2018-05-28, 13:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast jag tänker om de tänkt besöka någon att denne kanske tipsat. Om det är en utlandssvensk så är det väl ofta så att man kanske följer svenska nyheter närmre än man skulle gjort än om man varit hemma? Och man inte vill själv ha problem med att få stanna i landet, ifall man nu är minsta osäker på hur saker förhåller sig?

Nja. Jag vet inte jag.

Hursom så, om jag skulle probabilitetstaxera utifrån vad vi vet, så är både SD och HD insyltade. HD kanske rent av drivande.

Varför skulle hon åka till LA med sitt ex, utan barnen, i två (?) veckor före sommarlovet, med tio skollediga veckor? Mycket OB/kompledigt att ta ut?

Varför skulle hon tycka att det är en bra idé att häcka i London istället för att komma hem?

Baywatchfaktorn i London är ju också låg, jämförelsevis... Och siktdjupet i Themsen bedrövligt. De kan ju ha åkt till sydkusten förstås. Men ändå.

Försäkring kanske inte täckte misslyckandet att få komma in i USA? Och de tyckte de skulle ha lite valuta för pengarna? Kanske. Men ändå.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-05-28 kl. 13:58.
Citera
2018-05-28, 13:23
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Instämmer i första delen av det du skriver. Hade polisen haft något att gå på efter första genomsökning av bilen hade han fått reseförbud.
Jag tror BO fick ett telefonsamtal om att något skedde bakom planket som gjorde henne upprörd ("din son står och röker och dricker öl"). Hon rusar dit, kanske fortfarande medan samtalet pågår. Där träffar hon på ungdomar som brukar mötas där och vad som sedan hände behöver polisen tid för att reda ut. Skriken är jag skeptisk till, men visst, det kan ha bråkats en stund. Om flera ungdomar fanns på plats skulle Örebro råka i upplösningstillstånd av alla rykten, det skulle kunna göra skada i hela samhället för lång framtid och dessutom försvåra utredningen varför polisen lägger locket på. De tvingas ändå droppa någon information och väljer då sådant som inte leder åt det här hållet. De har väl inte kunnat avfärda SD helt.
Den som ringer BO håller förstås tyst utåt eftersom hen antagligen hade egna ungdomar på platsen. Om detta stämmer kommer det att komma ett kort pressmeddelande från polisen att mordet är uppklarat, vem gärningsmannen var, resten sker under sekretess.
Du lägger in för mycket i att ungdummarna hänger o röker o dricker, det är inte nått de flesta tonårsföräldrar går i taket för. Jo, inför ungen men inom sig tänker man: tur de inte vet vad jag gjorde i den åldern. I förhållande till mord blir haschrökning en bagatell och man skulle absolut berätta allt.
Men du kan ha en poäng i telefonsamtalet - troligen fejkat isf om att nått med sonen pågår därborta vid planket.
Vi ska inte glömma att polisens fynd i hemmet gjorde att de genast slog på stora trumman med misstänkt ofrivilligt bortförande...(tror inte det var bara för att paketet inte var färdiginslaget)
Citera
2018-05-28, 13:38
Medlem
Det är väääääldigt tyst ifrån polisen och media.

Kan vi inte bara komma överens om att det är FÖR att de väntar på paret SD och HDs hemresa till Sverige?

Jag ser ingen annan anledning till sån tystnad?

Någon som vet hur länge de skulle vara bortresta?
Citera
2018-05-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag håller med om att hon måsta ha tagit sig till planket själv och där blivit påhoppad av någ(ra)on.
Hon gick kanske dit för att inte synas för att lägga ut en geocache. Hon hade mobilen med för att kolla kordinaterna som hon sen ska registrera.
Nu är det väl dock så att geocacher läggs ut där det finns något sevärt som t.ex en fin utsikt.
Utsikt över motorvägen i Örebro är dock långsökt. En i närheten av "Svampen" skulle vara mer typisk.

Jag tror den där Springare försöker i det längsta att hitta en ensamkommande att sätta dit för det vore ju förjävligt om det var en svensk som gjort det. Statistiken blir ju helt kajko.

Det fanns ingen geocache i området dessutom, som du säger, vore det en helt atypisk plats med noll utsikt. För mig går det bort.

Konflikten kring Lena i närtid handlade om SD, möjligen HD. SD var den som hon anmält 2 ggr, varav hon drog tillbaka den första men gick vidare med den andra som sedan lades ner. Inga vittnen + ord mot ord. Hur som är det två incidenter som LW upplevde kränkande och ev hotfullt. Antar att SD inte uppskattade polisförhören.

SD och HDs skilsmässa hade väl inte trätt i kraft? Dom hade två underåriga barn och då skall väl 6 månaders betänketid föregå skilsmässan?

