2018-05-24, 11:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag uttalade inget om Rönnbäcks utbildning. Någon annan har dock gjort det.
Expressen: GW: "Verkar som att hon tittat på tv-serier"Det kunde han ha gjort i ett överklagande, men han lämnade inte in något eftersom han inte fick prövningstillstånd.Jag vet att pappan var i Skövde. Men eftersom hon ringde till pappans telefon och pappan svarade är det sannolikt pappan hon pratade med. Det är det normala när man ringer någon och denne svarar. Om Lisa hade sällskap vid telefonsamtalet var det inte arbetskompisarna, de hade åkt hem. Det var inte heller NB, han hade ännu inte anlänt.Gustav påstod inte att det var arrendatorns bil. Läs mitt citat från andra förhöret:Nog tycker jag att bilarna liknar varandra vid en hastig anblick. https://minfil.com/2c07B0e1b6/Bilar.jpg
Eftersom Gustav uppfattade Sharanen som en hantverkarbil och liknade vid de andra bilarna måste hans uppfattning om hantverksbil vara en bil av den typen.Jag skrev det.Uppenbarligen, eftersom hennes DNA fanns på trosorna och DNA direktavsätts mycket lättare än indirekt.

Du har inte bevisat än att Onanerijus inte hade anlänt vid fickringningen .
Dina vittnesuppgifter ger inga som helst bevis för detta .
Det märks att du inte har någon bil .
Du har dessutom inte ens någon sådan bilmodell på dina bilder tillsammans med Sharanen
som skulle kunna kallas för en hantverkarbil , utan bara en vanlig SUV och en vanlig familjebil .
Så oavsett vad du inbillar dig att Gustav uppfattar som en hantverkarbil så
passar Onanerijus bil inte in på beskrivningen av en hantverkarbil .
Förresten vet du inte heller vad Gustav har för uppfattning om hur en hantverkarbil ser ut .
Och vad vet du om var och hur mycket av Irinas DNA Onanerijus hade på sig , inspirerad som
han var av mötet med Adriana dagen innan så hade han antagligen hela snoken full av Irinas DNA .
Du glömmer väl inte att din polare Onanerjus BARA tvättade sig före han skulle sätta på Irina .
Senast redigerad av boidis12 2018-05-24 kl. 11:08.
2018-05-24, 23:13
Medlem
Citat:
Eftersom Gustav uppfattade Sharanen som en hantverkarbil och liknade vid de andra bilarna måste hans uppfattning om hantverksbil vara en bil av den typen.

Var påstår Gustav att det är en Sharan han ser?

För övrigt ser ingen av de tre ut som en hanverkarbil öht.
2018-05-25, 08:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag frågande inte efter GW:s åsikt.
GW:s åsikt är relevant. Den visar på "försvarets" urusla insats. NB hade i praktiken inget försvar under rättegångarna.
Citat:
Vad lämnade han in då?
Begäran om prövningstillstånd.
Citat:
Varför kunde inte stjärnadvokaten pekat på bilens placering i någon av sina många punkter på brister i utredningen?
Det var inte en brist i utredningen. Försvarets försummelse att inte kalla in vittnen som kunde styrka att bilen inte kom före ca 18:40 är inte skäl för prövningstillstånd.
Citat:
Var de icke undersökta håren så mycket viktigare?
Det var en brist i utredningen.
Citat:
Det är ju glädjande att du vet hur man använder en telefon. Nu är väl de flesta överens om att det inte var ett vanligt samtal i det här fallet. Man konverserar inte på det sättet som framkommit enligt pappans uppgifter. Jag har heller ingen anledning att misstro pappan som du uppenbarligen har. Han kommer att ångra sig för resten av sitt liv för att han lade på när dottern inte svarade på hans anrop.
Det finns anledning att misstro pappan eftersom han uppgav sig höra ljud som från stängningen 10 min före samtalet.
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Du har inte bevisat än att Onanerijus inte hade anlänt vid fickringningen .
Dina vittnesuppgifter ger inga som helst bevis för detta .
Jo, det har jag bevisat, men du vill inte medge det. Bevisa istället att någon annan stannade vid ladan på vägens vänstra sida utan att larma om ett pågående mord i ladan.
Citat:
Det märks att du inte har någon bil .
Varför tror du att jag inte har någon bil, hur märks det och varför är det relevant?
Citat:
Du har dessutom inte ens någon sådan bilmodell på dina bilder tillsammans med Sharanen
som skulle kunna kallas för en hantverkarbil , utan bara en vanlig SUV och en vanlig familjebil .
Så oavsett vad du inbillar dig att Gustav uppfattar som en hantverkarbil så
passar Onanerijus bil inte in på beskrivningen av en hantverkarbil .
Nu är det inte din uppfattning om hur en hantverkarbil ser ut som är relevant, det är Gustavs uppfattning som är relevant. Jag upprepar vad jag skrev igår, och skriver långsamt så att du hänger med: "Eftersom Gustav uppfattade Sharanen som en hantverkarbil och liknade vid de andra bilarna måste hans uppfattning om hantverksbil vara en bil av den typen".
Citat:
Förresten vet du inte heller vad Gustav har för uppfattning om hur en hantverkarbil ser ut .
Jo, det vet jag. Det står i FUP, Gustavs uppfattning hur om en hantverkarbil ser ut är att den liknar en Isuzu eller en Toyota.
Citat:
- Att Gustav Jönsson passerar ladan vid cafét kl. 18:46 (plus/minus 5 minuter) och då ser en
grå hantverkarbil utanför cafét. Gustav kan inte utesluta att det är Nerijus VW Sharan.
(egen fetning)
Citat:
Och vad vet du om var och hur mycket av Irinas DNA Onanerijus hade på sig , inspirerad som
han var av mötet med Adriana dagen innan så hade han antagligen hela snoken full av Irinas DNA .
Du glömmer väl inte att din polare Onanerjus BARA tvättade sig före han skulle sätta på Irina .
Fortfarande är direktkontakt troligare. Irina hade mer av sitt DNA på sig än NB. Bevisa istället att DNA:t kommer från NB:s snok.
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Var påstår Gustav att det är en Sharan han ser?

