2018-05-28, 02:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det stod något om att LW verkade ha en massa karlar på gång samtidigt men jag missförstod förhoppningsvis annars blir det ju rena LillBabs-farsen. HD förstod jag det som jobbade inom vården men kanske någon har bättre koll på det.Det var någon J också som figurerade ett tag men det verkar väl som han är avskriven.
Det är inte bara män som kan och får ha flera relationer ... det blir inte fars för att det är en kvinna vi talar om. Jag tycker det är en bra ide att nysta bland andra tänkbara MGM.
Citera
2018-05-28, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Kan GM ha återvänt och hällt syra på kroppen för att rensa från DNA? Var SD (och HD) under bevakning efter häktningen?

Det där med syra tar jag med en nypa salt, åtminstone tills
det blir officiellt bekräftat.

Någon som vet om SDs bostad fortfarande är avspärrad.
Har HDs bostad varit/är avspärrad.
Citera
2018-05-28, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Med de fantasierna lever HD farligt, låter det som.
Nej jag tror SD och BO gjorde slut före misshandeln. Men jag funderar på det här med att BO kan ha varit väldigt ihärdig och vägrat släppa taget, lite av stalking. Tror SDs misshandel var ett uttryck för att han fått nog av henne.
Det fanns tidigt en uppgift att LW hade ett sätt ibland som kunde försätta henne i svåra situationer.
Misshandeln skedde i hans bil, han hävdade att han ville få henne att stiga ur.
Greppet och knogen i huvudet, jag vill inte förringa, men det är mer en grabbgrej än något sexuellt, tyder mer på frustrerad ilska än att kräva sex.
Åklagaren lade ner för att ord stod mot ord och ingen var mer trovärdig än den andre.
Det kan tänkas att SD och hans fru upplevt LW som påträngande och krävande. Kanske är de inte de enda som råkat in i ett sådant förhållande med henne. Det utesluter inte att andra vänner uppfattat henne som en glad och positiv människa med mycket energi. Man är olika i vänskaps förhållanden och i kärleksrelationer.
Jag har ingen uppfattning om vem som gjort det, men någonting hände den dagen. Någon hade fått nog. Jag tror inte det låg iskall eller lång planering bakom. Mer att någon kokade över och gav fantasin utlopp, lurade ut henne eller tvingade ut henne och gav sig på henne med mycket vrede och väldigt lite genomtänkt. Därav den flera minuter långa dödskampen och inget ordentligt undanröjande av kroppen.

Har också tänkt ungefär som du.
Vem va det som va påhäng på vem egentligen.
När "misshandeln" hände så hade han uppenbarligen problem
med att få henne å lämna sin bil.

En teori skulle kunna va att SD å HD försöker återuppta sitt förhållande, men
att LW jävlades med dom, så rök alla säkringarna på en av dom eller på båda.

En kvinnlig GM kanske, just med tanke på den "långa dödskampen".
Dom som hörde skriken kanske blev uppstirrade och tyckte att skriken
pågick längre än vad dom egentligen gjorde.

Många gissningar när vi inte vet.
Citera
2018-05-28, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var jag oskyldigt anklagad för mord skulle jag definitivt svara och vara tillgänglig för att reda ut missförståndet. Absolut inte ta mera ledigt eller hålla mig undan.
Om SD inte vore misstänkt skulle polisen gått ut med att man inte har någon misstänkt i nuläget så jag tycker det är uppenbart att det luktar skunk här.

Polisen kan ev haft avlyssning på bilen som monterades in då SD satt i förhör. Gick polisen inte igenom både SD:s lägenhet och bil. Sedan bara hämta den på Arlanda när vederbörande rest iväg.Var de två i SD:s bil kan polisen ev fått fram mer information.
Var det inte så polisen gick till väga i Arbogafallet. När JM o MR kom ut efter suttit i förhör så var bilen avlyssnad, de åkte väl också till Arlanda bl a.
Senast redigerad av Lekatt 2018-05-28 kl. 04:40.
Citera
2018-05-28, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har också tänkt ungefär som du.
Vem va det som va påhäng på vem egentligen.
När "misshandeln" hände så hade han uppenbarligen problem
med att få henne å lämna sin bil.

