2018-05-28, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Haha, hur kan du hävda nåt sånt om du har ingen aning om vad det känns för killar???
Tjejer saknar vissa hormoner som är ansvariga för sexlust och ni kan inte föreställa er HUR det är att vara SUGEN. Annars hade vi hört lika ofta om kvinnor som huvudgärningspersoner i våldtäkter.
Men vi hör inte om nåt sånt (fast det vore lustigt nog ), inte därför att ni kvinnor är "för väl-uppfostrade och anständiga och kan bete sig osv" utan därför att ni i själva verket är försvinnande lite intresserade av sex i jämförelse med killar.
Hon torde väl veta att hon varit minst likaså som de killar hon varit med.

Hur kan du hävda motsatsen om du inte har någon aning om hur det känns för tjejer?
2018-05-28, 16:23
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hon torde väl veta att hon varit minst likaså som de killar hon varit med.

Hur kan du hävda motsatsen om du inte har någon aning om hur det känns för tjejer?

Jag vågar hävda det, för min tankegång ligger ju i föregående inlägg.
Man begår en våldtäkt därför att man är för sugen för sex. Inte därför att man är speciellt elak och ond.
Och statistiken på könsfördelningen bland gärningspersoner i våldtäkter visar oss vem är verkligen sugen. Jag tror att män förekommer där inte minst 100 ggr så mycket. Ren matematik och inget grekiska alls
2018-05-28, 16:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Man begår en våldtäkt därför att man är för sugen för sex. Inte därför att man är speciellt elak och ond.
Och statistiken på könsfördelningen bland gärningspersoner i våldtäkter visar oss vem är verkligen sugen. Jag tror att män förekommer där inte minst 100 ggr så mycket. Ren matematik och inget grekiska alls
Njae. Det handlar inte om sexlust allena utan om en oförmåga att empatisera med andra.
2018-05-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Herregud, så som du beter dig så fattar jag varför du verkar ha svårt att få ligg om du blir så rädd för att kvinnor äntligen kan få utrycka sin sexulitet för en gångs skull. Kvinnor är lika mycket intresserade och sugna på sex som killar, och det gör oss verkligen inte till horor om vi väljer att ligga med fler än en person i resten av vårt liv.

Förr ansågs kvinnor som låg runt som psykiskt sjuka.
Att ta betalt för sex var det enda förståeliga sättet för en kvinna att ha sex på då man gjorde det för att överleva. Denna föreställning verkar leva kvar än idag.
2018-05-28, 16:54
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Njae. Det handlar inte om sexlust allena utan om en oförmåga att empatisera med andra.

Okej, kanske har jag förenklat detta exempel för mycket bara för att uppmärksamma de särdragen som gäller sexlusten hos kvinnor och män.
Ett gäng kvinnor på 8-10 personer kan i princip göra vad de vill med en 16-årig kille. Därför ett argument att "kvinnor är svagare" håller ju inte.
Men ang. temat så tycker jag absolut inte att svenska tjejer är horor. De njuter bara av den där "sexual revolution" som skedde i Sverige för 20-30 år sen.
Man kan fritt och utan någon onödig blygsel prata med en svenska om olika ämnen inkluderande sex och dylikt vilket man inte kan göra så smidigt med tjejer från olika andra länder. Och jag tycker att det är bra och imponerande nog.
Senast redigerad av Demetrios 2018-05-28 kl. 16:57. Anledning: grammatiska fel
2018-05-28, 17:21
Medlem
Citat:
Okej, kanske har jag förenklat detta exempel för mycket bara för att uppmärksamma de särdragen som gäller sexlusten hos kvinnor och män.
Ett gäng kvinnor på 8-10 personer kan i princip göra vad de vill med en 16-årig kille. Därför ett argument att "kvinnor är svagare" håller ju inte.
Men ang. temat så tycker jag absolut inte att svenska tjejer är horor. De njuter bara av den där "sexual revolution" som skedde i Sverige för 20-30 år sen.
Man kan fritt och utan någon onödig blygsel prata med en svenska om olika ämnen inkluderande sex och dylikt vilket man inte kan göra så smidigt med tjejer från olika andra länder. Och jag tycker att det är bra och imponerande nog.

Betyder det att svenska män inte har någon sexlust då dessa inte går runt och våldtar i gäng?
2018-05-28, 18:46
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Betyder det att svenska män inte har någon sexlust då dessa inte går runt och våldtar i gäng?

Suck.., Riskerar att bli straffad för OffT men försöker att förklara en gång till.

Menar du då att svenska män aldrig våldtar i gäng? Jo, jag tror de gör det likaså grekiska, ryska och tyska män gör det ibland. Jag är lite lat för att leta efter statistiken men det är lika självklart som soluppgång på morgonen.
Utan att jämföra män från olika länder, vilket vore absolut fel pga olika kulturmiljöer, har jag dock aldrig hört att svenska kvinnor begått några gruppvåldtäkter även fast de i princip har inga hinder att göra det. (Om någon tror att en kvinna inte kan begå våldtäkt därför att hon inte har penis, då har man kanske skittorftig fantasi .)
Därav har jag rätt att jämföra sexlusten hos män och kvinnor av samma etnicitet just för att de vuxit upp i samma kulturmiljö och har samma värderingar.
Men att dra några andra slutsatser utav det här skulle vara alldeles fel.
2018-05-28, 19:00
Bannlyst
Citat:
Haha, hur kan du hävda nåt sånt om du har ingen aning om vad det känns för killar???
Tjejer saknar vissa hormoner som är ansvariga för sexlust och ni kan inte föreställa er HUR det är att vara SUGEN. Annars hade vi hört lika ofta om kvinnor som huvudgärningspersoner i våldtäkter.
Men vi hör inte om nåt sånt (fast det vore lustigt nog ), inte därför att ni kvinnor är "för väl-uppfostrade och anständiga och kan bete sig osv" utan därför att ni i själva verket är försvinnande lite intresserade av sex i jämförelse med killar.

Det är rent praktiskt svårare för kvinnor att våldta, plus att de flesta av dem får vad de vill ha ändå. Kvinnor har för den delen också testosteron, om ock mindre än män vanligen har.
2018-05-28, 22:39
Avslutad
Citat:
Nej, man begår en våldtäkt för att man känner för att utöva lite våld och skada nån.

Är det sex man vill ha letar man reda på nån att ha sex med. Inte fan letar man reda på nån att slå ner och hålla fast.
2018-05-28, 23:00
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Nej, man begår en våldtäkt för att man känner för att utöva lite våld och skada nån.

Nej, pucko, då hade gärningsmannen nöjt sig med misshandel
2018-05-28, 23:02
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Hört talas om kampsport ???

Ruskigt kul .....
2018-05-28, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Hört talas om kampsport ???

Ruskigt kul .....
Jämför du att våldta nån med att utöva kampsport?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in