2018-05-28, 19:59
Medlem
Halvarkatts avatar
Nån som var på trägårn som vet vad branne sa?
Citera
2018-05-29, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Det märkliga är att det inte ens var något man reagerade på. Var liksom ingenting som sköt i höjden eller stack ut. Det har sagts värre grejer i AMK.
Och ärligt talat, vem fan chansar på gå fram till ett bord bredvid där ett eventuellt sexköp sker och typ försöker hjälpa den utsatte? Så många falluckor.
1. Det kan vara en tungt kriminell hallick som sitter där, inte en torsk.
2. Det är inget sexköp som pågår, utan det är en rysk kvinna som är tillsammans med en man som beter sig svinigt.
Jag har då alltså påstått att en rysk kvinna är en prostituerad pga hennes bakgrund och eventuellt lättklädda outfit.

Och återigen, varför söker man upp en pod som gör en upprörd? Det är ju bara dumt.
Varför skulle man inte gå emellan när någon blir illa behandlad av sin partner?

Måste lyssna på avsnittet men med tanke på Martins inställning och känsloliv känns det inte bra.
Citera
2018-05-29, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Kom upp idag att Kim Wall har varit tillsammans med Anton Magnusson. Hade ingen aning om det, men det var tydligen ett stående inslag i Jesper Rönnholms roade i helgen.

I samband med den diskussionen blev det också väldigt tydligt vilken elitist (på det dåliga sättet) Kim Wall är.
Har den mördade journalisten Kim Wall varit tillsammans med Anton mr Cool Magnusson?
Citera
2018-05-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paygo

Måste lyssna på avsnittet men med tanke på Martins inställning och känsloliv känns det inte bra.

Det var ingen som blev illa behandlad av sin partner.. Martin antog i förhand att det var en hora med två torskar.

Citat:
Har den mördade journalisten Kim Wall varit tillsammans med Anton mr Cool Magnusson?

Ja, det var precis det han skrev?
Citera
2018-05-29, 09:46
Medlem
frantiks avatar
Citat:

För att det är skillnad på situation och situation. Ser man någon bli slagen, ja då går man emellan.
Ser man ett par som tjafsar kanske det inte angår en att gå emellan.
Ser man två gubbar vara allmänt fulla och bete sig svinigt så kanske man inte heller går emellan. Eftersom det bara kan skapa mer problem. Men allt är ju relativt.
Vad ska man säga?
"Sluta vara så fulla och sluta bete er som svin. Jag vet minsann att ni har köpt sex av kvinnan som sitter där och det är inte okej."
Låt oss då säga att hon bara gjort ett olyckligt val av man i livet och INTE är prostituerad, den fallhöjden är rätt så enorm va?
Noterar att du inte lyssnat på avsnittet.
Det enda Martin nämner är att det är en kraftig horvibb kring sällskapet och att hon ger en "hjälp mig härifrån"-blick till Martins flickvän.
Hela det segmentet tar jag med en nypa salt då det mer låter som något han säger för komisk effekt.
Det är ju trots allt en podcast och det brukar saltas en hel del.
"Horvibben" kan ju lika gärna bestå i Martins egna fördomar gentemot äldre män som umgås med en rysk kvinna.
Antingen fördomar mot ryska kvinnor eller äldre män.
Citera
2018-05-29, 10:08
Medlem
yooiis avatar
Citat:

Har läst liknande påstående från flera håll att man ska göra si och så i dylika situationer, alla lika naivt verklighetsfrånvända.

Det vore jättemärkligt att gå fram (eller ringa polisen) till en prostituerad baserat på en lös misstanke som bottnar i fördomar. Vad ska man säga liksom? Ajabaja?
Citera
2018-05-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvarkatt

Är också nyfiken!
Citera
2018-05-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Det var ingen som blev illa behandlad av sin partner.. Martin antog i förhand att det var en hora med två torskar.

Ja, det var precis det han skrev?

Citat:
Ursprungligen postat av frantik
För att det är skillnad på situation och situation. Ser man någon bli slagen, ja då går man emellan.
Ser man ett par som tjafsar kanske det inte angår en att gå emellan.
Ser man två gubbar vara allmänt fulla och bete sig svinigt så kanske man inte heller går emellan. Eftersom det bara kan skapa mer problem. Men allt är ju relativt.
Vad ska man säga?
"Sluta vara så fulla och sluta bete er som svin. Jag vet minsann att ni har köpt sex av kvinnan som sitter där och det är inte okej."
Låt oss då säga att hon bara gjort ett olyckligt val av man i livet och INTE är prostituerad, den fallhöjden är rätt så enorm va?
Noterar att du inte lyssnat på avsnittet.
Det enda Martin nämner är att det är en kraftig horvibb kring sällskapet och att hon ger en "hjälp mig härifrån"-blick till Martins flickvän.
Hela det segmentet tar jag med en nypa salt då det mer låter som något han säger för komisk effekt.
Det är ju trots allt en podcast och det brukar saltas en hel del.
"Horvibben" kan ju lika gärna bestå i Martins egna fördomar gentemot äldre män som umgås med en rysk kvinna.
Antingen fördomar mot ryska kvinnor eller äldre män.

Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Har läst liknande påstående från flera håll att man ska göra si och så i dylika situationer, alla lika naivt verklighetsfrånvända.

Det vore jättemärkligt att gå fram (eller ringa polisen) till en prostituerad baserat på en lös misstanke som bottnar i fördomar. Vad ska man säga liksom? Ajabaja?
Det beror på vem man är. Lite kan man väl riskera för någon som är i potentiell fara? Försöka prata med personen om hen blir ensam en stund?
Ser inte varför man inte skulle kunna gå fram även om hon bara var en tjej som var ute med sin kille, fortfarande. Ofta hjälper det att bara veta att foll runt omkring faktiskt ser och bryr sig. Jäkligt svårt att veta hur man ska göra bara. Vill göra Martin skämta lika vitt och brett om ordet neger som om prostitution, för övrigt. Är väl för det mesta Johanna som reagerar. Tyvärr har hon en lite svartvit syn på det hela men hellre det än att inte verka speciellt brydd. Visst gör humor svåra saker lättare men det är inte av rädsla eller obehag inför ämnet som de sitter och grabbflabbar. En aktivistgrupp som hjälper folk på samhällets botten som blir allt mer stigmatiserade i takt med att vi tar in folk från kvinnofientliga länder, är ett lätt mål. Vore festligare om de kunde driva med Josef Fares jätteego eller tystnaden runt Soran.
Citera
2018-05-29, 15:00
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvarkatt
Var ej där. Men utifrån hur dom pratade om kvällen gissar jag väl att Soran nämndes.
Citera
2018-05-29, 15:51
Medlem
sk0gens avatar
Jag har svårt att tro att den typ av prostituerade som är typ fångar som hålls inlåsta tillhör samma kategori som lunchar med buisnessgubbar på Fjäderholmarna. Sen tror jag inte man ska tolka "ta mig härifrån" bokstavligt. Utan mer som en blick i stil med "göbbar alltså, usch"
Citera
2018-05-29, 17:52
Medlem
Citat:
Det beror på vem man är. Lite kan man väl riskera för någon som är i potentiell fara? Försöka prata med personen om hen blir ensam en stund?
Ser inte varför man inte skulle kunna gå fram även om hon bara var en tjej som var ute med sin kille, fortfarande. Ofta hjälper det att bara veta att foll runt omkring faktiskt ser och bryr sig. Jäkligt svårt att veta hur man ska göra bara. Vill göra Martin skämta lika vitt och brett om ordet neger som om prostitution, för övrigt. Är väl för det mesta Johanna som reagerar. Tyvärr har hon en lite svartvit syn på det hela men hellre det än att inte verka speciellt brydd. Visst gör humor svåra saker lättare men det är inte av rädsla eller obehag inför ämnet som de sitter och grabbflabbar. En aktivistgrupp som hjälper folk på samhällets botten som blir allt mer stigmatiserade i takt med att vi tar in folk från kvinnofientliga länder, är ett lätt mål. Vore festligare om de kunde driva med Josef Fares jätteego eller tystnaden runt Soran.

Men ursäkta? De skämtar om vad de vill och du har ingen rätt öht att kräva något annat.

Och du gör en höna av en fjäder, var en boll in. Behöver inte ens stämma, eller kan vara en golddigger eller vad som helst. Har du vart i Dubai eller någon av strandklubbarna längs franska Rivieran? Testa att åk dit och du kommer få ett livslångt uppdrag att fråga tjejer hur dem mår och om dem är i fara.
Citera
2018-05-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Men ursäkta? De skämtar om vad de vill och du har ingen rätt öht att kräva något annat.

Och du gör en höna av en fjäder, var en boll in. Behöver inte ens stämma, eller kan vara en golddigger eller vad som helst. Har du vart i Dubai eller någon av strandklubbarna längs franska Rivieran? Testa att åk dit och du kommer få ett livslångt uppdrag att fråga tjejer hur dem mår och om dem är i fara.
Men ta det lugnt. Jag skriver väl vad jag tycker precis som alla andra?
Det har du rätt i, kvinnor far illa här också men man behöver inte ta så lätt på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in