Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
När var det? När Arnstad var med och framstod som precis så galen som han är?
För mig var den första sprickan i PK.fasaden när MPs Åsa Romsson höll ett manshatar-tal i Almedalen. Då var det första gången jag såg SVT rapportera något annat än 100 % hyllning av MP; de mest PK av de PK. En manlig miljöpartist fick uttala sig på stats-TV om att han inte kände sig välkommen i partiet för att han var man. Vilket år var det? 2016?
Det var 2014 som Åsa Romson höll sitt manshatartal.
Jag tycker man kunde ana de första sprickorna i muren i samband med valet 2010. Jag vet att SD inte fick vara med i debatterna det året, men SVT hade i alla fall en reporter på plats på deras valvaka. Det är möjligt att min inställning är ett tecken på att jag har varit invandringskritisk väldigt länge, men jag tycker ändå att det var skillnad redan då jämfört med början av 2000-talet.
Under min tid som SD-väljare så har jag bland annat varit med om att:
- Följa rösträkningen på länsstyrelserna för att överhuvudtaget få reda på Sverigedemokraternas valresultat
- Bli positivt överraskad över att Mikael Jansson fick 5 sekunder (bokstavligen) i SVT inför valet 2002
- Titta på stapeln övriga i OU för att på det sättet uppskatta hur SD låg till i opinionen
- Fundera över om SD kommer att tappa röster på grund av att valsedlar saknades i vallokalerna
- Höra 7K öppet håna SD-väljare och säga att de aldrig kommer att komma in i riksdagen