mig direkt. Men jag skäms inte, som man bäddar får man ligga. Se men inte röra. Ditt handlande får konsekvenser på endera sättet.
Citera
2018-05-30, 10:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Vilka är egentligen dessa övergrepp,om man nu tar bort CW anklagelser ,finns väl det inte egentligen nått av substans kvar, eller har jag missat nått jag ,har inte följt denna dokusåpa ,utan bara sett UG:s granskning och där tog dem inte upp några andra övergrepp?
12 kvinnor anklagade honom + ett okänt antal anställda på Aftonbladet som hördes i den interna undersökningen som ledde till att han fick sparken.
Citera
2018-05-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
12 kvinnor anklagade honom + ett okänt antal anställda på Aftonbladet som hördes i den interna undersökningen som ledde till att han fick sparken.
Ok,tack ,men jag tyckte inte man fick reda på vad dessa övergrepp bestod av , det var något om att han hade raggat på någon tjej som var 16år utan för någon restaurang ,restaurangen hade ju tydligen en 20 års gräns ,så det verkar ju fullt rimligt att han antog att hon var minst 20 år , är det förresten olagligt att ragga på en 16-åring?
Citera
2018-05-30, 11:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ok,tack ,men jag tyckte inte man fick reda på vad dessa övergrepp bestod av , det var något om att han hade raggat på någon tjej som var 16år utan för någon restaurang ,restaurangen hade ju tydligen en 20 års gräns ,så det verkar ju fullt rimligt att han antog att hon var minst 20 år , är det förresten olagligt att ragga på en 16-åring?
Leta i tråden. de 12 anklagelserna finns länkade, tror det var en artikel i Svenska Dagbladet där dessa sammanställdes.

De interna anklagelserna från hans kollegor är inte offentliggjorda vad jag vet.
Citera
2018-05-30, 11:25
Medlem
Citat:
Leta i tråden. de 12 anklagelserna finns länkade, tror det var en artikel i Svenska Dagbladet där dessa sammanställdes.

De interna anklagelserna från hans kollegor är inte offentliggjorda vad jag vet.
Ok ,tack för svaret , tråden är på 713 sidor..så intresserad av ämnet är jag inte.
Citera
2018-05-30, 11:39
Medlem
MadBalts avatar
Åsa Lindeborg skriver initierat om UG och FV

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/fredrik-virtanen-blev-ett-offer
Citera
2018-05-30, 11:51
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Om du ser UG så visar de att det inte går att belägga en enda av anklagelserna och att Aftonbladet kollegorna överlappar med de 12. I vissa fall som med den 14 åriga sk Prao eleven är det ren och skär lögn. Det hon skrev var " Jag avgudar dig" inget om att hon sökte Prao jobb eller var 14 år.

Du driver din tes att FV på något sätt är mitt i ett vänsterns inbördes krig och det största beviset för att han faktiskt är skyldig är att han anklagas av CW och andra med i dina ögon vänster åsikter.
Senast har du identifierat tre vänsterfraktioner FV, UG och metoo gjänget. Kan du utveckla detta närmare ? var går skiljelinjerna och vad krigar de om. Vilka tror du är med i FVs falang och vad vill de vinna i form av politiskt inflytande ?
Citera
2018-05-30, 11:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nej det är ju så att vi kvinnor "förutses" göra falskanmälningar. Än sen då! Män är ju för det mesta "oskyldiga och utsatta". Egentligen kan man undra om det är någon som helst ide att göra en anmälan. Och så jädra kul är det inte att sitta i timtal i förhör när det ändå inte leder till någonting.

Att göra en falskanmälan är också ett brott vilket du inte verkar förstå och nej, alla kvinnor förutses inte heller göra falskanmälningar men detta brott (falsk tillvitelse) är inte så ovanligt som du inbillar dig. Varför googlar inte du på falsk våldtäkt, kanske kan det till viss del öppna dina stängda ögon? Jag är rätt övertygad om att FV har inte våldtagit någon kvinna och allra minst CW men visst har han betett sig illa i vissa sammanhang och missbrukat allt möjligt men steget till att medvetet börja droga kvinnor och för att sedan med uppsåt våldta dom är oerhört långt vilket du inte verkar fatta? CW har dessutom helt på egen hand sett till att supa sig bortom all vett och sans och det har hon också uppgett i en intervju i aftonbladet som finns längre bak i tråden, ingen har alltså behövt droga henne i det förgångna utan det klarade hon av själv.

Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
De flesta anmälningar läggs ju ner.Men att en utredning läggs ner innebär inte per definition att mannen är oskyldig. Det handlar ju om bevis. Ord står mot ord. Som en jurist sa:"Rättvisa är en sak.Juridik en annan".

Att utredningen läggs ned betyder inte heller att kvinnan talar sanning utan att brott kan ej styrkas och då får de inblandade nöja sig med detta. FV har nöjt sig med att förundersökningen lades ned trots att det inte är kul att anklagas för saker som är osanna men hans motkombattant har troligtvis lurat på någon sorts revanschliknande hämnd i åratal då hon verkar vara fixerad av FV, kom då också ihåg att det tog fem år mellan den påstådda våldtäkten och anmälan och det tog också fem år innan hon hängde ut FV efter att förundersökningen till slut lades ned 2012. Allt verkar gå i femårsperioder för henne av någon konstig anledning? Fråga mig inte varför.....
Citera
2018-05-30, 12:04
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Jag kan posta artikeln från Svenska Dagbladet igen:

https://www.svd.se/12-kvinnor-anklagar-virtanen-for-sextrakasserier-och-overgrepp

Jag är tämligen kritisk mot gammelmedia men även jag har svårt att tänka mig att SvD skulle publicerat artikeln, och låtit den ligga kvar, om det inte fanns minsta underlag.

Nej, Våldtäkts-Virre är ingen trevlig man.
Citera
2018-05-30, 12:10
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Åsa Lindeborg skriver initierat om UG och FV

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6n0gGe/fredrik-virtanen-blev-ett-offer

Aftonbladet-feminist som försvarar sin gamle kollega.
Man kräks!
Citera
2018-05-30, 12:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Aftonbladet-feminist som försvarar sin gamle kollega.
Man kräks!

Nej, hon problematiserar hur MeToo-drevet fick medierna att avstå att faktiskt journalistiskt granska och fundera igenom de uppgifter som fanns.

"När Metoo bröt ut stod det klart att kvinnor även här utsätts för förfärliga saker. Då kom ordförande Maos gamla maxim väl till pass, att alla revolutioner kräver några knäckta ägg. I den goda sakens namn fick journalister agera aktivister. Hallelujakörer och skampålar fick ersätta problematisering och källkritik.

Det är alla revolutioners förbannelse när medierna sänker sig ner till opportunism. När de, med Lina Makbouls ord, är rädda för att inte hamna på ”rätt sida om revolutionen”. Det är när medierna offrar all integritet, all professionalitet, som giljotinerna åker fram."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in