En teori skulle kunna va att SD å HD försöker återuppta sitt förhållande, men
att LW jävlades med dom, så rök alla säkringarna på en av dom eller på båda.

En kvinnlig GM kanske, just med tanke på den "långa dödskampen".
Dom som hörde skriken kanske blev uppstirrade och tyckte att skriken
pågick längre än vad dom egentligen gjorde.

Många gissningar när vi inte vet.

En kvinnlig förövare är mer ovanligt och mindre sannorlikt. Med det sagt så är inte det uteslutet. Dock om jag ser på bilden av henne och SD så är det han som ser mer skum ut. Jag känner igen blicken och utstrålningen från andra GM.
Citera
2018-05-28, 06:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Polisen kan ev haft avlyssning på bilen som monterades in då SD satt i förhör. Gick polisen inte igenom både SD:s lägenhet och bil. Sedan bara hämta den på Arlanda när vederbörande rest iväg.Var de två i SD:s bil kan polisen ev fått fram mer information.
Var det inte så polisen gick till väga i Arbogafallet. När JM o MR kom ut efter suttit i förhör så var bilen avlyssnad, de åkte väl också till Arlanda bl a.
Exakt så gjorde de. Var en bra taktik.
Citera
2018-05-28, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där med syra tar jag med en nypa salt, åtminstone tills
det blir officiellt bekräftat.

Någon som vet om SDs bostad fortfarande är avspärrad.
Har HDs bostad varit/är avspärrad.

Ingen av dem var avspärrade igår kväll, bara LWs bostad.
Citera
2018-05-28, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Har funderat på om SD var så iskall att han återvände och hällde syra på kroppen för att tvätta bort DNA efter mordet. Som antagligen inte var planerat. Antingen före eller efter häktningen.
Han har aldrig varit häktad
Citera
2018-05-28, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Ingen av dem var avspärrade igår kväll, bara LWs bostad.

Ok, Tack.
Det får i alla fall mig att undra lite hur det ligger till med
SD som möjlig GM.
Vet du om HDs bostad har varit avspärrad?
Citera
2018-05-28, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Om vi leker med tanken att det inte är SD som är MGM? Vilka andra personer i hennes närhet skulle det kunna vara? Jag personligen tycker att mycket pekar på SD. Men tänk om vi missar den riktige förövaren medan vi - felaktigt - snöar in oss på SD?

Ser gärna att vi hjälps åt med alternativa spår.

Jag punktar ned några av de alternativ som jag har i huvudet:

- HD. Jag känner inte att jag har fått någon bild av vem hon är som person. Vad jobbar hon med, vad har hon för personlighet, vilka intressen har hon, hur var hennes relation till BO?

- Alternativa pojkvänner till BO. I tråden har nämnts att det fanns två eller tre andra pojkvänner som helt eller delvis funnits med i bilden medan BO träffade SD. Har för mig att två av namnen lagts ut här i tråden tidigare men nu hittar jag inte deras namn.

- Någon från arbetsplatsen?

- Någon från BOs frikyrkliga gemenskap?

Vore tacksam för hjälp med spånandet!

Någon av de ensamkommande som hon träffat i arbetet?. Kanske också så pass bekanta att hon frivilligt kan gå ut en stund ur huset.
Citera
2018-05-28, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är inte bara män som kan och får ha flera relationer ... det blir inte fars för att det är en kvinna vi talar om. Jag tycker det är en bra ide att nysta bland andra tänkbara MGM.

Ja, hon kanske faktiskt försökte hitta en långvarig partner, SD var ju gift och deras relation sannolikt komplicerad.
Citera
2018-05-28, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
En kvinnlig förövare är mer ovanligt och mindre sannorlikt. Med det sagt så är inte det uteslutet. Dock om jag ser på bilden av henne och SD så är det han som ser mer skum ut. Jag känner igen blicken och utstrålningen från andra GM.

Statistiskt sett så är det ju en man som har gjort det, men det
är inte unikt med en kvinna som GM.

Jag tycker att en vältränad och beslutsam man borde fått tyst
på henne mycket fortare, om nu fem minuter stämmer någorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in