Citat:
Ursprungligen postat av
Kloss
Tillräckligt många måste jag säga. Det mesta av SD:s politik ligger fast sedan tio år minst och det räcker inte att ta fasta på olika skiftningar i retorik vid intervjuer och debatter för att ändra på den saken. 2016 gick Åkesson ut med att kontrollera ålder på alla som redan fått uppehållstillstånd och vid påkommande fall (som enligt granskningar uppgick till närmare 80%) som ljugit skall uppehållstillstånden hävas. Detta och liknande förslag är exempel på hur återvandring kan bedrivas i praktiken. Jag har i sig inget emot att Afs tar en plats i riksdagen men jag ser inte att man är mogna uppgiften utan de verkar mer som SvP-light i just den meningen att man står vid sidlinjen med halmgubberetorik och taggar utåt mot SD.
Men hur tycker du att du själv argumenterar i den här tråden? Dunkla GBA-formuleringar som "SvP-light" är verkligen direkt patetiska. Retorik och tonläge är väldigt viktigt för mig. Jag vill ha nationalistiska politiker som inte ber om ursäkt för sig och som hävdar att det moraliskt rätta är att ta svenskarnas sida, alltid. Det gör AfS - åtminstone i väldigt stor utsträckning.
Om återvandring ska handla om ålderskontroll av afghaner är det en väldigt liten del av invandrarna som ska hem. AfS pratar om "hundratusentals, minst". Det är en markant skillnad.
Ser dessutom att du undvek mina frågor om SD:s ståndpunkter. Svenskcentrum i förorterna, fördubbling av antal kvotflyktingar, den så kallade chefsideologen samarbetar med Expo: är detta en Sverigevänlig politik?