För övrigt ser ingen av de tre ut som en hanverkarbil öht.
Gustav påstår inte att det är en Sharan han ser, och det har jag inte heller påstått. Se ovan, det är varken din eller #boidis12:s uppfattning om hur en hantverkarbil ser ut vi diskuterar, det är Gustavs uppfattning.
2018-05-25, 21:22
Medlem
katws avatar
Citat:
GW:s åsikt är relevant. Den visar på "försvarets" urusla insats. NB hade i praktiken inget försvar under rättegångarna.

Att Rönnbäck gjorde ett förvirrat och rörigt intryck är väl de flesta överens om. Men med den starka bevisning som fanns hade det varit svårt att rädda NB oavsett advokat.

Citat:
Det var inte en brist i utredningen. Försvarets försummelse att inte kalla in vittnen som kunde styrka att bilen inte kom före ca 18:40 är inte skäl för prövningstillstånd.

Det här med NB:s bil och klockslag är din egen slutsats som uppenbarligen ingen annan kommit fram till.

Citat:
Det var en brist i utredningen.

Möjligen. Men någonstans måste ju gränsen dras vid hur mycket som ska analyseras.

Citat:
Det finns anledning att misstro pappan eftersom han uppgav sig höra ljud som från stängningen 10 min före samtalet.

