2018-05-30, 09:28
Medlem
ace_secs avatar
Nu har stormen lagt sig. Fredrik Virtanen är arbetslös och skriver på en bok.

Citat:
Fredrik Virtanen: "Livet är långt. Jag har 20 år kvar till pension. Jag måste försörja mig på något vis.

Citat:
Fredrik Virtanen: "Det är klart att jag är arg, ledsen och kränkt. Snart kommer de små barnen lära sig att googla."
Citera
2018-05-30, 09:31
Medlem
ace_secs avatar
En del av SVT:s kritik:

- Händelserna gäller så lång tid tillbaka
- SvD redovisade inte precis ALLA vittnesmål i varje detalj
- SvD kallade Wallins samtalsterapeut för psykolog
Citera
2018-05-30, 09:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Detta artar sig allt bättre. Här finns bara förlorare & med lite tur så sällar sig SVT till samma skara.

Att #metoo-hysterin skulle sluta i en kraschlandning kunde man vara säker på. Att använda Virtanen som exempel kanske kan funka, även om jag hade trott att någon mindre svinaktig utpekad skulle användas som murbräcka.

Att vi nu har tre vänsterfalanger, kring Virtanen, SVT & Wallin som bekrigar varandra & drar fram skit om varandra, det måste vara bra.

Med lite tur så kanske det börjar dyka upp överraskande bilder & mobilfilmer på flera olika inblandade i affären. Då lyfter sig detta till en helt ny nivå inom underhållning.
Citera
2018-05-30, 09:46
Medlem
longbow4ys avatar
Va?
Har medierna kört med Fake news? Eller är detta Fake News?
Citera
2018-05-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Va?
Har medierna kört med Fake news? Eller är detta Fake News?

Det var fake news, Virtanen är oskyldig.
Citera
2018-05-30, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Citat ur programmet:
Citat:
16 oktober börjar som en helt vanlig dag. Ska hämta barnen från skolan. Då får jag ett sms från folk på Aftonbladet om att Wallin skrivit ett inlägg om att jag är en våldtäktsman. Allt känns jättekonstigt hemskt förvirrande.
Detta låter inte helt trovärdigt. Även om det var först nu han blev namngiven av Wallin så har hennes berättelse varit känd väldigt länge & alla har fattat att det var Virtanen som avsågs. Här i tråden har detta varit känt hur länge som helst.

Att Virtanen inte skulle ha känt till anklagelserna tidigare bär inte rimlighetens prägel. Så speciellt "förvirrande" kan det inte ha varit för Virtanen, han måste ha oroat sig för denna möjlighet under ett flertal år. Oavsett om han ansåg sig oskyldigt anklagad eller inte.

Jag har själv spekulerat i tråden om inte dessa anklagelser kan ha varit en drivkraft till Virtanens eget sätt att skriva. Från 2016:
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Här tror jag Virtanens egen smutsiga byk påverkar hans skriverier. Han är hela tiden tvungen att bjuda över i SD-kritik & allmän postmarxism, för han måste, likt en haj, hela tiden vara i rörelse för att överleva. Om han stannar upp så kommer istället ett drev mot honom själv. Så han har världens bästa motivation för att fortsätta med sitt trams, självbevarelsedriften.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Virtanen är som en haj, han måste hela tiden vara i rörelse & sprida propaganda. Om han för ett ögonblick skulle stanna upp eller ens blinka & inte dagligen visa sig nyttig för postmarxismen, så kommer detta ifatt honom & han blir totalt krossad på en vecka.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-05-30 kl. 09:58.
Citera
2018-05-30, 09:58
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Fy fan vilket skitprogram. Ruttet att dra UG i smutsen efter att Janne Josefsson slutat. Ett vidrigt vinklat propagandaprogram för konstaterade våldtäktsdåren Virtanen. Allt signerat hans gamla kompisar från Aftonbladet som nu myglat sig in på SVT och anställt varandra.

Inte en enda kritisk fråga till våldtäkts-virre. Däremot en timmes gnäll på alla andra som med full rätt avslöjade detta as. I slutet av programmet, när Virre och reportern gråter ut tillsammans måste vara bottenrekord alla kategorier för SVT.

Men det slår tillbaka, var så säkra. Virtanens eskapader är bara skrapade på ytan. Nu triggas massa utsatta igång som ännu inte kommit till tals.
Senast redigerad av Bengt-Bedrups-hatt 2018-05-30 kl. 10:58.
Citera
2018-05-30, 10:03
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
Så du menar alltså att vem som helst ska kunna påstå att hen blivit våldtagen och sen ska den anklagade bli inlåst helt utan bevis?

Jag menar att ingen ska antasta/förgripa sig på någon annan sexuellt. Nej är nej.
Är det verkligen så jävla komplicerat att begripa?! Håll händerna i styr.
Citera
2018-05-30, 10:06
Medlem
ace_secs avatar
Virtanen vet hemska saker om Helin? Helin vill skydda Virtanen för att skydda sig själv?
Citera
2018-05-30, 10:12
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Känner samma!

UG fokuserar på mediernas hantering. "Varför skrev ni inte om precis ALLA vittnesmål?" och "Varför kallade ni en samtalsterapeut för psykolog?"

Man framhåller dessutom hela tiden att halt hände "för så länge sen - 10-15 år sedan".
Som om det gör saken mindre hemsk.

Har Jan Helin ett finger med i UGs stora "avslöjande"? Han var väl chef för Virtanen när det begav sig.
Citera
2018-05-30, 10:17
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Fy fan vilket skitprogram. Ruttet att dra UG i smutsen efter att Janne Josefsson slutat. Ett vidrigt vinklat propagandaprogram för konstaterade våldtäktsdåren Virtanen. Allt signerat hans gamla kompisar från Aftonbladet som nu myglat sig in på SVT och anställt varandra.

Inte en enda kritisk fråga till våldtäkts-virre. Däremot en timmes gnäll på alla andra som med full rätt avslöjade detta as. I slutet av programmet, när Virre och reportern gråter ut tillsammans måste vara bottenrekord alla kategorier för SVT.

Men det slår tillbaka, var så säkra. Virtanens eskapader är bara skrapade på ytan. Nu triggas massa utsatta som ännu inte kommit till tals igång.

Mycket bra sammanfattning. Dags för ett granskande program om kompiskontakterna mellan henne och Virtanen med familj. Blir den rundhyltade Makboul nästa Biggest Loser?
Citera
2018-05-30, 10:29
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Virtanen vet hemska saker om Helin? Helin vill skydda Virtanen för att skydda sig själv?

Såklart det är så. Helin är en skitstövel av rang och var ansvarig på Aftonbladet under alla dessa år övergreppen pågick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in