2018-05-28, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den som vinner på gatan förlorar hos polisen och media.

Det skulle räcka med en vänsterdemonstrant lindrigt skadad för att AfS kanske aldrig skulle komma igen. Speciellt om orsaken var att de bara stod fredligt med ett plakat.

Om du tror att nationalister skall hålla tillbaks när det är våran tid så kan du glömma, beroende på hur stort hotet är kommer störande element elimineras/oskadliggöras nu behövdes inte mer våld än ett trasigt plakat. Det finns alltid konsekvenser att möta när man inskränker på andras yttrandefrihet samt deras lagliga sammankomster. Jag ber inte om ursäkt för det!
Citera
2018-05-28, 21:08
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag anser inte att hon skall vara med för att hon skall kvoteras in utan för att hon är kompetent. Jag låter bli att jämföra henne med pojk-trion här för tillfället.

Jag har hört henne tala i andra ärenden än politiska och det har gjort att jag inser att hon borde lyftas högre. Därför tror jag att hon skulle ge ett större positivt resultat i turnén än vad som fås i nuvarande upplägg. Samt att hon som kvinna just för att hon är kvinna kan nå nära in hos en grupp som inte killarna når.

Jag räknar röster och du lipar om kvotering. Va fan liksom!

Jag tycker också Jessica är bra men de andra bättre. Att hon är kvinna tror jag knappast har någon betydelse. De tre stora partierna M+SD+S har alla män. MP en kvinna och är på väg ut. F! en kvinna och kommer inte in. KD en kvinna och på väg ut. De bästa ska företräda inte för att en kvinna ska locka andra kvinnor. Maximalt med exponering bör falla på de bästa. Tycker du hon är bättre än de andra respekterar jag det så klart. Jag delar dock inte den uppfattningen.
Citera
2018-05-28, 21:13
Bannlyst
Citat:
Det här att en AfS:are med våld tagit ett plakat från en åhörare förvånar mig fortfarande.

Varför går inte vänstern dit med plakat och, om någon försöker ta plakaten ifrån dem, startar jättebråk? Precis vad MSM vill,

Varför ställer du samma fråga igen, när du redan har fått svar? Vilar det en agenda bakom?

Det var Dulny som tog plakatet, inte en representant för AfS. Att Dulny stödjer AfS är nog inget man ens behöver förklara?
Citera
2018-05-28, 21:14
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jag är mer insatt än de flesta och Afs är inget alternativ för mig alls. AFS för till stora delar SD-politik som är lite hårdare i kanterna. Kasselstrand framhålls ofta som en gigant medan han i själva verket inte än något speciellt och som inte går genom rutan tyvärr. Vad som är olyckligt är att vissa Afs företrädare/förespråkare kör en ganska oärlig argumentation som att SD inte är helt emot böneutrop eller inte vill se någon återvandring alls för att bara ta ett par exempel. Man ser mycket halmgubberetorik från Afs som får mig att tvivla på hur seriösa de är egentligen. Det som definitivt får mig att avfärda Afs är sådana som dig som mest av allt verkar hata SD och bara framstår som djupt okunnig och osympatisk. Skitsnacket flödar och ni fattar inte hur självskadligt det är.
Nja, kan väl inte direkt påstå att man avskyr sd, det är snarare hur lama man blivit, att det inte verkar finnas någon ryggrad att de inte vågar stå upp för vad de tror på vem gillar ett mähä egentligen?
Sd var EU-kritiska och ville lämna, nu svamlar man om "omförhandling", något som inte ens existerar. De vill ta emot kvotflyktingar istället för att som de sa vilja satsa på närområdena. Logiken är noll. Om du inte har minsta lilla kritik mot sd så säger det ju mer om dig än om undertecknad. Och den stora ohederligheten är det ju Åkesson och Karlsson som står för, att prata om AFS som "Alternativ för sparkade" hur seriöst är det, när det faktiskt knappt består av några sparkade alls utan snarare såna som frivilligt hoppat av när de sett vart partiet vart på väg.
Citera
2018-05-28, 21:14
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Det är få av oss som ogillar SD. Däremot har man de senaste åren blivit mer och mer besviken över vilken riktning SD rör sig i. Jag tycker inte alls vi AfS-anhängare kör med halmgubbar. Det vi säger är att SD tonar ner många av de frågor som AfS lyfter fram. SD har inte snackat om återvandring på länge, länge. Men nu när AfS gjorde entré på spelplanen lyfte man frågan i någon intervju på nytt - det visar att AfS behövs. Om inte för att själva driva igenom sin politik så för att få SD att anpassa sig efter vad deras väljare faktiskt vill. SD står faktiskt för många helt galna idéer. Vad tycker du t. ex. om så kallade "svenskcenter" i förorterna? Tror du på allvar att det är en lösning på problemen?