Det gör det inte alls. Han hörde sin dotter säga "Det är klart" eller "nu är det klart" och en eller två andra röster i bakgrunden. Han tyckte sig uppfatta ett metalliskt ljud från en dörregel som stängs eller från en moped som kickar igång. Om det är hans uppfattning om vad han tyckte sig höra så är det så. En skickligare advokat hade naturligtvis påpekat att detta inte kunde härröra sig från stängningen då kollegorna redan åkt vid den här tiden. Vem Lisa talade med kommer vi aldrig få veta säkert men antalet kandidater är ju starkt begränsat.
2018-05-26, 07:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Att Rönnbäck gjorde ett förvirrat och rörigt intryck är väl de flesta överens om. Men med den starka bevisning som fanns hade det varit svårt att rädda NB oavsett advokat.
"Förvirrat och rörigt intryck" är en mycket snäll omskrivning av vad de flesta tycker. Så här säger en man med stor erfarenhet av rättegångar.
Aftonbladet: GW: ”Han hade inget att säga till sitt försvar”
Citat:
Leif GW Persson sågar försvaret, som han menar var ”utomordentligt uselt”.
Du har rätt i att en annan advokat kanske inte heller hade räddat NB eftersom han inte ens medgav att han kom till ladan efter ca 18:40. Men en annan advokat hade gjort ett försök med de vittnen som samfällt berättade att det fanns ingen bil vid ladan fram till ca 18:40, istället för att komma dragandes med Billy Batong som inte tillförde ett dugg.
Citat:
Det här med NB:s bil och klockslag är din egen slutsats som uppenbarligen ingen annan kommit fram till.
Det är inte många som har läst min slutsats. De flesta har bara läst media och hade jag också nöjt mig med det hade jag varit övertygad om NB:s skuld. Säg emot slutsatsen istället.
Citat:
Möjligen. Men någonstans måste ju gränsen dras vid hur mycket som ska analyseras.
Jag svarade på din fråga om varför advokat Hurtig tog med håren i ansökan om prövningstillstånd, jag skrev inte att jag ansåg att håren skulle analyseras.
Citat:
Det gör det inte alls. Han hörde sin dotter säga "Det är klart" eller "nu är det klart" och en eller två andra röster i bakgrunden. Han tyckte sig uppfatta ett metalliskt ljud från en dörregel som stängs eller från en moped som kickar igång. Om det är hans uppfattning om vad han tyckte sig höra så är det så. En skickligare advokat hade naturligtvis påpekat att detta inte kunde härröra sig från stängningen då kollegorna redan åkt vid den här tiden. Vem Lisa talade med kommer vi aldrig få veta säkert men antalet kandidater är ju starkt begränsat.
Att det kunde vara ljud från mopeden berättade han inte i tingsrätten. Det är lätt att skylla på en fickringning om man inte vill berätta vad samtalet handlade om. Det är inte troligt att ljud som från stängningen hördes 10 minuter efter stängningen. Antalet kandidater är som du skriver starkt begränsat, NB:s bil och med den NB hade inte kommit ännu. Vem, förutom pappa, kunde hon ha pratat med?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2018-05-26 kl. 08:24.
2018-05-26, 09:15
Medlem
katws avatar
Citat:
"Förvirrat och rörigt intryck" är en mycket snäll omskrivning av vad de flesta tycker. Så här säger en man med stor erfarenhet av rättegångar.
Aftonbladet: GW: ”Han hade inget att säga till sitt försvar”

Du har rätt i att en annan advokat kanske inte heller hade räddat NB eftersom han inte ens medgav att han kom till ladan efter ca 18:40. Men en annan advokat hade gjort ett försök med de vittnen som samfällt berättade att det fanns ingen bil vid ladan fram till ca 18:40, istället för att komma dragandes med Billy Batong som inte tillförde ett dugg.

Kanske det. Men det vore fortfarande inte avgörande för målet eftersom ingen försvarsadvokat eller vittne i världen kan bevisa att NB hade bilen på baksidan i inledningsskedet. Det skulle inte spela någon roll eftersom endast spår från NB fanns på Lisa och på kläder och snören. Din teori är för osannolik för att en tings- eller hovrätt i Sverige skulle ta den på allvar. Hur och när NB tog sina beslut, och framförallt varför, kan endast han svara på.

Citat:
Det är inte många som har läst min slutsats. De flesta har bara läst media och hade jag också nöjt mig med det hade jag varit övertygad om NB:s skuld. Säg emot slutsatsen istället.

Det har jag och många andra gjort i flera år. Om den nu vore så vattentät så är det underligt att du inte får någon annan (skrivande) med dig på tåget.

Citat:
Att det kunde vara ljud från mopeden berättade han inte i tingsrätten. Det är lätt att skylla på en fickringning om man inte vill berätta vad samtalet handlade om. Det är inte troligt att ljud som från stängningen hördes 10 minuter efter stängningen. Antalet kandidater är som du skriver starkt begränsat, NB:s bil och med den NB hade inte kommit ännu. Vem, förutom pappa, kunde hon ha pratat med?

