2018-05-28, 11:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kanske är tillgänglig för polisen?

Han är nog inte så förtjust om det var polisen som kvaddade inresan till USA.... Vilket det borde ha varit. En impulsresa till USA borde kunna kosta 30.000:- eller mer för två pers., bara flygbiljetten, t o r. Hoppas barnen sen kan uppskatta de utlägg som föräldrarna har gjort för deras bästa — när det drar ihop sig till att diskutera semestermål för sommaren.

I USA hade han teoretiskt kunna gå upp i rök, kanske. I Storbritannien är det nog lite svårare.
Citera
2018-05-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han är nog inte så förtjust om det var polisen som kvaddade inresan till USA.... Vilket det borde ha varit. En impulsresa till USA borde kunna kosta 30.000:- eller mer för två pers., bara flygbiljetten, t o r. Hoppas barnen sen kan uppskatta de utlägg som föräldrarna har gjort för deras bästa — när det drar ihop sig till att diskutera semestermål för sommaren.

I USA hade han teoretiskt kunna gå upp i rök, kanske. I Storbritannien är det nog lite svårare.
Ja, det ska bli spännande om han dyker upp på sitt jobb nästa måndag den 4/6.
Citera
2018-05-28, 11:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är inte bara män som kan och får ha flera relationer ... det blir inte fars för att det är en kvinna vi talar om. Jag tycker det är en bra ide att nysta bland andra tänkbara MGM.

Förre maken, pappan till barnen, ska man alltid ha i åtanke. Men jag unnar barnen lite bättre tur i oturen än så.

Han anses ha alibi såvitt jag förstod.
Citera
2018-05-28, 11:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där med syra tar jag med en nypa salt, åtminstone tills
det blir officiellt bekräftat.

Någon som vet om SDs bostad fortfarande är avspärrad.
Har HDs bostad varit/är avspärrad.

Kan vara hallonsaft också om unge herr Gyllensvaan får sätta trenderna.

I höst kommer rabarber, citron/lime och granatäpple.

Min gissning är att en mördare ogärna tassar tillbaka i det här fallet. Om inte lite extra dum.
Citera
2018-05-28, 11:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Polisen kan ev haft avlyssning på bilen som monterades in då SD satt i förhör. Gick polisen inte igenom både SD:s lägenhet och bil. Sedan bara hämta den på Arlanda när vederbörande rest iväg.Var de två i SD:s bil kan polisen ev fått fram mer information.
Var det inte så polisen gick till väga i Arbogafallet. När JM o MR kom ut efter suttit i förhör så var bilen avlyssnad, de åkte väl också till Arlanda bl a.

Ja, Möller hann diktera en hel generationsroman för polisen, till de upptäckte att hon försökte förmå tvillingarna att döda MR i något obevakat ögonblick. Då gick de in, vill jag minnas.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-05-28 kl. 12:12.
Citera
2018-05-28, 11:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Någon av de ensamkommande som hon träffat i arbetet?. Kanske också så pass bekanta att hon frivilligt kan gå ut en stund ur huset.

Är hon lite själasörjare så finns den möjligheten också förstås. Men bara en tosig skulle väl anse tillfället väl valt för ett mord.
Citera
2018-05-28, 11:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fast jag tänker om de tänkt besöka någon att denne kanske tipsat. Om det är en utlandssvensk så är det väl ofta så att man kanske följer svenska nyheter närmre än man skulle gjort än om man varit hemma? Och man inte vill själv ha problem med att få stanna i landet, ifall man nu är minsta osäker på hur saker förhåller sig?
Citera
2018-05-28, 12:04
Bannlyst
Citat:

Nej, sa dyrt ar det inte att resa till USA, tva (2) stycken ToR (ARN-JFK), strax under 10,000.
Senast redigerad av Sherbert 2018-05-28 kl. 12:07.
Citera
2018-05-28, 12:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Nej, sa dyrt ar det inte att resa till USA, tva (2) stycken ToR (ARN-JFK), strax under 10,000.

Prova Arlanda—Los Angeles med SAS....
Citera
2018-05-28, 12:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Statistiskt sett så är det ju en man som har gjort det, men det
är inte unikt med en kvinna som GM.

Jag tycker att en vältränad och beslutsam man borde fått tyst
på henne mycket fortare, om nu fem minuter stämmer någorlunda.

Hmm, den var smart.
Fyller på med att det kan ha varit en kattfajt. Två kärringar pucklar på varandra och båda skriker.
Citera
2018-05-28, 12:58
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ett ungdomsgäng som tjuvröker, skulle de slå ihjäl henne..

Nää hejda er nu..

Hejda dej nu och läs hela tråden först.
Citera
2018-05-28, 13:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Släpp SD och HD nu ett tag va?! Det är så mycket som talar mot att någon av dom är ens inblandade. Självklart ska dom granskas och givetvis kan det vara en eller båda som utfört handlingen, men inte troligt.

---------------------------------------------------------------

Luta er tillbaka och tänk till nu på situationen istället:
BO går ut och låser inte (eller lämnar dörren på vid gavel).
Detta sker plötsligt och oannonserat (paketinslagning och avbruten konversation på nätet)
BO tar bara med sig mobilen ut.
BO tar sig eller forslas 138m bort bakom ett bullerplank (tänk på barn och dörr hemma).
Från området vid bullerplanket hörs hjärtskriande skrik under en längre stund.

Tror ni på fullaste allvar att någon slagit ned BO vid hennes hus, burit henne förbi massa boningshus till bullerplanket och DÄR vaknar hon och orkar då skrika så?
Tror ni att hon lämnar dörren öppen med barn i huset och träffar någon vid bullerplanket?
Tror ni att BO skulle kunna skrika under ett längre tumult utan att GM avbryter detta?
Tror ni att BO står upp under den tid hon skriker, varför springer hon inte då?
Om BO ligger ned med en GM över sig, tror ni att skriken skulle vara så kraftiga och höras så bra (grönskan vid backen dämpar väldigt mycket)?

Just dörren, platsen, skriken och mobilen gör att jag misstänker:
Det är två GM, en man och en kvinna.
Det är ett inbrottsförsök eller bråk mellan GM.
BO hör/ser detta, går ut och tittar, sedan följer efter (där och då glömmer hon dörren)
BO blir påkommen vid bullerplanket.
Striden som utspelar gör att den kvinnliga GM skriker för vad som utspelar sig.
Klädesplaggen som tappas tyder på en längre strid, det är inte enkelt att ta ihjäl en människa snabbt med bara händerna.
Mobilen tar GM med sig och dumpar längs flyktvägen.

Värdera detta nu och sätt det perspektivet och se om ni känner att SD/HD är GM fortfarande.

Jag håller med om att hon måsta ha tagit sig till planket själv och där blivit påhoppad av någ(ra)on.
Hon gick kanske dit för att inte synas för att lägga ut en geocache. Hon hade mobilen med för att kolla kordinaterna som hon sen ska registrera.
Nu är det väl dock så att geocacher läggs ut där det finns något sevärt som t.ex en fin utsikt.
Utsikt över motorvägen i Örebro är dock långsökt. En i närheten av "Svampen" skulle vara mer typisk.

Jag tror den där Springare försöker i det längsta att hitta en ensamkommande att sätta dit för det vore ju förjävligt om det var en svensk som gjort det. Statistiken blir ju helt kajko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in