2018-05-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Se dock inte fram mot SCB, dom kommer på något sätt att trolla folket och återupprättar tillfälligt S. (S)kamligt är ordet.

Var inte så säker. Har SIFO rätt och de kan se att kvinnorna nu strömmar till (SD) så lär stigmatiseringen avtagit nu under våren och eftersom SCB söker folk på precis samma sätt (bara lite mer ihärdigt) så lär de se precis samma tendenser. Troligen lite starkare just eftersom de jagar folk bättre än vad SIFO gör.

Skulle inte förvåna mig alls om SCB visar en starkare ökning för (SD) och motsvarande större försvagning av (S) än vad SIFO lyckades med. Försvinner en del av ängsligheten bland kvinnor när SIFO ringer så bör detsamma gälla SCB hursomhelst.

Jag är fortfarande hoppfull Gläds dock lika mycket åt (S) minskning som (SD):s ökning. Egentligen vill jag att (M) skall gå bättre än vad de gör men landar det på 20-22% får (M) vara nöjda faktiskt. Det är heller inget dåligt resultat historiskt.
2018-05-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tycker just de där mätningarna som på nåt sätt sätter taket är lite intressanta, eftersom det vid tidigare mätningar har visat sig att nästan alla som ens funderar på SD också verkligen röstar på dem.

Tittade lite till på den där mätningen och hittade en del uppenbara saker, som även någon
annan borde se och kommentera. Få se om någon gör det, kanske då i egen tråd. Går att
säga saker om stora, små och mer eller mindre extrema partier och hur siffrorna där då
förhåller sig ...
2018-05-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
PS Kan inte ta ansvar för vilka konversationer folk väljer att starta med mig, så det får du ta med dem som är på mig som paparazzi på Kardashians. Jag har ett kluster av heltidsprovokatörer hängande i mina byxben som ska käfta om foliehattdynga 24/7/365. Två stycken är särskilt klängiga, varav den ena ensam står för 6 av 10 notiser(!) jag får om svar på mina inlägg. Om jag försöker ignorera tjafset för allas trevnad börjar den ena snacka skit om mig i svar till andra så att jag dras in ändå, och den andra fortsätter mala om att jag duckar tills jag tvingas svara. Syftet är uppenbart, alla som inte sväljer konspirationstramset ska punktmarkeras och störas ut. Vad kan jag göra åt det? Jag är inte moderator.
Jag hade tänkt att låta udda vara jämt, men när någon skriver något som detta ovan, och kallar andra provokatörer, då har det slagit lätt slint. Det är inte en bjälke i ögat, det är en hel Öresundsbron. Det inser säker Krispan också, när han har lugnat ner sig lite.
2018-05-28, 12:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Peaken 2015 ska heller aldrig förglömmas. Får Goebbels att framstå som en byxrädd minimalist.

Ja verkligen 2015 var som att Goebbels och Sovjetiska Pravda samarbetade med Bagdad Bob. Faktiskt tror jag år 2000 inte var så illa? Tänk 2010 när SD var nära att komma in i Riksdagen och sedan valvakan på SVT. Rumänskan/grekiskan använde direktsänd PS till sitt hatbudskap.
2018-05-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja verkligen 2015 var som att Goebbels och Sovjetiska Pravda samarbetade med Bagdad Bob. Faktiskt tror jag år 2000 inte var så illa? Tänk 2010 när SD var nära att komma in i Riksdagen och sedan valvakan på SVT. Rumänskan/grekiskan använde direktsänd PS till sitt hatbudskap.
Ja minnet är normalt kort, men detta som skett är för allvarligt för att tillåtas relativiseras och/eller glömmas, enligt mig.
2018-05-28, 12:11
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Missförstå mig inte nu, men jag tycker att rapporteringen i svensk media och i synnerhet public service har blivit mycket bättre under de senaste åren. Rapporteringen är givetvis fortfarande vänstervinklad, men om man har varit med ett tag så märker man stor skillnad.

I så fall är det gradskillnader i helvetet vi pratar om.

Varje gång jag åker hem från jobbet så skannar jag av P1. Man kan ju ha tur och råka på t.ex. vetenskapsradion.

Om man pratar om invandringens väl eller identitetspolitik hoppar jag alltid vidare.
Denna månad har jag inte hoppat vidare kanske en, max två gånger. De är helt sinnesjuka på P1.

Det roliga är att det är PK elitens egna sjuka fixering att dag efter dag, år efter år sätta invandring högst på agendan som nu slår tillbaka. Nu gråter man för att det bara pratas om invandring fast inte med deras infallsvinkel.

Eller som Feldt skulle utryckt det:” Mångkultur är ett jävla skit. Nu har vi släppat det ända hit”
2018-05-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag hade tänkt att låta udda vara jämt, men när någon skriver något som detta ovan, och kallar andra provokatörer, då har det slagit lätt slint. Det är inte en bjälke i ögat, det är en hel Öresundsbron. Det inser säker Krispan också, när han har lugnat ner sig lite.
Om man blir provocerad av påståenden om att opinionsinstitut inte är delaktiga i en konspiration att trycka ner SD för att sedan ”uppjustera” synkroniserat inför valet, lever man sannolikt i ett så bisarrt alternativt universum att man behöver professionell hjälp. Att bli provocerad av normaliteter som rött hår eller blåjeans förekommer säkert, men det gör det inte legitimt. Så där har du ingen rätt på din sida. Ingen. Punkt.
2018-05-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Om man blir provocerad av påståenden om att opinionsinstitut inte är delaktiga i en konspiration att trycka ner SD för att sedan ”uppjustera” synkroniserat inför valet, lever man sannolikt i ett så bisarrt alternativt universum att man behöver professionell hjälp. Att bli provocerad av normaliteter som rött hår eller blåjeans förekommer säkert, men det gör det inte legitimt. Så där har du ingen rätt på din sida. Ingen. Punkt.
Din pappskalle, nu halmgubbar du igen. Inse att du inte är gud på opinionsundersökningar och mänsklig bias, så kommer säkert allt att bli mycket bättre, för dig, mig och tråden, är min gissning
2018-05-28, 12:21
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker att ni nya SD-väljare är en aning bortskämda. Jag försöker inte ursäkta svensk media, men det är som jag ser det omöjligt att inte notera den förändring av debatten som har skett sedan SD kom in i riksdagen.

