2018-05-28, 17:04
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det stod i någon tidning har jag för mig att MGMs föräldrar inte visste var de befann sig. Om det var det som menades.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det här börjar ju mer och mer likna en deckarroman, Ingen av de närmaste verkade veta om resan och polisen beslagtar bilen efter det att paret åkt iväg och till råga på eländet verkar damen i fråga ha en ny karl. Allvarligt talat, tror ni att HD är kidnappad för att inte skvallra?
Jag minns också att en tidning kontaktade både HDs och SDs föräldrar och frågade om var paret befinner sig. Att svaret blir "vi vet inte" är dock på intet sätt förvånande, även om de mycket väl vet var de är. SD och HD har inte svarat när media försökt kontakta dem, och de har inte talat ut i media trots alla rykten på internet och misstänkliggörande artiklar i kvällspressen. När de på ett så uppenbart vis försöker undvika uppmärksamheten ska det nog mycket till för att deras egna föräldrar ska röja dem.
Citera
2018-05-28, 17:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Mitt i diskussioner om SD:s och HD:s avbrutna/omdirigerade flygresor undrar jag om någon som bor i BO:s område vet hur stor UW:s släpkärra är och om den är utrustad med någon presenning eller kåpa?
Citera
2018-05-28, 17:06
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jag minns också att en tidning kontaktade både HDs och SDs föräldrar och frågade om var paret befinner sig. Att svaret blir "vi vet inte" är dock på intet sätt förvånande, även om de mycket väl vet var de är. SD och HD har inte svarat när media försökt kontakta dem, och de har inte talat ut i media trots alla rykten på internet och misstänkliggörande artiklar i kvällspressen. När de på ett så uppenbart vis försöker undvika uppmärksamheten ska det nog mycket till för att deras egna föräldrar ska röja dem.
Ok. Tack för det. Bra minne på dig.
Citera
2018-05-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Träna sin engelska?

Vuxna mänskor åker väl inte på geocaching-event med exfru o lämnar barnen hemma när väninnan blivit mördad. Och slantar upp 50.000:- eller så för det. Veckan före skolavslutning.
.Nåt sånt.
Men in i Amerika kom de inte.

Jo de kanske hade tänkt att försvinna i staterna, sedan ägnades första dagarna i London åt att tänka.. två fanatiska geocachare som inte cachar.. utomordentligt konstigt.
Senast idag har de loggat in, kanske de tror att polisen inte kan binda dom vid brottet så kör dom på som vanligt.
De kan naturligtvis vara helt oskyldiga.. ja förutom misshandel och ofredande från SD då.
Men att åka på geocaching-event med exfru o lämnar barnen hemma när VÄNINNAN blivit mördad, nej kanske inte. Att fly landet när man nyss MÖRDAT sin ÄLSKARINNA/RIVAL ja det är ju mer logiskt.

Hm kanske de sticker direkt till Mexico från London, kanske de redan är där?
Sätter en peng på att SD inte infinner sig på arbetsplatsen den 4 juni, då befinner han sig i arresten om han landat i svedala.
Citera
2018-05-28, 17:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mm intressant, och när de inte blir insläppta i USA och återvänder till London, vad är planen då?
De första dagarna hade de inte loggat in på geocache siten, nu loggar de in dagligen men loggar ingen cache så vi kan iaf inte se var de är.

Under tiden lägger Polisen locket på, ingen information överhuvudtaget. Varken om dödsorsak eller om den tidigare misstänkte.
Är det normalt att inte logga cacher när man ägnar sig åt hobbyn så mycket och ändå är inloggad? Jag vet inte
Citera
2018-05-28, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Vuxna mänskor åker väl inte på geocaching-event med exfru o lämnar barnen hemma när väninnan blivit mördad. Och slantar upp 50.000:- eller så för det. Veckan före skolavslutning.

