2018-05-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Uppgifterna kommer från den här tråden om att de två yngsta barnen (varav den minste fyllde år morgonen efter försvinnandet) sover hos BO natten hon försvinner. På morgonen då de vaknar och går upp är mamman spårlöst borta.

Jag har inte hört någon dementi ang dessa uppgifter så jag skulle tro att detta stämmer.

Okej, jag har inte hängt med på allt i tråden det skrivs så mycket obekräftade påståenden så man vet inte vad som är vad längre.

Platsen hon hittades på retar mig något förfärligt och jag har svårt att bestämma mig för vilken trolig anledning hon skulle bege sig dit mitt i natten för.

Om man antar att hon skulle möta upp någon, varför där vid denna tid på dygnet?
Är detta ett oplanerat möte?
För vem skulle hon ”släppa allt i händerna” för så sent på kvällen, oplanerat? Hon var upptagen med inslagning av hennes sons födelsedagspresenter, men släpper allt för vem?

Varför möte där vid motorvägen? Kom vederbörande med bil? Kan man stanna till där med bilen?

Många frågor blir det!

Har man funnit hennes mobil i närheten (på annan plats)?
Citera
2018-05-28, 23:59
Medlem
Men är det inte underligt att man reser bort och har så dålig koll så man inte kommer in i landet?? Kollar man inte upp sådant och har stenkoll om man planerar en resa? Det e för mycket konstigt runt denna SD om nu ens hälften av det som skrivs här e sant.. Som GW säger man ska inte gilla slumpen
Citera
2018-05-29, 00:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jag minns också att en tidning kontaktade både HDs och SDs föräldrar och frågade om var paret befinner sig. Att svaret blir "vi vet inte" är dock på intet sätt förvånande, även om de mycket väl vet var de är. SD och HD har inte svarat när media försökt kontakta dem, och de har inte talat ut i media trots alla rykten på internet och misstänkliggörande artiklar i kvällspressen. När de på ett så uppenbart vis försöker undvika uppmärksamheten ska det nog mycket till för att deras egna föräldrar ska röja dem.
Men det hade varit bättre av föräldrarna till SD och HD att svara att de vet var de är men att de inte ser varför pressen behöver veta det.

Nu skapar de ett scenario som gör att SD och HD känns mer misstänkta eftersom föräldrarna inte verkar veta var de är.

Alltså kan det vara sant att de inte visste var de var.
Citera
2018-05-29, 00:15
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Är det normalt att inte logga cacher när man ägnar sig åt hobbyn så mycket och ändå är inloggad? Jag vet inte
Polisen som loggar in?
Citera
2018-05-29, 00:16
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Mina fetningar:
- Hon hade inte hittats när de anlände till USA.
(Hoppas jag inte gör en tankekullerbytta här nu.)

- Tänk om du blir av med allt du äger och har? Skulle inte vara så tvärsäker om jag vore du.

Såg det nu har inte följt detta mer än att ha gått igenom det nu senaste 2 dagarna och sett detta mönstret. Men i övrigt tycker jag allt talar starkt för att SD är GM. Jag är inte så orolig att bli av med allt jag äger och har då jag är 99% säker på att han är GM. Han har ett udda beteende väldigt udda beteende. De tar in honom tidigt och vem vet vilka bevis de säkrade! Jag garanterar att de har beslagtagit hans telefon om han hade med sig den vill säga. Ännu smartare av polisen vore ju ifall de satt in bugg i både hans bil och telefon och släppt honom med telefonen! Självklart säkrar de allt som finns i telefonen innan de släpper iväg han med den. Som jag sa innan min vän! Jag är 99% säker på att SD är GM. Glöm inte mina ord när han ställs inför rätta min vän! Han har hur som helst udda beteende om inte han är GM som jag är 99% säker på, så är den procenten som kvarstår HD. Tack för rättelsen min vän!
Citera
2018-05-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför planerar man en resa med sitt ex?

Det undrar jag också!

Och lämnar kvar barnen hemma...hos vem kan man undra?
Citera
2018-05-29, 00:31
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Polisen som loggar in?
Den möjligheten tänkte jag på om att SD loggar in sig på sitt jobb när han är borta därifrån, som en postare skrev här alldeles nyligen. Fast det är inget ovanligt att folk kollar sin jobb-mail t ex när de egentligen har semester.
Citera
2018-05-29, 00:32
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Men det hade varit bättre av föräldrarna till SD och HD att svara att de vet var de är men att de inte ser varför pressen behöver veta det.

Nu skapar de ett scenario som gör att SD och HD känns mer misstänkta eftersom föräldrarna inte verkar veta var de är.

Håller med dig om det.
Citera
2018-05-29, 00:38
Medlem
Pre
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag spånade som jag skrev. Är ju ganska vanligt att människor vänder sig till kyrkans folk med äktenskapskriser och vad jag förstått hade hon tidigare jobbat som pastor el dylikt. Tänkte att SD vände sig till BO för råd och att BO sedan vände sig till HD för att försöka hjälpa deras äktenskap. BO:s avsikter kan varit goda men det kanske inte HD förstod eller uppskattade. Kanske bara förvärrades av BO inblandning.
Anledningen till att BO ville ta tillbaka första anmälan var ju i alla fall pga att hon trodde det skulle förvärras annars.
Varför trodde BO det? Då har det varit turbulens tidigare också tänker jag.
Precis! Tänkte detsamma.....
Citera
2018-05-29, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, jag har inte hängt med på allt i tråden det skrivs så mycket obekräftade påståenden så man vet inte vad som är vad längre.

Platsen hon hittades på retar mig något förfärligt och jag har svårt att bestämma mig för vilken trolig anledning hon skulle bege sig dit mitt i natten för.

Om man antar att hon skulle möta upp någon, varför där vid denna tid på dygnet?
Är detta ett oplanerat möte?
För vem skulle hon ”släppa allt i händerna” för så sent på kvällen, oplanerat? Hon var upptagen med inslagning av hennes sons födelsedagspresenter, men släpper allt för vem?

Varför möte där vid motorvägen? Kom vederbörande med bil? Kan man stanna till där med bilen?

Många frågor blir det!

Har man funnit hennes mobil i närheten (på annan plats)?

Polisen gjorde ett fynd i skogen mot Vivalla. Det är inte officiellt bekräftat men har blivit en trådsanning att det var mobilen som hittades där.

Jadu, exakt samma frågor ställer jag mig också. Om hon avbryter paketinslagningen och går till motorvägen, då måste ju hennes oväntade besökare ha ringt henne innan. Det förklarar dock inte varför dörren var öppen. Alternativt dyker någon upp utanför huset, BO reser sig upp, går och möter denne, bestämmer sig för att prata på trappan med dörren på glänt - sedan händer något?
Citera
2018-05-29, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det undrar jag också!

Och lämnar kvar barnen hemma...hos vem kan man undra?

Barnen är väl hos mor- eller farföräldrarna? Har för mig att det stått någonstans i tråden.
Citera
2018-05-29, 00:53
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:

Ja, ur en kommunikationssynpunkt kanske det kan vara smartare att göra som du säger. Men att säga att man inte vet känns enklare och innebär att man slipper konfrontation eller följdfrågor.

Hade jag varit i SDs och HDs sits, dvs halva internet håller på att vända ut och in på varje aspekt av privatlivet, hade jag bett släktingar att säga att de inte vet något alls om de skulle få frågor från nyfiken allmänhet och media. Detta för att i största mån skydda släktingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in