HD flyttade in i sin brors tomma lägenhet i samma område medan SD bodde kvar i huset. Resan till USA kanske var en återföreningsresa mellan paren? Enda smolken i bägaren kanske var LW?

Bara en tanke.
Senast redigerad av Remark 2018-05-28 kl. 13:45.
Citera
2018-05-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Visst kan jag spåna. Anta att SD är en våldsman och att BO försökt hjälpa HD att lämna sin tyrann till make. BO sitter i en svår sits då hon är vän med båda. Anta nu att SD är rasande på BO som hjälpt HD att lämna honom.
HD beslutar sig för ett boende nära BO som hon har förtroende och stort stöd hos. De behöver alltså inte handla om otrohet.

Å det där är med sanningen överensstämmande, eller?
Citera
2018-05-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Det är väääääldigt tyst ifrån polisen och media.

Kan vi inte bara komma överens om att det är FÖR att de väntar på paret SD och HDs hemresa till Sverige?

Jag ser ingen annan anledning till sån tystnad?

Någon som vet hur länge de skulle vara bortresta?

Åter 4/6.
Citera
2018-05-28, 13:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å det där är med sanningen överensstämmande, eller?

Om de hade varit så så skulle väl bekanta sagt att LW tidigare synts med HD under några års tid och inte SD tänker jag.
Citera
2018-05-28, 13:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Kan det förhålla sig så att äldste sonen skulle sova hos mamma och syskonen för att vara på plats tidigt dagen efter och uppvakta sin lillebror? LW och 16-åringen blir alltmer osams under kvällen och LW bestämmer att ”nu får det vara nog, du får sova hos pappa, jag ringer dit och säger att vi kommer över”! LW ringer exmaken/dennes sambo och sedan börjar hon och äldste sonen att traska dit. De är rejält upprörda och bestämmer sig för att tjafsa bakom planket för att inte grannarna ska höra. LW har mobiltelefonen med sig och hotar att ringa polisen när hon antastas fysiskt. Telefonen slits ur hennes händer. Mångårigt uppdämt raseri och outhärdliga besvikelser (?) resulterar i misshandel och mord. Inget är planerat. GM slänger mobilen på vägen hem. Allt detta är endast funderingar och kan förstås beskriva allt annat än ett verkligt förlopp. Jag hoppas att jag har helt fel...
Citera
2018-05-28, 13:50
Medlem
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nja. Jag vet inte jag.

Hursom så, om jag skulle probabilitetstaxera utifrån vad vi vet, så är både SD och HD insyltade. HD kanske rent av drivande.

Varför skulle hon åka till LA med sitt ex, utan barnen, i två (?) veckor före sommarlovet, med tio skollediga veckor? Mycket OB att ta ut?

Varför skulle hon tycka att det är en bra idé att häcka i London istället för att komma hem?

Baywatchfaktorn i London är ju också låg, jämförelsevis... Och siktdjupet i Themsen bedrövligt. De kan ju ha åkt till sydkusten förstås. Men ändå.

Försäkring kanske inte täckte misslyckandet att få komma in i USA? Och de tyckte de skulle ha lite valuta för pengarna? Kanske. Men ändå.
Citera
2018-05-28, 13:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det fanns ingen geocache i området dessutom, som du säger, vore det en helt atypisk plats med noll utsikt. För mig går det bort.

Konflikten kring Lena i närtid handlade om SD, möjligen HD. SD var den som hon anmält 2 ggr, varav hon drog tillbaka den första men gick vidare med den andra som sedan lades ner. Inga vittnen + ord mot ord. Hur som är det två incidenter som LW upplevde kränkande och ev hotfullt. Antar att SD inte uppskattade polisförhören.

SD och HDs skilsmässa hade väl inte trätt i kraft? Dom hade två underåriga barn och då skall väl 6 månaders betänketid föregå skilsmässan?

HD flyttade in i sin brors tomma lägenhet i samma område medan SD bodde kvar i huset. Resan till USA kanske var en återföreningsresa mellan paren? Enda smolken i bägaren kanske var LW?

Bara en tanke.

Men det viktigaste i mitt inlägg var att hon måste ha gått till BP själv och inte släpats dit från bostaden, förbi andra hus och sen börjat skrika. Precis som EnGodTanke skrev.
Citera
2018-05-28, 13:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nja. Jag vet inte jag.

Varför skulle hon åka till LA med sitt ex, utan barnen, i två (?) veckor före sommarlovet, med tio skollediga veckor? Mycket OB att ta ut?

England är väl fint nu, det finns åtskilligt mer än London, även norröver om såväl Penzance och London. Lake district?
Men du är inne på att de skulle åkt söder om Los Angeles?
Citera
2018-05-28, 13:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

Intressant! Om du har rätt så har de en del att förklara.

Någon som vet åldern på parets barn? Jag har förmodat att de inte är med på resan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in