2018-05-30, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vilket fruktansvärt inlägg av dig? Vilka är de flera förfasade vuxna? Varför kallar du en 18 årig son vid "barn"? Hur vet du föräldrarnas schema över det växelvisa boendet? Detta är en förfärlig lögn. BO arbetade på ett hvb boende som innebär oregelbundna arbetstider. Du har ingen insyn i hur hon skötte sitt föräldraskap eller relationen till exmaken. Att sprida denna sortens lögner borde verkligen utesluta dig från flashback

Du vet att det inte är lögner men du kanske är en av alla vuxna som kunde sagt något men valde bort?
Så nu har sonen blivit 18 år enligt dig? Alla i deras krets vet att det var växelvist boende. Exmaken har jag inte ens tagit upp i mitt inlägg.
Citera
2018-05-30, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hittar inte heller hans kommentarer. Däremot är det nån tjej som han verkar ha nåt ihop med, yngre student. Sen har Magda Gad skrivit en kommentar.

Men bara klicka på namnet i inlägg så kommer du till den andra personens egna sida. Där har S gjort inlägg som visar behov av kontroll, skrämseltaktik, övervakning av tidigare partners livssituation, hot etc. April 2005 börjar hans inlägg.
Citera
2018-05-30, 06:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej inte synonymer. Två olika begrepp, med olika innebörd, i juridiska sammanhang.

Enligt den här frågespalten är frånvaro och utevaro samma sak:
https://juridiktillalla.se/fraga/2017-11-01-skillnaden-mellan-att-vara-haktad-i-sin-utevaro-anhallen-i-sin-franvaro
Citera
2018-05-30, 06:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Om vi utgår från att SD är förövaren så skulle jag vilja veta mer om honom: har han en historia av att vara våldsam och hotfull mot kvinnor? Hur har HD haft det i deras relation? Har hon känt till SDs förhållande med LW men inte vågat/orkat/klarat av att säga ifrån?

För någonting säger mig att en person som kränker och misshandlar sin älskarinna knappast är världens bäste make mot hustrun, eller för den delen kvinnor han träffat innan HD?

Inläggen i dykbloggen var riktigt obehagliga och jag har svårt att släppa dem. En normal person beter sig inte som SD.

Det måste finnas någon i tråden som vet mer!

Hett temperament! Svårt att hantera ilska!
Citera
2018-05-30, 06:39
Medlem
Citat:
Vilket fruktansvärt inlägg av dig? Vilka är de flera förfasade vuxna? Varför kallar du en 18 årig son vid "barn"? Hur vet du föräldrarnas schema över det växelvisa boendet? Detta är en förfärlig lögn. BO arbetade på ett hvb boende som innebär oregelbundna arbetstider. Du har ingen insyn i hur hon skötte sitt föräldraskap eller relationen till exmaken. Att sprida denna sortens lögner borde verkligen utesluta dig från flashback

Sönerna är 16 resp 12 år gammal. Därav att vi i tråden refererar till dem som barn.

Har du någon insyn i den aktuella frågan, med tanke på dina mycket starka ord?
Citera
2018-05-30, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hett temperament! Svårt att hantera ilska!

Intressant info. Och du vet detta personligen? Kan du ge något exempel?
Citera
2018-05-30, 06:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ok...jag ser bild o att han gjort ett dyk 40 min. En gästbok med kompisars ointressanta hälsningar. Var tittar du för att hitta något av intresse?

SD skrev till den då 21-åriga ML på ett mkt suspekt anmärkningsvärt sätt när han var nybliven småbarnsförälder med HD.
Kopierat från bloggen:

2005-09-07 00:17:15
Så jag kan död någon. Eller något.*

Skrivet av:*Stefan Davidsson*epost*

2005-09-07 00:16:34
Grymt*

2005-08-31 14:03:22
Tja Göteborgarn!

JAG SÖKER SVAR!!!!!!!!!!!!!

Läste på en site om ett HETT kärleksmöte i maj. DU var inblandad! Det var en låtsasdykare du på halvoffentlig plats inför MÅNGA åskådare lekte med.*

VILKET ÄR DITT FÖRSVAR????????????

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

2005-08-03 23:09:50
Du har varit saknad, älskade vän !!!

//*

2005-06-07 23:27:47
Snygging!

Din morsa dök på mig som värsta fjortisen idag. Fick typ en hel hög med pussar å kramar. Och sedan hade hon mage att skylla på dig! Är det sant, eller har hon någon kris?

PoK
// Yoda of universe*

2005-05-26 20:11:20
misaade ett e tror jag, så här kommer ett extra

e

//*

2005-05-26 20:04:45
Jahadu. Du såg i GB att din mor erbjöd Marklund ett par rum hos er? Det är samme man jag kallat för Galten. Så ni kanske blir sambos innan ni ens har datat...

