2018-05-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Det jag såg från deras torgmöte i Sthlm med dubstep och utklädda killar i Burka kändes mer som ett studentjippo än en politisk manifestation.

AfS har skickliga propagandister. Att sanningen känns smärtsam för dig, lyser igenom...
Citera
2018-05-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nu får väl Herr Ahl själv svara om han så behagar.

Min uppfattning i ärendet är att Ahl har politisk ryggrad och inte kunde stödja den utveckling som skett och fortsatt sker inom SD.

Det tål att understrykas att SD anno 2018 är ett helt annat parti än vad de var 2010.

Eftersom som många efterfrågar anledningen och jag inte har något skäl att vara tyst kring det längre kan jag lika väl redogöra för det så ni slipper spekulera. Jag valde redan i januari att inte ställa upp för återkandidatur till riksdagsvalsedeln. Av flera skäl:

1. Jag tyckte SD blivit ett liberalt parti på flera plan. Man viker sig i fråga efter fråga, förvisso tar man små steg i rätt riktning avseende migrationspolitiken - men stegen är mindre än vad samhällsutvecklingen kräver. Plus att man ändå avser nöja sig med Moderaternas invandringspolitik efter valet.

2. Jag tyckte SD:s krypande för Moderaterna tagit rent av frånstötande proportioner. (Det är värre i korridorerna än i media, jag vet hur långt de är beredda att gå)

3. Jag ville inte behöva bli medansvarig för det svek mot väljarna som är planerat av Mattias Karlsson, Paula Bieler, Sven-Olof Sällström med flera. De som numera styr partiet.

4. Jag ville vara en trovärdig ingenjör bakom den alternativa listan. Någon i den interna oppositionen hade kanske rent av lagt ytterligare ett alternativt förslag med mig på under Valkonferensen om jag funnits kvar som valbar, vilket hade rört till det och inget vi som ville ha en alternativ lista eftersträvade.

5. Jag hade också tröttnat på de eviga striderna mot liberalerna i riksdagsgruppen, hela tiden försökte de pressa fram sina positioner och det blev tyvärr inte bättre efter att Jimmie kom tillbaka. Det tog enormt mycket av min tid som jag hellre lagt på annat. Som jag nu helt plötsligt har tid med. Dessutom var alla förslag som vi nationalister ville ha konstant motarbetade, till och med i de utskott vi arbetade i. Hade vår alternativa lista vunnit så var det ända bara tänkt som en markering för att skapa underlag för framtida strider, det hade ändå suttit flera liberaler kvar på viktiga positioner. Jag kände att det oavsett varit meningslöst att sitta för SD ytterligare en mandatperiod.

Jag hade tänkt att sikta på partistyrelsen 2019 och hoppas att vi hade kunnat knuffa ut liberalligan. Jag förstod dock att det var omöjligt efter Valkonferensen, antingen är folk livrädda (för uteslutning eller att bli satta i frysen) eller så hade distrikten övervägande liberala ombud. Det hade heller aldrig blivit bättre. Enbart om AfS kommer in i riksdagen kan den nationalistiska falangen i SD eventuellt få luft under vingarna igen.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Afs har så pass stark medvind i sociala medier och bland arga svenskar att deras chanser att komma in i riksdagen inte längre är så små. Det ser faktiskt ganska bra ut
Citera
Bannlyst
Citat:
Finns ju inte så mycket att diskutera kring det här partiet än så länge. Det är ju ganska dödsdömt projekt men intressant på många sätt för det är ju den första riktiga avknoppningen sedan Nationaldemokraterna. Skall bli intressant att se vart det här landar och om det finns utrymme för ett parti som är större än 0,0001 till höger om Sverigedemokraterna. Om man ger sig in i sådana här trådar blir det ofta ganska meningslösa debatter som följer exakt samma mönster. Alldeles för många ny-frälsta i tråden precis som i de flesta SD-trådarna på forumet. Blir lätt bara "men du då"-stämning.

