2018-05-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW står fortfarande listad på ratsit och birthday. Är det vanligt vid mord?
ATT det var LW som hittades avliden har ju polisen gått ut med, då borde en dödsattest vara klar.
Det tar några dagar innan det försvinner.
Är skatteverket som har hand om det.
Citera
2018-05-28, 17:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Med MGM, menar du SD då? Tidigt i fallet stod det i en del media att anhöriga inte visste var de var, de blev tillfrågade när uppgiften att de inte skulle ha fått komma in i USA dök upp. Minns inte om ordet föräldrar nämndes men det kanske stämmer. Vi vet inte vilka de har pratat med, kanske bara den enes anhöriga?

Det här med geocaching har i alla fall bara jag sett nämnas här i tråden och då av någon som hade kollat eventuella event i USA och kom med den hypotesen som ett förslag. Vet du något annat?
Att resan var planerad har också stått i tidningar tidigt, innan LW hittades t o m har jag för mig. Däremot har journalisterna glömt att nämna det de senaste dagarna. Har bara tydligt skrivits att han åkte iväg direkt efter förhöret/anhållandet. Som av en händelse.

Undrade också över att du skrev att den förmodat planerade resan blev uppskjuten ett par dagar och tyckte det var jättekonstigt eftersom SD blev intagen för förhör/anhölls redan på tisdagen, samma dag som försvinnandet blev känt. Ser nu att du visst skrev fel.

Vet du om HD:s resa var planerad?

Vet inget om HD, uttryckte mig fel ang några dagar, men har hört på ryktesvägen att resan var planerad innan detta hände.
Citera
2018-05-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det tar några dagar innan det försvinner.
Är skatteverket som har hand om det.

Ja, jag googlade mig fram till "några dagar". Men nu har det passerat längre tid än så kan jag tycka.
Citera
2018-05-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Visst kan jag spåna. Anta att SD är en våldsman och att BO försökt hjälpa HD att lämna sin tyrann till make. BO sitter i en svår sits då hon är vän med båda. Anta nu att SD är rasande på BO som hjälpt HD att lämna honom.
HD beslutar sig för ett boende nära BO som hon har förtroende och stort stöd hos. De behöver alltså inte handla om otrohet.

Intressant vinkling!

Någon här i tråden som kan uttala sig om huruvida BO och HD umgicks privat? Om de var vänner?
Citera
2018-05-28, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jepp.

Markligt att Du inte kan forsta att det inte kostar nagra SEK 15,000 per nesa att aka till LAX ToR ARN. Du maste verkligen byta "travel-agent". Jag bokar flyg dagligen at mitt "folk", till vanster och hoger, tro mig, jag vet vad det kostar.
Citera
2018-05-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ja, jag googlade mig fram till "några dagar". Men nu har det passerat längre tid än så kan jag tycka.
Okej, kanske tar längre tid då i och med att det är ett mordfall.
Citera
2018-05-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Är det normalt att inte logga cacher när man ägnar sig åt hobbyn så mycket och ändå är inloggad? Jag vet inte

NEJ, inte normalt, så det platsar bland allt annat beteende SD/HD gjort på sistone
Citera
2018-05-28, 17:33
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Intressant vinkling!

Någon här i tråden som kan uttala sig om huruvida BO och HD umgicks privat? Om de var vänner?

Jag har inte sett några som helst tecken på det gällande Geocachingen i alla fall. Tvärtom umgicks hon i princip enbart med killar, och i de fall SD och HD var på samma event har jag inte sett bilder där dom är ihop alla tre. Däremot tonvis med bilder på LW och SD.

Har inte kollat Facebook och Insta dock.
Citera
2018-05-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.
När fick HDs anhöriga reda på om resan? Finns det tom skäl att misstänka att hon inte reser frivilligt?
Citera
2018-05-28, 17:39
Medlem
crawlys avatar
Citat:
En användare i tråden skrev ju något om smutsiga ben, vi fick aldrig något svar på om denne varit på platsen va?

Om det handlar om bar hud tror jag inte vi ska räkna med att det är smuts, utan troligare naturliga missfärgningar som inträffar i samband med de processer som inleds när kroppen dör. Det var rätt varmt ute och kroppen låg ändå i fyra dagar.

Det var dessutom andra, eller tredjehandsuppgifter om jag minns rätt.
Citera
2018-05-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

VÄLDIGT intressanta uppgifter ju! Hur vet du att barnen inte kände till semesterresan? Och vem är HDs nya pojkvän? Visste inte att hon hade ny pojkvän ens! Det här sätter ju USA-resan i ett helt nytt ljus.
Citera
2018-05-28, 17:41
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
NEJ, inte normalt, så det platsar bland allt annat beteende SD/HD gjort på sistone

Du kan Geocacha precis hur mycket du vill utan att logga in på nätet..
som det redan är sagt ett antal gånger i tråden så kan man spara ner dem tex i en handhållen gps eller offline på mobilen.. sedan kan man logga på nätet precis när man känner för det.. finns flera som ligger månader efter med loggning på nätet..

så det finns inget konstigt alls med det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in