Kram
// Yoda*

Citera
2018-05-30, 06:54
Medlem
Citat:
Och jag kan bara hålla med dig i det sistnämnda att det är direkt förödande över människor som sitter och skyller på offret, sonen eller HD. Men därutöver så grottar du ner dig i ryktesspridning över hur BO är, agerat, känt sig och för mig förefaller det olämpligt att hänge sig åt sådan ryktesspridning. Det känns som du försöker piska upp en stämning. Att spekulera är som du säger det vi gör, men att brygga spekulation till sanning är tragiskt. Du verkar följa tråden minutiöst och precis som du säger så hoppas jag det är för du tycker fallet är så intressant. Men helt ärlig? Det du kallar den bedragna hustrun, har ju du ingen aning om? Du vet inte ens om de haft ett öppet förhållande? Så för mig är det bara för att förvränga verkligheten för att det skall vara än mera ofattbart för alla inblandade.
"Den misshandlade och hemliga älskarinnan"
"Den lurade hustrun"
"BO som inte kunde låta bli att träffas"
"Besöksförbud som inte ens funnits"

Kom igen. Folks spekulationer i det här fallet är inte mer annorlunda än i andra trådar. Snarare har majoriteten av användare varit på det klara med att det troligtvis är SD som är förövaren. För att kunna hjälpa till att spåna kring eventuella teorier och spår så måste vi som inte kände BO få reda på vilka hon umgicks med, hur hennes liv såg ut och vilka intressen hon hade.

Att man fört fram alternativa teorier handlar om att se utanför boxen, att inte hänga ut SD som faktiskt kan vara oskyldig och för att inte missa någonting. Det förutsätter jag att även Polisen gör, arbetar brett och förutsättningslöst.

Jag, och många med mig, har dessutom varit noga med att lämna alla inblandades barn utanför den här soppan.

Jag vet inte om du kände BO. Om du gjorde det får du gärna hjälpa till att sprida ljus över vem hon var och hur hennes liv såg ut. Det är nämligen där vi kan hitta svaret på vad som hände henne.
Citera
2018-05-30, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
https://www.dykarna.nu/dykare/2351.html
Jamen där syns bara kommentarer från andra inte av honom. Det var det vi frågade efter.
Citera
2018-05-30, 06:57
Medlem
Man hade så gärna velat ha MLs syn på de här inläggen, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD skrev till den då 21-åriga ML på ett mkt suspekt anmärkningsvärt sätt när han var nybliven småbarnsförälder med HD.
Kopierat från bloggen:

2005-09-07 00:17:15
Så jag kan död någon. Eller något.*

2005-09-07 00:16:34
Grymt*

2005-08-31 14:03:22
Tja Göteborgarn!

JAG SÖKER SVAR!!!!!!!!!!!!!

Läste på en site om ett HETT kärleksmöte i maj. DU var inblandad! Det var en låtsasdykare du på halvoffentlig plats inför MÅNGA åskådare lekte med.*

VILKET ÄR DITT FÖRSVAR????????????

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

2005-08-03 23:09:50
Du har varit saknad, älskade vän !!!

//*

2005-06-07 23:27:47
Snygging!

Din morsa dök på mig som värsta fjortisen idag. Fick typ en hel hög med pussar å kramar. Och sedan hade hon mage att skylla på dig! Är det sant, eller har hon någon kris?

PoK
// Yoda of universe*

2005-05-26 20:11:20
misaade ett e tror jag, så här kommer ett extra

e

//*

2005-05-26 20:04:45
Jahadu. Du såg i GB att din mor erbjöd Marklund ett par rum hos er? Det är samme man jag kallat för Galten. Så ni kanske blir sambos innan ni ens har datat...

Kram
// Yoda*

Citera
2018-05-30, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Jamen där syns bara kommentarer från andra inte av honom. Det var det vi frågade efter.

För att se hans kommentarer får du gå till de andras gästböcker. Ta personen ML exempelvis, klicka på hennes namn, gå till hennes gästbok och leta upp SDs kommentarer.

Detta har förklarats flera ggr i tråden.
Citera
2018-05-30, 07:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är en utav "någon eller några" som inte avskrivit honom än. Eller ens någon i LWs närhet.
Vi vet inte mycket och spekulerar desto mer. Var någon som hade samlat bilder på alla inblandade, minns inte om det var misstänkta men den filen var precis lika mycket "stackars" enligt mig. Det jag har hört om LW och äldste tonåringen är att det varit bra mycket mer än tonårstjafs. Betydligt mycket mer. Stämmer dessa uppgifter så skulle jag våga drista mig till att säga att LW hade ett yttterst annorlunda föräldraskap inom husets väggar. Vad andra än vill påstå nu när katastrofen är ett faktum.

Även vanligt tonårstjafs kan innebära rätt mycket bråk och ordentligt höjda röster emellanåt, utan att det finns några allvarliga problem. Du får det att låta som om det var riktigt problematiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag utesluter ingenting och tar för givet att polisen gör på samma sätt. Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.

Att utåt visa upp en annan bild än verkligheten är inte heller speciellt ovanligt.

Jag vill inte dra in barnen i onödan men den äldsta var väl 18 och de två andra över 10. Då är det i min värld inte alls konstigt att de kan lämnas ensamma nattetid med 18-åringen som "barnvakt".

Den första gången jag tillbringade några nätter utan föräldrar (eller andra vuxna) var jag 14. En kompis föräldrar reste bort några dagar och jag bodde hos hen som var i samma ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in