Citat:
Ursprungligen postat av
musttomte
Mycket intressant och han framgår nu mer som helt skyldig.
Håller med. Har inte varit jätteinsatt i metoo-hysterin (som jag tycker är en delvis meningsfull men främst överdriven kampanj) och nu fick man en snabb och informativ överblick och förstår att Virtanen är skyldig till åtminstone övergrepp mot Cissi Wallin samt äcklat sig på nätet mot andra damer.
Detta innan metoo-tramset.
Samtidigt tycker jag synd om honom på ett sätt, han ångrar säkert att han var ett as på den tiden och nu är han rädd att barnen ska lida. Förståeligt. Dock likafullt hans ansvar.
Men det betyder inte att pressen gjort fel som gått ut med anklagelserna, bara konstatera att det alltid finns fler offer utöver huvudoffret i en sådan här historia.
Tänker lika mycket på Cissi Wallins barn, de kommer växa upp med att veta att mamma blivit utsatt för sexuella övergrepp och det är enbart förövarens fel.
Mina främsta sympatier ligger såklart hos huvudoffren, som Cissi Wallin.
De måste leva med att de blivit tagna på av ett äckel hela livet och på det ingen rättslig påföljd för förövaren ifråga.
Kan bara föreställa mig ilskan och hjälplösheten över faktumet.
Sååå glad att jag aldrig blivit utsatt för sexuella övergrepp! Enda gången någon rört mig sexuellt mot min vilja (tafs på häcken) reagerade jag instinktivt och slog till fanskapet med en rak höger i ansiktet.
Gick så snabbt att jag själv blev förvånad.
Han blev skitsur kan tilläggas och flera andra skällde ut mig direkt. Men jag skäms inte, som man bäddar får man ligga. Se men inte röra. Ditt handlande får konsekvenser på endera sättet.