2018-05-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man får hoppas på lite avlyssnat material mellan SD och HD. För om han är GM så är hon säkert införstådd.

Jag är inte säker på det, och han kanske ser till att hon inte kommer åt nyheter från Sverige. Skulle vara orolig om jag vore HDs anhörig...
Citera
2018-05-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
För att kunna avfärda honom bör de nog få svar från NFC efter undersökningen av bilen och det tar nog minst ett par veckor.
Fördelen är ju att de kommer hem till helgen vilket de kanske inte gjort om de säger att han t.ex är anhållen i sin frånvaro.
Nu tror jag nog inte att han är det för då är risken att de fått släppa honom innan analyssvar kommer ändå, såvida de inte hittat något konkret i bilen, eller vittnesmål, som binder honom till BO eller fyndplatsen den aktuella kvällen.
Men förhör lär vänta och efter det kanske de kommer fram till någon frihetsberövande åtgärd.
Teknisk undersökning av bilen kan ju polisens tekniker ha gjort redan nu och kanske begärt förtur hos NFC av andra analyser.
Citera
2018-05-27, 23:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Jag upprepar mig...men ponera att SD, HD samt BO haft ett sexuellt samliv...alla tre ihop. Kvinnorna fattar tycke för varandra och klargör för SD att de vill fortsätta utan honom. Från att ha två kvinnor som han tror avgudar honom har han plötsligt ingen. Första reaktionen mynnar i misshandeln förra året. HD flyttar och bosätter sig nära sin kära. SD försöker klamra sig fast vid HD, som för barnens skull låter det vara ok. SD bryter med BO, tar bort bilder och diverse meddelanden. HD och BO fortsätter ses, detta bygger upp en ilska i SD som till slut inte kan hållas tillbaka. Han bokar resan, planlägger dådet...
Aftonens fundering från mig
Med de fantasierna lever HD farligt, låter det som.
Nej jag tror SD och BO gjorde slut före misshandeln. Men jag funderar på det här med att BO kan ha varit väldigt ihärdig och vägrat släppa taget, lite av stalking. Tror SDs misshandel var ett uttryck för att han fått nog av henne.
Det fanns tidigt en uppgift att LW hade ett sätt ibland som kunde försätta henne i svåra situationer.
Misshandeln skedde i hans bil, han hävdade att han ville få henne att stiga ur.
Greppet och knogen i huvudet, jag vill inte förringa, men det är mer en grabbgrej än något sexuellt, tyder mer på frustrerad ilska än att kräva sex.
Åklagaren lade ner för att ord stod mot ord och ingen var mer trovärdig än den andre.
Det kan tänkas att SD och hans fru upplevt LW som påträngande och krävande. Kanske är de inte de enda som råkat in i ett sådant förhållande med henne. Det utesluter inte att andra vänner uppfattat henne som en glad och positiv människa med mycket energi. Man är olika i vänskaps förhållanden och i kärleksrelationer.
Jag har ingen uppfattning om vem som gjort det, men någonting hände den dagen. Någon hade fått nog. Jag tror inte det låg iskall eller lång planering bakom. Mer att någon kokade över och gav fantasin utlopp, lurade ut henne eller tvingade ut henne och gav sig på henne med mycket vrede och väldigt lite genomtänkt. Därav den flera minuter långa dödskampen och inget ordentligt undanröjande av kroppen.
Citera
2018-05-27, 23:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
För att kunna avfärda honom bör de nog få svar från NFC efter undersökningen av bilen och det tar nog minst ett par veckor.
Fördelen är ju att de kommer hem till helgen vilket de kanske inte gjort om de säger att han t.ex är anhållen i sin frånvaro.
Nu tror jag nog inte att han är det för då är risken att de fått släppa honom innan analyssvar kommer ändå, såvida de inte hittat något konkret i bilen, eller vittnesmål, som binder honom till BO eller fyndplatsen den aktuella kvällen.
Men förhör lär vänta och efter det kanske de kommer fram till någon frihetsberövande åtgärd.
VET vi att de kommer hem till helgen....?
Citera
2018-05-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Med de fantasierna lever HD farligt, låter det som.
Nej jag tror SD och BO gjorde slut före misshandeln. Men jag funderar på det här med att BO kan ha varit väldigt ihärdig och vägrat släppa taget, lite av stalking. Tror SDs misshandel var ett uttryck för att han fått nog av henne.
Det fanns tidigt en uppgift att LW hade ett sätt ibland som kunde försätta henne i svåra situationer.
Misshandeln skedde i hans bil, han hävdade att han ville få henne att stiga ur.
Greppet och knogen i huvudet, jag vill inte förringa, men det är mer en grabbgrej än något sexuellt, tyder mer på frustrerad ilska än att kräva sex.
Åklagaren lade ner för att ord stod mot ord och ingen var mer trovärdig än den andre.
Det kan tänkas att SD och hans fru upplevt LW som påträngande och krävande. Kanske är de inte de enda som råkat in i ett sådant förhållande med henne. Det utesluter inte att andra vänner uppfattat henne som en glad och positiv människa med mycket energi. Man är olika i vänskaps förhållanden och i kärleksrelationer.
Jag har ingen uppfattning om vem som gjort det, men någonting hände den dagen. Någon hade fått nog. Jag tror inte det låg iskall eller lång planering bakom. Mer att någon kokade över och gav fantasin utlopp, lurade ut henne eller tvingade ut henne och gav sig på henne med mycket vrede och väldigt lite genomtänkt. Därav den flera minuter långa dödskampen och inget ordentligt undanröjande av kroppen.

Kloka tankar
Citera
2018-05-27, 23:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Teknisk undersökning av bilen kan ju polisens tekniker ha gjort redan nu och kanske begärt förtur hos NFC av andra analyser.
De lär nog inte få förtur om ingen sitter frihetsbeövad? Polisen har ju inte hitills lyckats hålla sd anhållen i 72h. Och än mindre häktad i sin utevaro.
Citera
2018-05-27, 23:46
Medlem
SD var i alla fall varit inloggad på jobbdator/jobbtelefon för 11 timmar sedan.
Citera
2018-05-27, 23:47
Medlem
Citat:
VET vi ens om de fortfarande reser tillsammans? Eller att båda ens är vid liv?
Citera
2018-05-27, 23:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Nej, det vet man ju aldrig. Men om det är tänkt att han ska jobba på måndag kanske han trots allt kommer hem.
Jag hade nog fan personligen plockat ut lite mer semester om jag varit oskyldig och hamnat i den här härvan.
Och hoppats på att de löser det under tiden man är borta.
Citera
2018-05-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappaspengar
Ni är kollegor?
Citera
2018-05-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappaspengar

Då har han kanske ändrat i telefonmeddelandet och tagit längre semester
Citera
2018-05-27, 23:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Nej, det vet man ju aldrig. Men om det är tänkt att han ska jobba på måndag kanske han trots allt kommer hem.
Jag hade nog fan personligen plockat ut lite mer semester om jag varit oskyldig och hamnat i den här härvan.
Och hoppats på att de löser det under tiden man är borta.
Jo, det hade man kanske gärna. Och är man skyldig kanske det är läge att köpa en biljett åt andra hållet, efter att man googlat var man inte blir utlämnad ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in