2018-05-29, 22:01
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då medger du med automatik att du hade fel när du tog heder och ära av matematikern och anklagade honom för att fabulera när han försökte få dig att förstå precis samma sak ?
Så går det ofta till i verkligheten läs och lär

Enda anledningen att åklagaren har anmälan på sig är att det är ett så uppmärksammat fall. Annars aldrig.
Ofta och normalt liksom vanligt är ord jag vill stryka. Men tyvärr kan vi inte alltid lita på statens företrädare.
Citera
2018-05-29, 22:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Någon som har inlogg till NA.se?

Skulle vilja veta vad mer det står i artikeln? Rubriken lyder: ”NA avslöjar: Mördade Lena Wesström anmälde man för misshandel – nu är han misstänkt för mordet”

https://www.na.se/logga-in/na-avslojar-mordade-lena-wesstrom-anmalde-man-for-misshandel-nu-ar-han-misstankt-for-mordet

Det som var intressant:

Citat:
Det framkommer av polisens sekretessbelagda förundersökning att Lena Wesström tidigare anmält mannen för brott – men att hon sedan inte velat fortsätta medverka i utredningen.

Enligt en källa till NA är det nu samme man som polisen på tisdagen kallade till förhör och senare på eftermiddagen anhölls av åklagare Åsa Hiding, misstänkt för att ha mördat Lena Wesström.

Enligt uppgift gick också polisen redan dagarna efter försvinnandet, och innan kroppen hittats, runt till de boende i Nya Hjärsta och ställde öppet frågor om den nu anhållne mannen.
Senast redigerad av okok1 2018-05-29 kl. 22:05.
Citera
2018-05-29, 22:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myza1973
Varför tror en del att det kan vara sonen?

Det var väl en postare som skrev att det varit stormiga konflikter med äldsta sonen. Men han hade ju flyttat till fadern så det var väl inte något pågående. Det är kanske inte helt udda med tonåringar ändå.
Citera
2018-05-29, 22:04
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoobastank
Pappren var i sin ordning. Dom har varit i USA. Den resan fick dom i julklapp. Så de har länge varit känt att dom ska åka.
Tack för info! Då kom de in i USA trots allt (men kanske inte direkt om man ska tro det som sagts.)

Alltså, vad folk hittar på en massa som de känner sig tvungna att skriva ner. Gäller alla trådar. För farao, vad är det för fel på dem? Är medveten om att en del inblandade gör så i syfte att vilseleda men finns även andra som inte är det som håller på så.
Citera
2018-05-29, 22:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nu när jag var så schysst och beskrev vad mitt inlägg handlade om så behöver du väl inte märka ord? Du förstår ju precis vad jag menade eller hur?
Absolut, det var inte så jag menade.
Men det flyger en massa olika missförstånd runt här. En del vet inte ens skillnaden anhållan och häktning.
No prob kompis
Citera
2018-05-29, 22:08
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myza1973
Varför tror en del att det kan vara sonen?
För att någon eller några antydde att han borde undersökas närmare. Antagligen. Suck. Stackars unge.
Citera
2018-05-29, 22:08
Medlem
Är dom.misstänkte hemma i Sverige nu
Citera
2018-05-29, 22:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu finns det väl inget som heter officiellt besöksförbud, Btw så heter det nu mer kontaktförbud. Och det ligger hos åklagaren att besluta om
"Inget som heter officiellt besöksföbud" - har du svårt att förstå svenska? Vi måste inte köra med korrekta juridiska termer här. Det räcker att det är begripligt. Om det finns ett kontaktförbud som åklagare beslutat, så hade nog media nosat rätt på det. Nu kan det ist röra sig om en skarp markering: jag vill inte att du kontaktar mig. Det är inofficiellt men betydelsefullt i fallet. Sluta znobba.
Citera
2018-05-29, 22:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nu när jag var så schysst och beskrev vad mitt inlägg handlade om så behöver du väl inte märka ord? Du förstår ju precis vad jag menade eller hur?

Fast ändå så verkade hon närma sig honom. Hon fotade specifikt honom vid någon sammankomst. Och skrev en kommentar som kan tolkas som något nedlåtande och lade upp den ppå sin fejja eller om det var insta. Medan han synbart redigera bort henne när hon kommit med på kanten när han fotade en grupp (där hon stod vid sidan om och fotade).
Så det är inte helt klart vem som så att säga följer och vem för i den (destruktiva) dansen.
Citera
2018-05-29, 22:11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Är dom.misstänkte hemma i Sverige nu

Ja, mannen är anhållen enligt NA.
Citera
2018-05-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Hur vet du det ?
Någon skrev att dom hade bott på "landet" sedan dom kom hem och JG har ju bevisligen en stuga på landet och var alltså även deras chaufför .
Så JG är vän till samtliga inblandade? Inte enbart till BO?
Citera
2018-05-29, 22:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Måste få fråga för att få klarhet: Vet du säkert att de skulle på ett geocaching-event och att resan var bokad för det? Såg att en annan skrev liknande här idag men har före det bara sett att någon gissade på det.
Ursäkt en petig och noggrann jäkel.
(Min fetmarkering.)

Jag har läst hela tråden och minns att det nämndes geocachingevent i både USA och Norge. Lät trovärdigt i och med att det kom från flera inlägg. Sedan hade paret ett gemensamt konto för geocach när de var tillsammana som de delade på i samband med separationen, HerrD*vidsson är väl SD:s konto numera?
Rätta mig om jag minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in