2018-05-28, 10:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Jag hade gjort som du. Är jag skyldig så hade jag åkt hem,finns ingen anledning att försöka komma undan.
Är jag oskyldig skulle jag stanna så länge det går, tills dom gripit den riktiga gm. Man besparar barnen massa obehag också. Allt skitsnack i skolor osv.

Jag tror inte att man besparar barnen obehag genom att hålla sig borta.
Ju mindre information som finns desto mer överdrivna blir spekulationerna.
Citera
2018-05-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Instämmer i första delen av det du skriver. Hade polisen haft något att gå på efter första genomsökning av bilen hade han fått reseförbud.
Jag tror BO fick ett telefonsamtal om att något skedde bakom planket som gjorde henne upprörd ("din son står och röker och dricker öl"). Hon rusar dit, kanske fortfarande medan samtalet pågår. Där träffar hon på ungdomar som brukar mötas där och vad som sedan hände behöver polisen tid för att reda ut. Skriken är jag skeptisk till, men visst, det kan ha bråkats en stund. Om flera ungdomar fanns på plats skulle Örebro råka i upplösningstillstånd av alla rykten, det skulle kunna göra skada i hela samhället för lång framtid och dessutom försvåra utredningen varför polisen lägger locket på. De tvingas ändå droppa någon information och väljer då sådant som inte leder åt det här hållet. De har väl inte kunnat avfärda SD helt.
Den som ringer BO håller förstås tyst utåt eftersom hen antagligen hade egna ungdomar på platsen. Om detta stämmer kommer det att komma ett kort pressmeddelande från polisen att mordet är uppklarat, vem gärningsmannen var, resten sker under sekretess.

Tycker väl att ungarna borde kunna hitta ett bättre ställe å häcka på
än utefter en motorväg, ett ställe där dom både kan se och höra
om någon närmar sig.
Citera
2018-05-28, 10:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Instämmer i första delen av det du skriver. Hade polisen haft något att gå på efter första genomsökning av bilen hade han fått reseförbud.
Jag tror BO fick ett telefonsamtal om att något skedde bakom planket som gjorde henne upprörd ("din son står och röker och dricker öl"). Hon rusar dit, kanske fortfarande medan samtalet pågår. Där träffar hon på ungdomar som brukar mötas där och vad som sedan hände behöver polisen tid för att reda ut. Skriken är jag skeptisk till, men visst, det kan ha bråkats en stund. Om flera ungdomar fanns på plats skulle Örebro råka i upplösningstillstånd av alla rykten, det skulle kunna göra skada i hela samhället för lång framtid och dessutom försvåra utredningen varför polisen lägger locket på. De tvingas ändå droppa någon information och väljer då sådant som inte leder åt det här hållet. De har väl inte kunnat avfärda SD helt.
Den som ringer BO håller förstås tyst utåt eftersom hen antagligen hade egna ungdomar på platsen. Om detta stämmer kommer det att komma ett kort pressmeddelande från polisen att mordet är uppklarat, vem gärningsmannen var, resten sker under sekretess.

Jag har ju varit inne på den linjen. Helt tänkbart, helt logiskt. Och tragiskt.
Citera
2018-05-28, 10:38
Medlem
Teorin med att flera ungdomar skulle varit på plats och varit inblandade i BOs död tror jag är orimligt, det är inte den grupp jag tror kan vara mest tyst om man säger så. Min erfarenhet är att det läcker rätt bra bland ungdomar. Det borde gå rätt enkelt att spåra mobiltelefoner i området också, vilket sannolikt gjorts och därför har polisen betydligt mer information än vad de går ut med.
Citera
2018-05-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har ju varit inne på den linjen. Helt tänkbart, helt logiskt. Och tragiskt.
Ja, väldigt tragiskt. Nu lägger jag också locket på.
Citera
2018-05-28, 10:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Teorin med att flera ungdomar skulle varit på plats och varit inblandade i BOs död tror jag är orimligt, det är inte den grupp jag tror kan vara mest tyst om man säger så. Min erfarenhet är att det läcker rätt bra bland ungdomar. Det borde gå rätt enkelt att spåra mobiltelefoner i området också, vilket sannolikt gjorts och därför har polisen betydligt mer information än vad de går ut med.

Det behöver väl inte vara flera?
Citera
2018-05-28, 10:50
Medlem
Visst kan jag spåna. Anta att SD är en våldsman och att BO försökt hjälpa HD att lämna sin tyrann till make. BO sitter i en svår sits då hon är vän med båda. Anta nu att SD är rasande på BO som hjälpt HD att lämna honom.
HD beslutar sig för ett boende nära BO som hon har förtroende och stort stöd hos. De behöver alltså inte handla om otrohet.
Citera
2018-05-28, 10:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Reseförbud? Satt han inte redan på planet när de beslagtog bilen? Den ska ju ha hämtats på Arlanda.
Om de tagit prover på/i bilen i första skedet, hann de väl inte att få resultat av dessa i första rundan.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-05-28 kl. 10:55.
Citera
2018-05-28, 11:02
Medlem
Hoppas verkligen att man får fast den/de som gjort detta, allt talar väl för att LW bragts om livet.

MEN tänk om SD/HD överhuvudtaget inte är inblandat i detta. Hur många sidor skit har inte skrivits om dessa personer här på FB? Kanske hade de t o m alibi för tiden för mordet, vad vet vi
Vet vi att det är SDs bil som polisen beslagtog? Den resan som SD är på nu var väl planerad sen länge, och som jag uppfattat det verkar ju inte dom gömma sig, då de loggat in på sidan kring geocaching, som ju rätt enkelt ger polisen svar på var de är.

Återigen, vi får hoppas att polisen gör sitt jobb och hittar den/de som ev utfört detta mord.
Citera
2018-05-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det behöver väl inte vara flera?

Ett ungdomsgäng som tjuvröker, skulle de slå ihjäl henne..

Nää hejda er nu..
Citera
2018-05-28, 11:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hoppas verkligen att man får fast den/de som gjort detta, allt talar väl för att LW bragts om livet.

MEN tänk om SD/HD överhuvudtaget inte är inblandat i detta. Hur många sidor skit har inte skrivits om dessa personer här på FB? Kanske hade de t o m alibi för tiden för mordet, vad vet vi
Vet vi att det är SDs bil som polisen beslagtog? Den resan som SD är på nu var väl planerad sen länge, och som jag uppfattat det verkar ju inte dom gömma sig, då de loggat in på sidan kring geocaching, som ju rätt enkelt ger polisen svar på var de är.

Återigen, vi får hoppas att polisen gör sitt jobb och hittar den/de som ev utfört detta mord.
Det enda vi vet är att polisen INTE gått ut med att paret är fria från misstanke.
Citera
2018-05-28, 11:15
Medlem
Kanske är de nästan säkra på vem eller vilka som är GM, men av utredningsskäl måste de lägga locket tills de har fångat de ansvariga. Har en känsla av att jag skriver onödigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in