Ett metalliskt ljud som han uppfattade som från en dörregel eller moped som kickar igång nämnde han i det absolut första förhöret med polisen; den 8 juni. Då är minnesbilden närmast i tiden. Han tyckte sig även höra en eller möjligen två röster i bakgrunden. Visst kan det ha varit en förbipasserande i detta läget men med det tidsspannet är det tveksamt. Någon har hon ju uppenbarligen pratat med. Jag tror inte heller på kollegorna eftersom det inte stämmer tidsmässigt. Visst är det något underligt och det hela skaver en aning även för mig, men att anklaga pappan för att ljuga ser jag överhuvudtaget ingen anledning till.
Senast redigerad av katw 2018-05-26 kl. 09:29.
2018-05-27, 07:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Kanske det. Men det vore fortfarande inte avgörande för målet eftersom ingen försvarsadvokat eller vittne i världen kan bevisa att NB hade bilen på baksidan i inledningsskedet.
Det skulle nog ligga mer i åklagarens intresse att bevisa att NB hade bilen på baksidan i inledningsskedet. Du menar nog "bevisa att NB inte hade bilen på baksidan". Men det vore osannolikt att han skulle flytta bilen till framsidan efter en stund och skylta med den, så välkänd som den är.
Citat:
Det skulle inte spela någon roll eftersom endast spår från NB fanns på Lisa och på kläder och snören.
Inga spår hittades på Lisa, kläder och snören. Men avsaknad av bevis bevisar ingenting.
Citat:
Din teori är för osannolik för att en tings- eller hovrätt i Sverige skulle ta den på allvar.
Hur vet du det?
Citat:
Hur och när NB tog sina beslut, och framförallt varför, kan endast han svara på.
Ja, men han gör inte det för att skydda fru och bror. Vi måste gå efter teknisk bevisning och vittnesmål. Vittnesmål visar att NB kom till ladan tidigast ca 18:40, vittnesmål som varken tingsrätten eller hovrätten fick ta del av och inte kunde lägga till sin bedömning. Åklagarens version motbevisas av att NB kom till ladan tidigast ca 18:40. Varken vittnesmål eller teknisk bevisning visar att Lisa var vid liv när NB anlände.
Citat:
Det har jag och många andra gjort i flera år. Om den nu vore så vattentät så är det underligt att du inte får någon annan (skrivande) med dig på tåget.
Det har jag fått, men de har gått rakt på sak och fått sina inlägg raderade. Dessutom är det ofta så på Flashback att om man har en teori håller man fast vid den vad som än händer.
Citat:
Ett metalliskt ljud som han uppfattade som från en dörregel eller moped som kickar igång nämnde han i det absolut första förhöret med polisen; den 8 juni. Då är minnesbilden närmast i tiden.
Om det alltid är det man uppger i första förhöret som gäller var det en blond man som frågade Adriana om vägen. Men man kan också ljuga i första förhöret.
Citat:
Han tyckte sig även höra en eller möjligen två röster i bakgrunden. Visst kan det ha varit en förbipasserande i detta läget men med det tidsspannet är det tveksamt. Någon har hon ju uppenbarligen pratat med. Jag tror inte heller på kollegorna eftersom det inte stämmer tidsmässigt. Visst är det något underligt och det hela skaver en aning även för mig, men att anklaga pappan för att ljuga ser jag överhuvudtaget ingen anledning till.
Nej, förbipasserande var det inte. Tänk enkelt, krångla inte till det. Hon ringer pappa och han svarar. Vem pratade hon med?

Det skaver, skriver du. Antag för ett ögonblick att NB kom till ladan ca kl 18:40. Tänk enkelt, krångla inte till det. Då slutar det skava och alla pusselbitar faller på plats. Det gäller bara att lista ut vad som uppehöll Lisa tills NB kom.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2018-05-27 kl. 07:34.
2018-05-27, 11:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Det skulle nog ligga mer i åklagarens intresse att bevisa att NB hade bilen på baksidan i inledningsskedet. Du menar nog "bevisa att NB inte hade bilen på baksidan". Men det vore osannolikt att han skulle flytta bilen till framsidan efter en stund och skylta med den, så välkänd som den är.

Det vore mer osannolikt att två av varandra troligen oberoende våldsverkare skulle dyka upp i en lada i lilla Blomberg en söndagskväll än när och hur en bil är placerad bakom eller framför samma lada.

Citat:
Inga spår hittades på Lisa, kläder och snören. Men avsaknad av bevis bevisar ingenting.

Du får du läsa FUP igen om minnet sviktar. Avsatte inte NB DNA på Lisas kläder som hon hade på sig? NB:s avtryck i övrigt räckte och blev över i detta vansinnesdåd.

Citat:
Hur vet du det?

Veta kan jag naturligtvis inte. Men det är ett konstaterat mord och i övrigt hänvisar jag till det första citatsvaret.

Citat:
Ja, men han gör inte det för att skydda fru och bror. Vi måste gå efter teknisk bevisning och vittnesmål. Vittnesmål visar att NB kom till ladan tidigast ca 18:40, vittnesmål som varken tingsrätten eller hovrätten fick ta del av och inte kunde lägga till sin bedömning. Åklagarens version motbevisas av att NB kom till ladan tidigast ca 18:40. Varken vittnesmål eller teknisk bevisning visar att Lisa var vid liv när NB anlände.

