2018-05-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Men kan det inte vara så att hans semesterresa var bokad men att hon var tvungen att följa med av någon anledning och det bestäms i sista minuten. Tvång eller frivilligt vet vi inte. Själv tror jag att det bara var hon som blev stoppad i USA pga att hon skickade in ansökan så sent men att han kände att han inte kunde lämna henne utan de reste tillbaka till England om de mellanlandade där, troligen då Gatwick.
Hennes nya kille måste ju vara orolig över det hela och undra varför hon åker iväg med sin exman utan att säga något.

Efter de nya detaljerna som kommit fram här ang resan så har jag funderat i exakt samma banor. Läskigt blir det när man tänker att HD kanske inte följt med frivilligt. Men om hon inte gjort det, borde hon inte slagit larm på flygplatsen isåfall?

Försöker föreställa mig något annat rimligt scenario som skulle kunna förklara varför HD bara ger sig av i all hast. Och med tanke på att hon jobbar i vården så är det extra märkligt, brukar det inte vara svårt att få ledigt med väldigt kort varsel där?
Citera
2018-05-28, 23:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ett ungdomsgäng som tjuvröker, skulle de slå ihjäl henne..

Nää hejda er nu..
EN som tjuvröker tydligen
Citera
2018-05-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet du var du fått uppgiften om att barnen (vilka av barnen?) varhos henne denna kväll/natt?

Uppgifterna kommer från den här tråden om att de två yngsta barnen (varav den minste fyllde år morgonen efter försvinnandet) sover hos BO natten hon försvinner. På morgonen då de vaknar och går upp är mamman spårlöst borta.

Jag har inte hört någon dementi ang dessa uppgifter så jag skulle tro att detta stämmer.
Citera
2018-05-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Efter de nya detaljerna som kommit fram här ang resan så har jag funderat i exakt samma banor. Läskigt blir det när man tänker att HD kanske inte följt med frivilligt. Men om hon inte gjort det, borde hon inte slagit larm på flygplatsen isåfall?

Försöker föreställa mig något annat rimligt scenario som skulle kunna förklara varför HD bara ger sig av i all hast. Och med tanke på att hon jobbar i vården så är det extra märkligt, brukar det inte vara svårt att få ledigt med väldigt kort varsel där?

Ja man kan ju tycks att HD borde slå larm om hon inte följt med frivilligt.
Men vad är det i så fall för person som tvingar med sina barns mor mot hennes vilja i så fall? I sådana fall är hon ju livrädd för honom och lyder minsta lilla order han ger antar jag.
Våldsman? Narcissist? Någon som vet hur SD är som person?
Citera
2018-05-28, 23:42
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Undrar vad du har emot SD och HD

Det står ingenstans att dem är på flykt?!
men alla dina inlägg handlar om samma sak att dem är på flykt och hoppas dem är lysta osv..

Kanske snarare är så att du själv är inblandad i det hela..

Jag tror SD är inblandad. Varför nekas han inträde till Usa ? EDIT: Han var inte misstänkt för människorov vid det tillfället? Kan polisen i Sverige ev sagt till amerikansk polis att han var föremål för en ev mordutredning därav nekandet ?

men eftersom polisen inte vill tala om ifall att de har någon anhållen i sin utevaro så drar jag denna slutsats.

Att han är misstänkt för mord därför nekades inträde till US, han håller sig undan fortfarande.

Varför polisen är så tysta talar för att de har gott om bevis som binder SD till brottet så att säga.

De vill inte skrämma upp honom och varför de släppte honom är nog för att de påbörjade inre spaning för att samla så mycket bevis att när de väl plockar in han nästa gång så är det för gott!
De som är familjära med hur polisen arbetar borde känna igen detta mönster och om man är logisk och kolla igenom alla polisens uttalanden så ser man att de verkar väldigt lugna och i princip väntar in SD.

De har sagt själva med andra ord att detta mordet kommer att lösas! Om de uttrycker sig på detta sättet så säger de typ "Vi vet vem det är vi håller på samla bevis vi vill inte tala om ifall att någon är anhållen i sin utevaro" Ofta släpper de GM för att de vill få GM att lugna ner sig för att de ska göra bort sig. Så om man sammanfattar detta.