När SD-toppen dessutom består av personer som Expo-Karlsson, Bieler och Jakobsson så är jag oerhört tacksam att AfS drog igång ett eget parti. För jämfört med dessa är Kasselstrand just en gigant.
Tillräckligt många måste jag säga. Det mesta av SD:s politik ligger fast sedan tio år minst och det räcker inte att ta fasta på olika skiftningar i retorik vid intervjuer och debatter för att ändra på den saken. 2016 gick Åkesson ut med att kontrollera ålder på alla som redan fått uppehållstillstånd och vid påkommande fall (som enligt granskningar uppgick till närmare 80%) som ljugit skall uppehållstillstånden hävas. Detta och liknande förslag är exempel på hur återvandring kan bedrivas i praktiken. Jag har i sig inget emot att Afs tar en plats i riksdagen men jag ser inte att man är mogna uppgiften utan de verkar mer som SvP-light i just den meningen att man står vid sidlinjen med halmgubberetorik och taggar utåt mot SD.
Citera
2018-05-28, 21:15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Den våldsamma vänstern har vunnit på gatorna de senaste 20 åren. De har behandlats med silkesvantar av både media och polis. Det tillhör den rådande hegemonins privilegier att få äga gatan utan att bli inburad.

Den rådande vänsterhegemonin måste bort. Jag hoppas innerligt att vindarna vänder och att AfS och andra högersinnade får självförtroendet att ta för sig på gatorna. Det blir det ultimata lackmustestet på att vänsterns hegemoni är på väg bort.

Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Om du tror att nationalister skall hålla tillbaks när det är våran tid så kan du glömma, beroende på hur stort hotet är kommer störande element elimineras/oskadliggöras nu behövdes inte mer våld än ett trasigt plakat. Det finns alltid konsekvenser att möta när man inskränker på andras yttrandefrihet samt deras lagliga sammankomster. Jag ber inte om ursäkt för det!

AfS skall ta sig till riksdagen via gatuslagsmål och att skicka hem stackars barn så att de måste ut och fly igen!

Det låter som ett skämt. På MSM-redaktionerna är det roflmao som gäller nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Varför ställer du samma fråga igen, när du redan har fått svar? Vilar det en agenda bakom?

Det var Dulny som tog plakatet, inte en representant för AfS. Att Dulny stödjer AfS är nog inget man ens behöver förklara?

Jag vet inte vem Dulny är. Men det är alltså inte en medlem i AfS?
Citera
2018-05-28, 21:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag tycker också Jessica är bra men de andra bättre. Att hon är kvinna tror jag knappast har någon betydelse. De tre stora partierna M+SD+S har alla män. MP en kvinna och är på väg ut. F! en kvinna och kommer inte in. KD en kvinna och på väg ut. De bästa ska företräda inte för att en kvinna ska locka andra kvinnor. Maximalt med exponering bör falla på de bästa. Tycker du hon är bättre än de andra respekterar jag det så klart. Jag delar dock inte den uppfattningen.

Vi analyserar det olika i så fall. Jag tycker inte att hon behöver vara bättre än någon annan för att det skulle blivit ett bättre anpassat team.

Nu tycker jag dock att hon med alla mått inräknade är lite bättre än en av dem. Även om just det väger in ganska lite i min analys. Jag är ganska van att bygga strategiska team och har ett rykte att vara bra på det.
Citera
2018-05-28, 21:26
Bannlyst
Citat:
AfS skall ta sig till riksdagen via gatuslagsmål och att skicka hem stackars barn så att de måste ut och fly igen!

