Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Jag frågande inte efter GW:s åsikt.
GW:s åsikt är relevant. Den visar på "försvarets" urusla insats. NB hade i praktiken inget försvar under rättegångarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Vad lämnade han in då?
Begäran om prövningstillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Varför kunde inte stjärnadvokaten pekat på bilens placering i någon av sina många punkter på brister i utredningen?
Det var inte en brist i utredningen. Försvarets försummelse att inte kalla in vittnen som kunde styrka att bilen inte kom före ca 18:40 är inte skäl för prövningstillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Var de icke undersökta håren så mycket viktigare?
Det var en brist i utredningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Det är ju glädjande att du vet hur man använder en telefon. Nu är väl de flesta överens om att det inte var ett vanligt samtal i det här fallet. Man konverserar inte på det sättet som framkommit enligt pappans uppgifter. Jag har heller ingen anledning att misstro pappan som du uppenbarligen har. Han kommer att ångra sig för resten av sitt liv för att han lade på när dottern inte svarade på hans anrop.
Det finns anledning att misstro pappan eftersom han uppgav sig höra ljud som från stängningen 10 min före samtalet.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Du har inte bevisat än att Onanerijus inte hade anlänt vid fickringningen .
Dina vittnesuppgifter ger inga som helst bevis för detta .
Jo, det har jag bevisat, men du vill inte medge det. Bevisa istället att någon annan stannade vid ladan på vägens vänstra sida utan att larma om ett pågående mord i ladan.
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Det märks att du inte har någon bil .

Varför tror du att jag inte har någon bil, hur märks det och varför är det relevant?
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Du har dessutom inte ens någon sådan bilmodell på dina bilder tillsammans med Sharanen
som skulle kunna kallas för en hantverkarbil , utan bara en vanlig SUV och en vanlig familjebil .
Så oavsett vad du inbillar dig att Gustav uppfattar som en hantverkarbil så
passar Onanerijus bil inte in på beskrivningen av en hantverkarbil .
Nu är det inte din uppfattning om hur en hantverkarbil ser ut som är relevant, det är Gustavs uppfattning som är relevant. Jag upprepar vad jag skrev igår, och skriver långsamt så att du hänger med: "Eftersom Gustav uppfattade Sharanen som en hantverkarbil och liknade vid de andra bilarna måste hans uppfattning om hantverksbil vara en bil av den typen".
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Förresten vet du inte heller vad Gustav har för uppfattning om hur en hantverkarbil ser ut .
Jo, det vet jag. Det står i FUP, Gustavs uppfattning hur om en hantverkarbil ser ut är att den liknar en Isuzu eller en Toyota.
Citat:
- Att Gustav Jönsson passerar ladan vid cafét kl. 18:46 (plus/minus 5 minuter) och då ser en
grå hantverkarbil utanför cafét. Gustav kan inte utesluta att det är Nerijus VW Sharan.
(egen fetning)
Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Och vad vet du om var och hur mycket av Irinas DNA Onanerijus hade på sig , inspirerad som
han var av mötet med Adriana dagen innan så hade han antagligen hela snoken full av Irinas DNA .

Du glömmer väl inte att din polare Onanerjus BARA tvättade sig före han skulle sätta på Irina .

Fortfarande är direktkontakt troligare. Irina hade mer av sitt DNA på sig än NB. Bevisa istället att DNA:t kommer från NB:s snok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grejhujta
Var påstår Gustav att det är en Sharan han ser?
För övrigt ser ingen av de tre ut som en hanverkarbil öht.
Gustav påstår inte att det är en Sharan han ser, och det har jag inte heller påstått. Se ovan, det är varken din eller
#boidis12:s uppfattning om hur en hantverkarbil ser ut vi diskuterar, det är Gustavs uppfattning.