Som sagt, titta på gamla debattprogram och kräks. Den typiska debatten under tidigt 2000-tal bestod av en öppet vänstervriden programledare, Masoud Kamali, en från sossarna, samt en från vänsterpartiet. Tillsammans så skulle de debattera hur till exempel mordet på Fadime (eller någon annan aktuell händelse) kunde påverkade den strukturella rasismen i samhället. Alla var rörande överens om att händelsen inte berodde på invandringen, utan på svenskarnas ovilja att integreras i det nya Sverige.

Jag skojar inte när jag skriver detta, det var på det sättet. Ni måste väl hålla med om att debatter som den jag beskriver inte förekommer idag?
2018-05-28, 12:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Var inte så säker. Har SIFO rätt och de kan se att kvinnorna nu strömmar till (SD) så lär stigmatiseringen avtagit nu under våren och eftersom SCB söker folk på precis samma sätt (bara lite mer ihärdigt) så lär de se precis samma tendenser. Troligen lite starkare just eftersom de jagar folk bättre än vad SIFO gör.
Skulle inte förvåna mig alls om SCB visar en starkare ökning för (SD) och motsvarande större försvagning av (S) än vad SIFO lyckades med. Försvinner en del av ängsligheten bland kvinnor när SIFO ringer så bör detsamma gälla SCB hursomhelst.
Jag är fortfarande hoppfull Gläds dock lika mycket åt (S) minskning som (SD):s ökning. Egentligen vill jag att (M) skall gå bättre än vad de gör men landar det på 20-22% får (M) vara nöjda faktiskt. Det är heller inget dåligt resultat historiskt.

Men M är i samma situation som S 2006 - 2014. Trots opposition ökade de inte. Det ledde till S kollaps i regeringsställning. Bildar M regering efter valet så kommer deras kollaps nästa mandatperiod. De stora dinosauriernas tid är förbi och kan snart bara hittas i fossilen.

Konservativa väljare och även ekonomiskt liberala kommer se att det var SD som knäckte S efter 100 års dominans. Det M inte klarade på 100 år klarade SD på 4 år. Nästa 4 år gör de det samma med M.
2018-05-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tycker att ni nya SD-väljare är en aning bortskämda. Jag försöker inte ursäkta svensk media, men det är som jag ser det omöjligt att inte notera den förändring av debatten som har skett sedan SD kom in i riksdagen.

Som sagt, titta på gamla debattprogram och kräks. Den typiska debatten under tidigt 2000-tal bestod av en öppet vänstervriden programledare, Masoud Kamali, en från sossarna, samt en från vänsterpartiet. Tillsammans så skulle de debattera hur till exempel mordet på Fadime (eller någon annan aktuell händelse) kunde påverkade den strukturella rasismen i samhället. Alla var rörande överens om att händelsen inte berodde på invandringen, utan på svenskarnas ovilja att integreras i det nya Sverige.

Jag skojar inte när jag skriver detta, det var på det sättet. Ni måste väl hålla med om att debatter som den jag beskriver inte förekommer idag?
Inte den senaste månaden, möjligen Men visst har det blivit mycket bättre, men långt ifrån acceptabelt. Men bättre, som sagt, och det är alltid något att glädjas åt. Framför allt finns det numera en större mångfald i åsikter som släpps fram (även om man fram till alldeles nyligen ofta tagit taktiska hänsyn till vad som kunnat, eller inte kunnat gynna SD).

Om vi går tillbaka till OI:s, en av av de mest spännande osäkerheterna är kvinnornas vilja att i detta val a) säga att de sympatiserar med/röstar SD till någon som frågar b) benägenhet att gå till vallokalen och de facto rösta. Det tror jag till stor del avgör valet. Här kan finnas ett stort mörkertal.
2018-05-28, 12:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
I så fall är det gradskillnader i helvetet vi pratar om.

Varje gång jag åker hem från jobbet så skannar jag av P1. Man kan ju ha tur och råka på t.ex. vetenskapsradion.

Om man pratar om invandringens väl eller identitetspolitik hoppar jag alltid vidare.
Denna månad har jag inte hoppat vidare kanske en, max två gånger. De är helt sinnesjuka på P1.

Det roliga är att det är PK elitens egna sjuka fixering att dag efter dag, år efter år sätta invandring högst på agendan som nu slår tillbaka. Nu gråter man för att det bara pratas om invandring fast inte med deras infallsvinkel.

Eller som Feldt skulle utryckt det:” Mångkultur är ett jävla skit. Nu har vi släppat det ända hit”
Det är klart at det är gradskillnader i helvetet, vad tror du att jag menar med att media fortfarande är vänstervriden? Idag finns det dock motbilder till vänsterpropagandan, något som aldrig förekom för 15-20 år sedan. Vid den tiden så var det helt normalt att vänsterliberalerna inte fick något mothugg alls.

Varför tror du att aktiviteten i tråden (FB) Sverigedemokraterna i media (sammanfogade trådar)/mod och efterföljaren (FB) Sverigedemokraterna i media 2 (samlingstråd /mod) har dött ut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in