Tror Du fortfarande att det kostar SEK 15,000 ToR ARN-LAX-ARN?
Citera
2018-05-28, 17:18
Medlem
Bardotrutanetts avatar
En tanke bara angående de kläder som de sägs ha hittat på fyndplatsen är om det skulle kunna vara skyddskläder som någon dragit av sig? Kanske låter helt knäppt.

Tänker bl a på den otäcka och oroande uppgiften om något frätande - som vi inte alls vet om det är rykten eller sanning, hoppas på att det bara är ett rykte - men som någon skrev så skulle det stämma väldigt bra med att fruktansvärda skrik hördes vid 23.30-tiden på tisdagkvällen. Vem skulle inte skrika i hjärtskärande ångest om man känner att kanske ansikte, armar och händer fräts sönder? Vet att det här med frätande syra har pratats om mycket men tar upp det igen ändå, även om ingen här (?) vet något om det.
Citera
2018-05-28, 17:19
Medlem
LW står fortfarande listad på ratsit och birthday. Är det vanligt vid mord?
ATT det var LW som hittades avliden har ju polisen gått ut med, då borde en dödsattest vara klar.
Citera
2018-05-28, 17:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Med MGM, menar du SD då? Tidigt i fallet stod det i en del media att anhöriga inte visste var de var, de blev tillfrågade när uppgiften att de inte skulle ha fått komma in i USA dök upp. Minns inte om ordet föräldrar nämndes men det kanske stämmer. Vi vet inte vilka de har pratat med, kanske bara den enes anhöriga?

Det här med geocaching har i alla fall bara jag sett nämnas här i tråden och då av någon som hade kollat eventuella event i USA och kom med den hypotesen som ett förslag. Vet du något annat?
Att resan var planerad har också stått i tidningar tidigt, innan LW hittades t o m har jag för mig. Däremot har journalisterna glömt att nämna det de senaste dagarna. Har bara tydligt skrivits att han åkte iväg direkt efter förhöret/anhållandet. Som av en händelse.

Undrade också över att du skrev att den förmodat planerade resan blev uppskjuten ett par dagar och tyckte det var jättekonstigt eftersom SD blev intagen för förhör/anhölls redan på tisdagen, samma dag som försvinnandet blev känt. Ser nu att du visst skrev fel.

Vet du om HD:s resa var planerad?

Uttryckte mig fel ang några dagar, hört att resan var planerad men blev försenad pga anhållan
Citera
2018-05-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Släpp SD och HD nu ett tag va?! Det är så mycket som talar mot att någon av dom är ens inblandade. Självklart ska dom granskas och givetvis kan det vara en eller båda som utfört handlingen, men inte troligt.

"Men va? Det är ju SD eller HD! Allt talar för det! Vem är du? Är du SD eller någon kompis?".

Kliv ur ert spår en liten stund, så reder ut lite:
Jag tror inte SD inte var ANHÅLLEN. Han satt i förhör. Att en åklagare hinner anhålla och släppa inom ett par timmar verkar inte rimligt. Det har florerat båda uppgifterna i press (och här).

Att polisen riktade in sig och gjorde sina insatser mot SD är naturligt om det finns den bakgrunden och närheten geografiskt.

Att en husrannsakan i både hem och bil görs direkt är med självklart efter ett sånt uppslag/tips.
Skulle minsta misstanke kvarstå skulle det vara avspärrat längre och även HD:s hus skulle spärras av.

"Intressanta fynd i BILEN". Om jag förstått det rätt gjordes två husrannsakningar i SD:s bil? En vid förhör och en vid bärgningen från Arlanda? Vid första kommenterade dom ingen, men vid andra?
Intressanta beslag kan lika gärna vara rep, slingor och karbiner från deras klättring som en fantasifull polis lägger annan vikt vid.

