Citat:
Ursprungligen postat av
drevel
Massor av felaktiga antagande om geocaching i tråden, låt mig rätta lite:
* Det finns ingen traditionell cache runt hennes hus eller platsen. Det finns dock ett gäng frågetecken som betyder att det finns en cache gömd på Max 3.2 km från frågetecknet. Man behöver lösa problemet i beskrivningen för att få koordinaten till själva cachen. Dvs, det kan mycket väl finnas en burk eller delsteg vid planket.
* Åker man bort är det ganska vanligt att man laddar ned alla tänkta cacher offline i sin app/GPS och besöker cacher man tänkt besöka. Finns inget krav på att loggning ska ske direkt på nätet, inom nån speciell tid från att man var där eller i huvudtaget. Nu känner jag inte SD eller HD så jag har ingen aning om hur de brukar göra.
* Nej, man kan inte se var någon är vara för att de loggat in (på sidan eller i appen), bara att de har loggat in (eller startat appen)
* De och de har åkt tillsammans till och från event x. Ja, helt normalt. Eventet har start och sluttid. Väldigt normalt att man samåker. Bor man nära varandra är det ännu normalare.
* Om man kommer till ett annat land än det man skulle, måste man ju logga in för att ladda ner de cacher som finns där. På sistone har de loggat in varje dag, så inte i början på resan(flykten)
*De har en historia av att snabbt skriva loggar, så nu avviker de från sitt normala beteende
Inte för att jag tror själva geocaching har med mordet att göra, det är nog det vanliga relations/ svartsjuke motivet.
Fakta:
LW och SD hade en relation under flera år.
SD misshandlar och ofredar LW
LW blockar SD och vill inte ha något med honom att göra
LW mördas
SD sticker utomlands med HD som han ligger i skilsmässa med