2018-05-29, 20:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag lägger absolut ingen skuld på LW. Ifrågasätter i så fall om det verkligen är SD som var hos henne. Hon litade kanske på den person som besökte henne och hade garden nere. Jag tror annars att hon kunde försvarat sig själv rätt väl om hon varit på sin vakt med någon som misshandlat henne förut.

Misstänker att SD vet hur dupera kvinnor, exfrun måste ha köpt hans fabuleringar åtskilliga gånger. Bara sätta sig på ett plan med vederbörande, oavsett vetskap eller inte. LW har cirkulerat åtskilliga år runt deras äktenskap. Ett high-school-girl-fenomen?
Citera
2018-05-29, 20:52
Medlem
Någon som hört om SD tog droger?
Citera
2018-05-29, 20:54
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Någon som hört om SD tog droger?

Nej. Har du?
Citera
2018-05-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
De var de första nyheter som kom bl.a. Metro och NA. NA skrev det klart och tydligt (nu är artikeln låst) men inget som Åklagaren kunde bekräfta. Allt är under strikt förundersökningssekretess.

Tack så mycket Remark! Läste precis ett annat inlägg att det kommit en s k push-notis från
NA att det var den man som tidigare varit inne på förhör som sitter anhållen. Såg även på
TV-nyheterna kl 19 att de hade samma uppgifter.
Citera
2018-05-29, 20:55
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Funderat på det också och du har rätt. Jag hade väl trådsanningen att hon skulle fyllt i blanketten på väg till Arlanda i bakhuvudet, men den faller på sin egen orimlighet då ansökan skall göras veckor/månad i förtid. Korkat av mig

Undrar hur SD förklarade det hela för HD under hemresan över Atlanten?
Då måste ju resan varit planerad sedan en tid tillbaka. SD och HD kanske skulle ge äktenskapet en ny chans
Citera
2018-05-29, 20:56
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja det är bra
Hur är det får man ringa och kolla tidningar när man är anhållen ?
Det måste vara värsta mardröm att sitta inlåst

Det beror på vad åklagaren beslutar sig för. På den tiden jag jobbade som väktare satt vi ibland inlåsta på psyket med folk som kom från häktet och en del hade restriktioner så att dom inte fick kolla på tv, tidningar osv. Dom kunde vara skyldiga till alla möjliga olika saker, men ofta var det våldsbrott eller narkotika. Har å andra sidan spelat mina bästa partier schack vid dessa tillfällen. En del av kåkfararna är grymt bra på schack.
Citera
2018-05-29, 20:56
Medlem
Nästa fråga måste väl vara om HD är inblandad.
De låg i skilsmässa
Visste hon att LW var försvunnen?
Visste hon att SD hade varit på förhör?
Visste hon om affären?
Varför resa iväg med sitt ex?
Vad gjorde hon när hon fick veta att LW hittats död?

Många frågor som jag skulle vilja ha svaret på.
Citera
2018-05-29, 20:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Då måste ju resan varit planerad sedan en tid tillbaka. SD och HD kanske skulle ge äktenskapet en ny chans

Resan var planerad sedan innan
Citera
2018-05-29, 20:58
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Typ han ringer utifrån sin bil
Hej jag är utanför Har en present till grabben och hon går ut till bilen och sätter sig en stund
Tror oxå på något liknande. GM lockar ut henne till bilen. LW räknar med ett kort möte eftersom hon låter dörren stå olåst
Citera
2018-05-29, 21:00
Medlem
Citat:
Tror oxå på något liknande. GM lockar ut henne till bilen. LW räknar med ett kort möte eftersom hon låter dörren stå olåst

Precis så tror jag med
Citera
2018-05-29, 21:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Har för mig att SD och HD geocachade ihop under hela sitt äktenskap. Troligtvis var resan som var för det syftet bokad i förväg och bara för att de har sällskap dit betyder ju inte att de ska försöka lappa ihop förhållandet eller dylikt.
Citera
2018-05-29, 21:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
HD verkar inte ha alla blocknycklar i lådan.
Hennes fd, SD, har hon lämnat pga att SD har snenuppat LW under rätt lång tid.
SD blir intagen misstänkt för att ha tagit LW av daga. HD åker två dagar efter att SD släpps på en resa med honom.
Han hinner inte mer än hem så sitter han på hotel Gripen.
Hur tänkte HD här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in