Nej. Det är fortfarande osannolikare med två våldsverkare i lilla Blomberg en söndagkväll i juni med minuters mellanrum.

Citat:
Det har jag fått, men de har gått rakt på sak och fått sina inlägg raderade. Dessutom är det ofta så på Flashback att om man har en teori håller man fast vid den vad som än händer.

Det har då jag missat. Visst har det dykt upp den ena stolliga teorin efter den andra i både den här och alternativtråden, men någon som hållit med dig i sak har jag då inte sett. Men om det vore så borde du kanske en gång för alla fundera på varför inläggen raderas?

Citat:
Om det alltid är det man uppger i första förhöret som gäller var det en blond man som frågade Adriana om vägen. Men man kan också ljuga i första förhöret.

NB uppfattades väl i olika nyanser och hårfärger även av andra än AB. Pappan hade inte det minsta anledning att ljuga då när det enda han ville i läget var att hitta sin försvunna dotter.

Citat:
Nej, förbipasserande var det inte. Tänk enkelt, krångla inte till det. Hon ringer pappa och han svarar. Vem pratade hon med?

Det skaver, skriver du. Antag för ett ögonblick att NB kom till ladan ca kl 18:40. Tänk enkelt, krångla inte till det. Då slutar det skava och alla pusselbitar faller på plats. Det gäller bara att lista ut vad som uppehöll Lisa tills NB kom.

Att helt utesluta en förbipasserade går inte. Även om denne då måste ha en bra anledning till att inte hört av sig till polisen. "Vi" behöver inte lista ut någonting. NB sitter där han sitter oavsett när och hur han gick tillväga tidsmässigt.
Senast redigerad av katw 2018-05-27 kl. 11:05.
2018-05-27, 20:37
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Hur vet du det?

Det har jag fått, men de har gått rakt på sak och fått sina inlägg raderade. Dessutom är det ofta så på Flashback att om man har en teori håller man fast vid den vad som än händer.Om det alltid är det man uppger i första förhöret som gäller var det en blond man som frågade Adriana om vägen. Men man kan också ljuga i första förhöret.

Det var ingen vanlig ringning utan en ringning av misstag som Lisa gjorde till pappan .
Eller kan du bevisa motsatsen ? Hur vet du det i så fall ?
Vet du inte vad som uppehöll Lisa tills Onanerijus kom till "ladan" ?
Ingen vidare bra hypotes alltså .
2018-05-28, 08:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det vore mer osannolikt att två av varandra troligen oberoende våldsverkare skulle dyka upp i en lada i lilla Blomberg en söndagskväll än när och hur en bil är placerad bakom eller framför samma lada.
Det vore ännu mer osannolikt att en komet slog ner i ladan. Men att andra händelser är mer osannolika höjer inte sannolikheten för att NB skulle ha flyttat bilen. NB hade inte hunnit bli klar när bilen dök upp. Att han då skulle ha avbrutet jobbet för att ställa ut bilen som en skylt på framsidan är uteslutet.
Citat:
Du får du läsa FUP igen om minnet sviktar. Avsatte inte NB DNA på Lisas kläder som hon hade på sig? NB:s avtryck i övrigt räckte och blev över i detta vansinnesdåd.
Jag vet att NB:s DNA hittades. Jag invände mot denna formulering.
Citat:
Det skulle inte spela någon roll eftersom endast spår från NB fanns på Lisa och på kläder och snören.
Du skulle ha skrivit "Det skulle inte spela någon roll eftersom endast spår från NB hittades på Lisa och på kläder och snören". Du vet inte om det fanns spår från fler personer. Jag hade gärna sett att Lisas kläder vid vrister och handleder hade undersökts för att se vem eller vilka som hjälpte NB att flytta kroppen.
Citat:
Veta kan jag naturligtvis inte. Men det är ett konstaterat mord och i övrigt hänvisar jag till det första citatsvaret.
Gott, du gissar bara, du vet inte.
Citat:
Nej. Det är fortfarande osannolikare med två våldsverkare i lilla Blomberg en söndagkväll i juni med minuters mellanrum.
Den som kom efter Lisas död var inte våldsverkare.
Citat:
Det har då jag missat. Visst har det dykt upp den ena stolliga teorin efter den andra i både den här och alternativtråden, men någon som hållit med dig i sak har jag då inte sett. Men om det vore så borde du kanske en gång för alla fundera på varför inläggen raderas?
Jag vet varför de raderades. Det är bara tre personer som får pekas ut som GM i den här tråden. I inläggen pekades en fjärde person ut som ansvarig för Lisas död. Jag vill peka ut samma person, men gör jag det går mitt inlägg samma öde till mötes.
Citat:
NB uppfattades väl i olika nyanser och hårfärger även av andra än AB. Pappan hade inte det minsta anledning att ljuga då när det enda han ville i läget var att hitta sin försvunna dotter.
Ingen beskriver NB som blond. Om Lisa ringde och bad att få bli hämtad och pappan svarade nej kan han ha betraktats som en dålig pappa och indirekt ansvarig för det som hände Lisa. Sökarbetet påverkades inte av det.
Citat:
Att helt utesluta en förbipasserade går inte. Även om denne då måste ha en bra anledning till att inte hört av sig till polisen. "Vi" behöver inte lista ut någonting. NB sitter där han sitter oavsett när och hur han gick tillväga tidsmässigt.
Nej, vi behöver inte göra någonting och NB sitter där han sitter. Men vi som är intresserade av skuldfrågan bör fundera på vad som uppehöll Lisa i en kvart, och det skulle försvaret också ha gjort. Det finns fler hål i åklagarens gärningsbeskrivning som vi bör fundera på. Hur kom Lisa över vägen? Några teorier har framförts i tråden, teorier i klass med Rönnbäcks teorier. Tänk enkelt, krångla inte till det. Lisa gick självmant över vägen. Varför gjorde hon det och vad gjorde hon sedan i en kvart?
2018-05-28, 10:49
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det vore ännu mer osannolikt att en komet slog ner i ladan. Men att andra händelser är mer osannolika höjer inte sannolikheten för att NB skulle ha flyttat bilen. NB hade inte hunnit bli klar när bilen dök upp. Att han då skulle ha avbrutet jobbet för att ställa ut bilen som en skylt på framsidan är uteslutet.