Ditt problem ligger i att du bryr dig för mycket.
Citera
2018-05-28, 21:30
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Nja, kan väl inte direkt påstå att man avskyr sd, det är snarare hur lama man blivit, att det inte verkar finnas någon ryggrad att de inte vågar stå upp för vad de tror på vem gillar ett mähä egentligen?
Sd var EU-kritiska och ville lämna, nu svamlar man om "omförhandling", något som inte ens existerar. De vill ta emot kvotflyktingar istället för att som de sa vilja satsa på närområdena. Logiken är noll. Om du inte har minsta lilla kritik mot sd så säger det ju mer om dig än om undertecknad. Och den stora ohederligheten är det ju Åkesson och Karlsson som står för, att prata om AFS som "Alternativ för sparkade" hur seriöst är det, när det faktiskt knappt består av några sparkade alls utan snarare såna som frivilligt hoppat av när de sett vart partiet vart på väg.
Vadå svammel? Först omförhandling sedan folkomröstning. Dvs. exakt det som föregick Storbritanniens omröstning. Halmgubberetorik. SD är EU kritiska och exakt lika EU kritiska som tidigare.

SD har sedan länge accepterat kvotflyktingar med tillfälliga uppehållstillstånd det är inget nytt. Man pratar om att satsa på flyktinghjälpen i närområdena i varenda intervju och debatt partiets politik diskuteras. Hur kan man öht. missa detta? Man har sedan långt innan riksdagsinträdet pratat om den "öppna svenskheten" så det är heller inget nytt. Jag liksom vem som helst kan ha synpunkter på politiken medan du närs av en avsky till SD som du motiverar med påhittad argumentation och annat snömos. Måste man ta hjälp av halmgubbar är nog de verkliga argumenten att byta till Afs rätt så klena ändå.
Citera
2018-05-28, 21:31
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Tillräckligt många måste jag säga. Det mesta av SD:s politik ligger fast sedan tio år minst och det räcker inte att ta fasta på olika skiftningar i retorik vid intervjuer och debatter för att ändra på den saken. 2016 gick Åkesson ut med att kontrollera ålder på alla som redan fått uppehållstillstånd och vid påkommande fall (som enligt granskningar uppgick till närmare 80%) som ljugit skall uppehållstillstånden hävas. Detta och liknande förslag är exempel på hur återvandring kan bedrivas i praktiken. Jag har i sig inget emot att Afs tar en plats i riksdagen men jag ser inte att man är mogna uppgiften utan de verkar mer som SvP-light i just den meningen att man står vid sidlinjen med halmgubberetorik och taggar utåt mot SD.
Men hur tycker du att du själv argumenterar i den här tråden? Dunkla GBA-formuleringar som "SvP-light" är verkligen direkt patetiska. Retorik och tonläge är väldigt viktigt för mig. Jag vill ha nationalistiska politiker som inte ber om ursäkt för sig och som hävdar att det moraliskt rätta är att ta svenskarnas sida, alltid. Det gör AfS - åtminstone i väldigt stor utsträckning.

Om återvandring ska handla om ålderskontroll av afghaner är det en väldigt liten del av invandrarna som ska hem. AfS pratar om "hundratusentals, minst". Det är en markant skillnad.

Ser dessutom att du undvek mina frågor om SD:s ståndpunkter. Svenskcentrum i förorterna, fördubbling av antal kvotflyktingar, den så kallade chefsideologen samarbetar med Expo: är detta en Sverigevänlig politik?
Citera
2018-05-28, 21:33
Bannlyst
Citat:

Christoffer Dulny är en före detta sverigedemokrat som lämnade SD och startade Nordisk Alternativhöger, en metapolitisk organisation. Inte en del av AfS laguppställning.
Citera
2018-05-28, 21:39
Bannlyst
Citat:

Njae. Öppen svenskhet var inget mantra 2008. SD har gått i en mycket mer socialliberal riktning och det är vad som öppnat upp för AfS. Precis som när socialliberal fakemedia öppnade för alternativ media.

Tror inte särskilt många, inklusive AfS ledning starkt ogillar SD som parti eller deras väljare, men det råder en osund partikultur med toppstyrning, uteslutningar och en tendens att vika ner sig i kärnfrågor för att blidka etablissemanget.

Sen är olika människor olika bra på att beskriva eller kanalisera den misstron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in