Ställde en fråga med som jag alrig fick svar på innan så jag försöker igen: Vad var det för folk på demon i Sthlm? (inte namn och inte svar som "vakna svenskar", tack). Skulle var intressant att veta om AFS i första hand drar med sig resterna av den nationella rörelsen utanför NMR eller om det är så att man lyckas mobilisera folket i diverse "SD-vänliga"-facebookgrupper.

Det var ju ett par hundra på plats vid Stureplan. Inte sett några officiella siffror, men bör ha varit i paritet med Växjö, minst.

Dallny var på plats med en skara av hans följare, det var lite Nordisk Ungdom, det var en rad nationella som följer Svegot, NMR eller annan alternativ media.

Men jag gissar, av min egen uppfattning, att det var minst över hälften bara intresserade och som inte alls är aktiva inom den nationella sfären. Troligtvis var det en del SD-vänliga där.
Citera
2018-05-28, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har skrivit om det tidigare i tråden. Jag tycker AfS går på opportun konflikt. Skickar tiggare till journalister, klär ut sig i burka och spelar IS-musik, betonar återvandring (vilket ger MSM straffspark).
Hade en AfS:are tagit ett plakat med våld från åhörarna på ett möte??

Jag är inte kapabel att lägga upp ett program, men det känns som "nivån är för låg".

Det var Dulny som tog plakatet. Till massans jubel.

Citat:
Det jag såg från deras torgmöte i Sthlm med dubstep och utklädda killar i Burka kändes mer som ett studentjippo än en politisk manifestation.

Kändes lite banalt och barnsligt. Hoppas de tar bort den biten framöver.

Citat:
Precis. När jag såg flygbladen på rumänska tänkte jag på nollning på teknis.

Tiggaraktionen tyckte jag var fin. Mer av den sorten så blir det bra.
Citera
2018-05-28, 20:15
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Det var Dulny som tog plakatet. Till massans jubel.
Var det bara tur att han då inte blev påhoppad av ett gäng vänstervåldsverkare?
Det hade ju varit perfekt för MSM.
"Kalabalik på nationalistmöte" given rubrik
Citera
2018-05-28, 20:17
Bannlyst
Citat:

Nej, fanns inte särskilt många vänstermuppar på plats. De stod och skränade i ett 30-tal runt 200m därifrån.
Citera
2018-05-28, 20:17
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
AfS har skickliga propagandister. Att sanningen känns smärtsam för dig, lyser igenom...

hahaha okej... Vi säger så. Jätte smärtsamt att tre-fyra killar hade på sig burka och dansa till Dubstep! Vilken propaganda seger! Alla svenskar vaknade och stormade rosenbad... Snälla, försök håll en nivå.
Citera
2018-05-28, 20:19
Medlem
Citat:

Är det inte bättre att du ser dessa streamade möten online, istället för att du spammar ner tråden med dina dumma frågor? Mupp!
Citera
2018-05-28, 20:21
Medlem
Citat:
hahaha okej... Vi säger så. Jätte smärtsamt att tre-fyra killar hade på sig burka och dansa till Dubstep! Vilken propaganda seger! Alla svenskar vaknade och stormade rosenbad... Snälla, försök håll en nivå.

Att deras aktion inte passade dig, bottnar väl bara i dina egna vänsterinriktade PK-åsikter! Och hur hög är din egen nivå? Vet du ens vad nivå är?
Citera
2018-05-28, 20:22
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Att deras aktion inte passade dig, bottnar väl bara i dina egna vänsterinriktade PK-åsikter! Och hur hög är din egen nivå? Vet du ens vad nivå är?

Du kan väl istället argumentera hur aktionen var bra? Vad gav den?
Citera
2018-05-28, 20:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Och hur "hög" är nivån på dina j-a argument, då? AfS är enligt min mening bland de sista politiker man kan klandra för opportunism.

Citat:
Är det inte bättre att du ser dessa streamade möten online, istället för att du spammar ner tråden med dina dumma frågor? Mupp!

Jag tycker nog mina frågor är relevanta. Missaktningen i dina svar tolkar jag som att jag kan vara på rätt spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in