Du skulle ha skrivit "Det skulle inte spela någon roll eftersom endast spår från NB hittades på Lisa och på kläder och snören". Du vet inte om det fanns spår från fler personer. Jag hade gärna sett att Lisas kläder vid vrister och handleder hade undersökts för att se vem eller vilka som hjälpte NB att flytta kroppen.

Jag vet varför de raderades. Det är bara tre personer som får pekas ut som GM i den här tråden. I inläggen pekades en fjärde person ut som ansvarig för Lisas död. Jag vill peka ut samma person, men gör jag det går mitt inlägg samma öde till mötes.

Ingen beskriver NB som blond. Om Lisa ringde och bad att få bli hämtad och pappan svarade nej kan han ha betraktats som en dålig pappa och indirekt ansvarig för det som hände Lisa. Sökarbetet påverkades inte av det.

Nej, vi behöver inte göra någonting och NB sitter där han sitter. Men vi som är intresserade av skuldfrågan bör fundera på vad som uppehöll Lisa i en kvart, och det skulle försvaret också ha gjort. Det finns fler hål i åklagarens gärningsbeskrivning som vi bör fundera på. Hur kom Lisa över vägen? Några teorier har framförts i tråden, teorier i klass med Rönnbäcks teorier. Tänk enkelt, krångla inte till det. Lisa gick självmant över vägen. Varför gjorde hon det och vad gjorde hon sedan i en kvart?

Hade det funnits spår av andra på Lisas kläder som inte var från Onanerijus
hade det naturligtvis funnits med i FUP .
Andra som inte kunde förklaras naturligt menar jag då förstås .
Eller har du bevis för att man inte har undersökt Lisas kläder på alla ställen ?
Så du vill "också" peka ut samma person , (en fjärde) som Lisas mördare ?
Var det inte så att det var hinkarna i gamla mjölkrummet som var boven ?
Berodde inte allt på Lisas hemska hemförhållanden ?
2018-05-28, 11:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Hur rimmar dina lysande hypoteser om Onanerijus använde bilen för att åka runt
till framsidan efter att från runkplatsen sett att Lisa var ensam kvar vid mopeden ?
Bilen kanske användes när det gällde att få över Lisa till andra sidan vägen .
Han kanske sa på sin knaggliga engelska "my cat is ill and are in car , you help me" .
Då svarar Lisa som pappan tyckte det lät som "det är klart" .
Det metalliska ljudet kom från när Onanerijus öppnar bildörr eller bagagelucka .
Då kan ju Onanerijus ha varit på plats mycket tidigare utan att någon såg bilen
och du får svar på hur Lisa lockades över vägen .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in