Citat:
Ursprungligen postat av
Duracella
Jag upprepar mig...men ponera att SD, HD samt BO haft ett sexuellt samliv...alla tre ihop. Kvinnorna fattar tycke för varandra och klargör för SD att de vill fortsätta utan honom. Från att ha två kvinnor som han tror avgudar honom har han plötsligt ingen. Första reaktionen mynnar i misshandeln förra året. HD flyttar och bosätter sig nära sin kära. SD försöker klamra sig fast vid HD, som för barnens skull låter det vara ok. SD bryter med BO, tar bort bilder och diverse meddelanden. HD och BO fortsätter ses, detta bygger upp en ilska i SD som till slut inte kan hållas tillbaka. Han bokar resan, planlägger dådet...
Aftonens fundering från mig
Med de fantasierna lever HD farligt, låter det som.
Nej jag tror SD och BO gjorde slut före misshandeln. Men jag funderar på det här med att BO kan ha varit väldigt ihärdig och vägrat släppa taget, lite av stalking. Tror SDs misshandel var ett uttryck för att han fått nog av henne.
Det fanns tidigt en uppgift att LW hade ett sätt ibland som kunde försätta henne i svåra situationer.
Misshandeln skedde i hans bil, han hävdade att han ville få henne att stiga ur.
Greppet och knogen i huvudet, jag vill inte förringa, men det är mer en grabbgrej än något sexuellt, tyder mer på frustrerad ilska än att kräva sex.
Åklagaren lade ner för att ord stod mot ord och ingen var mer trovärdig än den andre.
Det kan tänkas att SD och hans fru upplevt LW som påträngande och krävande. Kanske är de inte de enda som råkat in i ett sådant förhållande med henne. Det utesluter inte att andra vänner uppfattat henne som en glad och positiv människa med mycket energi. Man är olika i vänskaps förhållanden och i kärleksrelationer.
Jag har ingen uppfattning om vem som gjort det, men någonting hände den dagen. Någon hade fått nog. Jag tror inte det låg iskall eller lång planering bakom. Mer att någon kokade över och gav fantasin utlopp, lurade ut henne eller tvingade ut henne och gav sig på henne med mycket vrede och väldigt lite genomtänkt. Därav den flera minuter långa dödskampen och inget ordentligt undanröjande av kroppen.