"SD är skyldig de släpper honom för att han ska "tro" att han är utom fara så de kan samla in bevis genom inre span. De vet när de släpper han att han återvänder snart eftersom han har allting här, förmodligen inga större förmögenheter, inte heller har han speciella anknytningar utomlands så han skulle kunna försvinna för gott, när han väl försvinner på detta sättet så gör han bort sig vilket talar för att han är GM och detta används av åklagare som bevis i ev rättegång!" Polisen är inte dumma snälla nån de jobbar och får betalat för att göra detta och de är ovanligt tysta och lugna! Jag satsar allt jag äger på att SD är GM. Det vi på FB borde fokusera på är att LETA UPP ASET! Istället för att lägga ner all denna tid på spekulationer så är det bättre att försöka hitta ledtrådar till vart han kan befinna sig! PEACE
Senast redigerad av googlan 2018-05-29 kl. 00:17.
Citera
2018-05-28, 23:43
Medlem
Det som sprids om UD och att de skulle ha direkt insyn i ESTA är Fejk news. Det fungerar inte så.

Att paret inte kom in i USA beror på en av två orsaker.
SD har fått en bock i kanten av svensk polis efter senaste misshandelsfallet eller nuvarande förhör. Detta ser tullen direkt i USA. Mer komplicerat än så är det inte.

Att resan sedan länge till USA varit planerad är redan bekräftat så lägg ner allt skitsnack om att försöka fly och hålla sig undan och sånt skit som florerar här.
Det ser väl alla, att så inte är fallet med befintlig fakta och det faktum att paret loggar in var och varannan minut på nätet.
Ett sådant beteende skulle dessutom vara ett direkt erkännande till gärningen och kommer alltså inte att hända.

HD kan mycket väl spontant ha följt med och inte hunnit på igenom sin ESTA som måste sökas 72h innan avresa.
Därav kom de inte in i landet.

Det troligaste är det förstnämnda då man helt utan ESTA i normala fall inte tillåts boarda planet ifrån avreseorten då flygbolaget blir kostnadsskyldiga att ta tillbaka resenären direkt. Något man alltid försöker undvika.

Otroligt att ingen dödsorsak har fastställts efter över en vecka.
Måste vara unikt för ett fall av det här slaget som direkt jobbar mot tiden.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-05-28 kl. 23:46.
Citera
2018-05-28, 23:44
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis! Men en polisanmälan brukar räcka att få normala att backa och begrunda det de gjort. En idiot blir arg och situationen trappas upp. Så hon verkar rädd för honom. Är han en känd våldsman? Dömd sen tidigare för våldsbrott?
Det vet vi inte om han är. En person la upp en teori här, som han/hon själv tyckte var ett långskott har jag för mig, om eventuell koppling till Linköpings-morden och att LW kan ha haft kännedom om det. Inlägget finns inte kvar här nu av en anledning.
Vad har SD för utbildning? Var har han pluggat?

SD och HD kan som sagt vara helt oskyldiga. Att HD följde med skulle kunna vara för att SD tog väldigt illa vid sig av att bli misstänkt och att hon tyckte synd om honom, de har trots allt haft ett långt förhållande och har två barn ihop. Kan vara så - eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
1. Är det klarlagt att skriken ägt rum?

2. Är det klarlagt att eventuella skrikljud kom ifrån henne?
Nej det är det inte. Vore bra om dalaam som skrev om det ville återkomma.

--------------
Om det skulle vara så att brottsplatsen är hemmet så tror jag att Gm fanns där redan och att det inte var någon som LW var rädd för, sorgligt nog. Det skulle förklara att kroppen var tvungen att flyttas på till varje pris.

--------------
Jag tänkte först att kontakten hon hade vid 23-tiden som nämndes direkt vid försvinnandet var med något av hennes barn men så har det talats så mycket om att det var en telefonkontakt, även avbruten konversation på nätet har nämnts (här), likaså sas det att barnen inte var hemma, eller bara ett av barnen, så det har varit svårt att veta vad man ska tro. Senaste jag har sett är att alla barnen kan ha varit hemma. Oklart alltså. Även media kommer med lite olika uppgifter - bara de inblandade vet, om ens det. Någon här som vet säkert vad för slags kontakt det var?
Citera
2018-05-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja någon av pojkvännerna kan väl misstänkas vara GM. Jag har mycket svårt att tro på en random mördare med tanke på platsen kroppen hittades på.

Ja, OM det nu är så att BO träffade SD samtidigt som hon var i en annan relation så skulle man väl kunna tänka sig att den andre pojkvännen kanske fått reda på detta i efterhand och konfronterar BO med uppgifterna? BO bekräftar och den försmådde blir helt utom sig och ger sig på henne?

Kanske kommer uppgifterna från HD, som anförtrott sig till någon vän ang orsaken till hennes skilsmässa från SD? Om det skulle vara fallet kan det förklara varför HD lämnar landet; hon känner sig skyldig till det inträffade även om hon kanske inte vet vem mördaren är.

