2018-05-27, 23:56
Medlem
Jobbar på samma företag.

Han har inte lämnat något meddelande om att han har varit/är på semester under hela denna tid. Man han har varit inloggad med jämna mellanrum.
Citera
2018-05-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappaspengar
Jobbar på samma företag.

Han har inte lämnat något meddelande om att han har varit/är på semester under hela denna tid. Man han har varit inloggad med jämna mellanrum.
Vad är din uppfattning om SD?
Citera
2018-05-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappaspengar
Jobbar på samma företag.

Ok, tror det nämndes tidigare att nån tidning nämnt att han hade semester t.o.m 4/6 på telefonsvarare.
Citera
2018-05-28, 00:06
Medlem
Vi är ett företag med 2 400 medarbetare i Sverige, Danmark, England och Estland, så jag känner honom verkligen inte. Men jag kan se om han lämnat några meddelanden om frånvaro. Det har han inte.
Möjligtvis att någon kollega lämnat ett om tex en tidning ringt.
Citera
2018-05-28, 00:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobberman65
Ok, tror det nämndes tidigare att nån tidning nämnt att han hade semester t.o.m 4/6 på telefonsvarare.
Jag mailade precis på jobbmailen och där fick man fortfarande automatmailet att han återkommer 4/6.
https://www.tyrens.se/sv/kontakt/
Citera
2018-05-28, 00:36
Medlem
Om vi leker med tanken att det inte är SD som är MGM? Vilka andra personer i hennes närhet skulle det kunna vara? Jag personligen tycker att mycket pekar på SD. Men tänk om vi missar den riktige förövaren medan vi - felaktigt - snöar in oss på SD?

Ser gärna att vi hjälps åt med alternativa spår.

Jag punktar ned några av de alternativ som jag har i huvudet:

- HD. Jag känner inte att jag har fått någon bild av vem hon är som person. Vad jobbar hon med, vad har hon för personlighet, vilka intressen har hon, hur var hennes relation till BO?

- Alternativa pojkvänner till BO. I tråden har nämnts att det fanns två eller tre andra pojkvänner som helt eller delvis funnits med i bilden medan BO träffade SD. Har för mig att två av namnen lagts ut här i tråden tidigare men nu hittar jag inte deras namn.

- Någon från arbetsplatsen?

- Någon från BOs frikyrkliga gemenskap?

Vore tacksam för hjälp med spånandet!
Citera
2018-05-28, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
VET vi ens om de fortfarande reser tillsammans? Eller att båda ens är vid liv?

Har dem inte barn som väntar dem där hemma?
Eller är det jag som läst fel.
Citera
2018-05-28, 01:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det framkom en ny intressant sak i Expressens senaste artikel..ett datum...

”Expressen har flera gånger ringt och mejlat mannen. Från hans jobbmejl kommer ett automatiskt meddelande om att han är på semester till den 4 juni och en hänvisning till hans chef vid brådskande ärenden.
Chefen bekräftar att mannen åkte på semester i anslutning till Lena Wesströms försvinnande. Han uppger att det var en planerad semester.
Polis och åklagare vill inte uppge om mannen är fortsatt misstänkt.”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mannens-beslagtagna-bil-bargades-fran-arlanda/
Var jag oskyldigt anklagad för mord skulle jag definitivt svara och vara tillgänglig för att reda ut missförståndet. Absolut inte ta mera ledigt eller hålla mig undan.
Om SD inte vore misstänkt skulle polisen gått ut med att man inte har någon misstänkt i nuläget så jag tycker det är uppenbart att det luktar skunk här.
Citera
2018-05-28, 01:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var jag oskyldigt anklagad för mord skulle jag definitivt svara och vara tillgänglig för att reda ut missförståndet. Absolut inte ta mera ledigt eller hålla mig undan.
Om SD inte vore misstänkt skulle polisen gått ut med att man inte har någon misstänkt i nuläget så jag tycker det är uppenbart att det luktar skunk här.

Han kanske är tillgänglig för polisen?
Citera
2018-05-28, 01:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Är det någon av SDs vänner / bekanta som har skrivit
här på FB att de tror att han är oskyldig?
Citera
2018-05-28, 01:15
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, det vet man ju aldrig. Men om det är tänkt att han ska jobba på måndag kanske han trots allt kommer hem.
Jag hade nog fan personligen plockat ut lite mer semester om jag varit oskyldig och hamnat i den här härvan.
Och hoppats på att de löser det under tiden man är borta.

Jag hade gjort som du. Är jag skyldig så hade jag åkt hem,finns ingen anledning att försöka komma undan.
Är jag oskyldig skulle jag stanna så länge det går, tills dom gripit den riktiga gm. Man besparar barnen massa obehag också. Allt skitsnack i skolor osv.
Citera
2018-05-28, 01:16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Om vi leker med tanken att det inte är SD som är MGM? Vilka andra personer i hennes närhet skulle det kunna vara? Jag personligen tycker att mycket pekar på SD. Men tänk om vi missar den riktige förövaren medan vi - felaktigt - snöar in oss på SD?

Ser gärna att vi hjälps åt med alternativa spår.

Jag punktar ned några av de alternativ som jag har i huvudet:

- HD. Jag känner inte att jag har fått någon bild av vem hon är som person. Vad jobbar hon med, vad har hon för personlighet, vilka intressen har hon, hur var hennes relation till BO?

- Alternativa pojkvänner till BO. I tråden har nämnts att det fanns två eller tre andra pojkvänner som helt eller delvis funnits med i bilden medan BO träffade SD. Har för mig att två av namnen lagts ut här i tråden tidigare men nu hittar jag inte deras namn.

- Någon från arbetsplatsen?

- Någon från BOs frikyrkliga gemenskap?

Vore tacksam för hjälp med spånandet!

Det stod något om att LW verkade ha en massa karlar på gång samtidigt men jag missförstod förhoppningsvis annars blir det ju rena LillBabs-farsen. HD förstod jag det som jobbade inom vården men kanske någon har bättre koll på det.Det var någon J också som figurerade ett tag men det verkar väl som han är avskriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in