Ovanstående är polisens rena åtgärder (om allt stämmer i media). Sedan kommer vi till era spekulationer, och då främst vad som sagts och gjort på nätet... vissa citerar inlägg från 2005 och andra att SD har samma typ av ögon som någon annan mördare... SNÄLLA! Slå av respiratorn och donera era organ till bättre behövande som har en hjärnfunktion. Förvånad att inte fått läsa om nått UFO spår eller rödhårig halt dvärg med fräknar i tråden, men det kommer väl…
Det är en överanalysering som inte betyder NÅTT i sammanhanget. Allt har sin förklaring och teori. Hen skrev när det regnade, ni läser och tolkar texten/bilden nu när solen skiner.
Hur dom närstående reagerar vid en sån här händelse kan man aldrig förstå eller sätta sig in i, så individuellt.

Luta er tillbaka och tänk till nu på situationen istället:
BO går ut och låser inte (eller lämnar dörren på vid gavel).
Detta sker plötsligt och oannonserat (paketinslagning och avbruten konversation på nätet)
BO tar bara med sig mobilen ut.
BO tar sig eller forslas 138m bort bakom ett bullerplank (tänk på barn och dörr hemma).
Från området vid bullerplanket hörs hjärtskriande skrik under en längre stund.

Tror ni på fullaste allvar att någon slagit ned BO vid hennes hus, burit henne förbi massa boningshus till bullerplanket och DÄR vaknar hon och orkar då skrika så?
Tror ni att hon lämnar dörren öppen med barn i huset och träffar någon vid bullerplanket?
Tror ni att BO skulle kunna skrika under ett längre tumult utan att GM avbryter detta?
Tror ni att BO står upp under den tid hon skriker, varför springer hon inte då?
Om BO ligger ned med en GM över sig, tror ni att skriken skulle vara så kraftiga och höras så bra (grönskan vid backen dämpar väldigt mycket)?

Just dörren, platsen, skriken och mobilen gör att jag misstänker:
Det är två GM, en man och en kvinna.
Det är ett inbrottsförsök eller bråk mellan GM.
BO hör/ser detta, går ut och tittar, sedan följer efter (där och då glömmer hon dörren)
BO blir påkommen vid bullerplanket.
Striden som utspelar gör att den kvinnliga GM skriker för vad som utspelar sig.
Klädesplaggen som tappas tyder på en längre strid, det är inte enkelt att ta ihjäl en människa snabbt med bara händerna.
Mobilen tar GM med sig och dumpar längs flyktvägen.

Värdera detta nu och sätt det perspektivet och se om ni känner att SD/HD är GM fortfarande.

Intressant analys! Jag tycker det är bra att vi funderar i fler banor än SD/HD-spåret.

Men då tror du alltså att MGM är några för BO främmande människor? Alltså, att det mer är slumpen som avgör att hon hamnar i trubbel?
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Tror Du fortfarande att det kostar SEK 15,000 ToR ARN-LAX-ARN?

Jepp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
En tanke bara angående de kläder som de sägs ha hittat på fyndplatsen är om det skulle kunna vara skyddskläder som någon dragit av sig? Kanske låter helt knäppt.

Tänker bl a på den otäcka och oroande uppgiften om något frätande - som vi inte alls vet om det är rykten eller sanning, hoppas på att det bara är ett rykte - men som någon skrev så skulle det stämma väldigt bra med att fruktansvärda skrik hördes vid 23.30-tiden på tisdagkvällen. Vem skulle inte skrika i hjärtskärande ångest om man känner att kanske ansikte, armar och händer fräts sönder? Vet att det här med frätande syra har pratats om mycket men tar upp det igen ändå, även om ingen här (?) vet något om det.

Jag hängde aldrig med i den diskussionen. Blev liksom för mycket med syra och hjärtskärande skrik. Men jag håller det för troligt att brottsplatsen ändå är i hemmet och om det är så kan ju kroppen ha täckts över med klädesplagg/filt/badrock från hemmet. En användare i tråden skrev ju något om smutsiga ben, vi fick aldrig något svar på om denne varit på platsen va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in