Om den här teorin stämmer så är det väl troligast att det är geocache-expojkvännen (M*ts) som är den skyldige då han troligtvis har bekanta i samma (geocache)kretsar som HD och SD?
Citera
2018-05-28, 23:53
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Jag tror SD är inblandad. Varför nekas han inträde till Usa ? Vid den tiden han nekades hade liket hittats och det påbörjades en mordutredning.

Vilket i sig talar för att han inte längre var misstänkt för människorov och då har han all rätt att komma in i Usa
men eftersom polisen inte vill tala om ifall att de har någon anhållen i sin utevaro så drar jag denna slutsats.

Att han är misstänkt för mord därför nekades inträde till US, han håller sig undan fortfarande.

Varför polisen är så tysta talar för att de har gott om bevis som binder SD till brottet så att säga.

De vill inte skrämma upp honom och varför de släppte honom är nog för att de påbörjade inre spaning för att samla så mycket bevis att när de väl plockar in han nästa gång så är det för gott!
De som är familjära med hur polisen arbetar borde känna igen detta mönster och om man är logisk och kolla igenom alla polisens uttalanden så ser man att de verkar väldigt lugna och i princip väntar in SD.

De har sagt själva med andra ord att detta mordet kommer att lösas! Om de uttrycker sig på detta sättet så säger de typ "Vi vet vem det är vi håller på samla bevis vi vill inte tala om ifall att någon är anhållen i sin utevaro" Ofta släpper de GM för att de vill få GM att lugna ner sig för att de ska göra bort sig. Så om man sammanfattar detta.

"SD är skyldig de släpper honom för att han ska "tro" att han är utom fara så de kan samla in bevis genom inre span. De vet när de släpper han att han återvänder snart eftersom han har allting här, förmodligen inga större förmögenheter, inte heller har han speciella anknytningar utomlands så han skulle kunna försvinna för gott, när han väl försvinner på detta sättet så gör han bort sig vilket talar för att han är GM och detta används av åklagare som bevis i ev rättegång!" Polisen är inte dumma snälla nån de jobbar och får betalat för att göra detta och de är ovanligt tysta och lugna! Jag satsar allt jag äger på att SD är GM. Det vi på FB borde fokusera på är att LETA UPP ASET! Istället för att lägga ner all denna tid på spekulationer så är det bättre att försöka hitta ledtrådar till vart han kan befinna sig! PEACE
Mina fetningar:
- Hon hade inte hittats när de anlände till USA.
(Hoppas jag inte gör en tankekullerbytta här nu.)

- Tänk om du blir av med allt du äger och har? Skulle inte vara så tvärsäker om jag vore du.
Citera
2018-05-28, 23:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Impulsresa? om resan varit planerad sen länge som det står ett antal ggr i flera av inläggen..
Varför planerar man en resa med sitt ex?
Citera
2018-05-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Instämmer i första delen av det du skriver. Hade polisen haft något att gå på efter första genomsökning av bilen hade han fått reseförbud.
Jag tror BO fick ett telefonsamtal om att något skedde bakom planket som gjorde henne upprörd ("din son står och röker och dricker öl"). Hon rusar dit, kanske fortfarande medan samtalet pågår. Där träffar hon på ungdomar som brukar mötas där och vad som sedan hände behöver polisen tid för att reda ut. Skriken är jag skeptisk till, men visst, det kan ha bråkats en stund. Om flera ungdomar fanns på plats skulle Örebro råka i upplösningstillstånd av alla rykten, det skulle kunna göra skada i hela samhället för lång framtid och dessutom försvåra utredningen varför polisen lägger locket på. De tvingas ändå droppa någon information och väljer då sådant som inte leder åt det här hållet. De har väl inte kunnat avfärda SD helt.
Den som ringer BO håller förstås tyst utåt eftersom hen antagligen hade egna ungdomar på platsen. Om detta stämmer kommer det att komma ett kort pressmeddelande från polisen att mordet är uppklarat, vem gärningsmannen var, resten sker under sekretess.

När polisen hämtade in bilen (som stod på Arlanda) hade SD/HD redan lämnat landet och satt på ett flyg till USA.

Om äldste sonen var ute och rökte borde hon ringt vårdnadshavaren som sonen bodde hos snarare än att lämna sina barn ensamma.

Jag tror inte alls på ungdomsspåret.
Citera
2018-05-28, 23:56
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer

Ärligt talat så förstår jag inte hur han skulle kunna tvinga henne att åka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in