2018-05-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kan du länka namnlistorna och källa på det andra stycket som är fetat, vore intressant att läsa om det.
Gammal nyhet som har säkert postats förut i tråden: https://southfront.org/breaking-14-us-led-coalition-military-advisers-captured-by-syrian-special-forces-in-aleppo/

Det var under den tiden som amerikaner trodde att det fanns moderata rebeller.
Citera
2018-05-27, 18:20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Här berättar Syriens sändebud al-Jaafari deras namn och härkomst inför Säkerhetsrådet i FN.

Syrian Ambassador names foreign agents captured in Aleppo
https://www.youtube.com/watch?v=bTRccMqEXAE

Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Gammal nyhet som har säkert postats förut i tråden: https://southfront.org/breaking-14-us-led-coalition-military-advisers-captured-by-syrian-special-forces-in-aleppo/

Det var under den tiden som amerikaner trodde att det fanns moderata rebeller.

Men det var ju 300 Fransmän och hundratals andra, var är deras namn? Det var bara 14 namn och googlar man dom hamnar man på alternativ media. Jag tvivlar, Syrien skulle visat upp varje amerikan dom hade om dom hade någon.
Citera
2018-05-27, 18:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Men det var ju 300 Fransmän och hundratals andra, var är deras namn? Det var bara 14 namn och googlar man dom hamnar man på alternativ media. Jag tvivlar, Syrien skulle visat upp varje amerikan dom hade om dom hade någon.
Dessa 14 tillfångatogs i Aleppo i december 2016. De har hittat utlänningar även på andra ställen.

Det är konstigt att du utgår från att Syrien skulle visa upp dem som någon sorts troféer. Var finns det en sådan tradition?

Om man hittar 14 utländska rådgivare på ett ställe, så är det väl snarare sannolikt att antalet blir några 100, eftersom Syrien har kryllat av terrorister.
Men om du väljer att tro att dessa 14 var de enda, så får du väl tro det.
Citera
2018-05-27, 18:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Dessa 14 tillfångatogs i Aleppo i december 2016. De har hittat utlänningar även på andra ställen.

Det är konstigt att du utgår från att Syrien skulle visa upp dem som någon sorts troféer. Var finns det en sådan tradition?

Om man hittar 14 utländska rådgivare på ett ställe, så är det väl snarare sannolikt att antalet blir några 100, eftersom Syrien har kryllat av terrorister.
Men om du väljer att tro att dessa 14 var de enda, så får du väl tro det.

Jag tror ingenting, jag undrar vara alla hundratals västerlänningar är som SAA har tagit tillfånga.

Shia visar gärna upp Amerikaner (om dom kan)
https://nyheteridag.se/iran-tillfangatog-och-slappte-amerikanska-marinsoldater/
Citera
2018-05-27, 18:48
Medlem
Citat:
Om de visade 14 namn så borde de visa hundratals också?
Citera
2018-05-27, 18:54
Medlem
Citat:
Om de visade 14 namn så borde de visa hundratals också?
Citera
2018-05-27, 19:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag tror ingenting, jag undrar vara alla hundratals västerlänningar är som SAA har tagit tillfånga.

Först och främst är det väl illa nog att Väst samarbetar på det här sättet med al-Qaida! Det tycker i alla fall jag.

För det andra är det oväsentligt hur många du och jag tror att de är sammanlagt som blivit tillfångatagna i Syrien. Det mest sannolika är att dessa 14 inte är de enda, det måste du väl hålla med om?
Jag vet att det dök upp utlänningar även i östra Ghouta.

För det tredje tycker jag att det nästan är lite rörande att du irriterar dig på att Syrien inte gjort propaganda av detta. Det finns något som heter anständighet. Hört talas om det?

Citat:
Det här är ju en helt annan typ av händelse, så du kan ju inte påstå att Iran gör så här för att de är shia. Det är ju löjligt.
Citera
2018-05-27, 19:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
"Jag bryr mig inte ett piss om kristna eller religiösa minoriteter då jag inte kan vrida det till min pro-assad agenda. Samt så är SDF-sympatisörer dolda rasister trots att det är den multietniska styrkan i konflikten som i rojava under 6 år i ansiktet av radikala islamister lyckats besegra dessa utan att alienera den sunniarabiska befolkningen i området. Och så är förföljda minoriteter sig själva att skylla för sin förföljelse, det är anti-rasistiskt. men KLANERNA, kan inte du förstå att jag säger KLANERNA, det funkar inte din dumma anarkomarxistiska muslimska brödraskaps jihadist!."

Hur hade det gått för de kristna och yaziderna utan PKK? Frågan försvinner inte din jävla pajas.
Non sequitur, sa Bill.
Citera
2018-05-27, 22:31
Medlem
Citat:

Trumfkort. Man sätter dom i burar på utvalda platser om det blir för hett.
Citera
2018-05-27, 23:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Jag tror inte att fångade några, men om du gjorde det skulle de nog släppa dem direkt (mha ryssar?).

Trump/Macron skulle nog bomba sönder Syria direkt om det stämde resonerar jag. No?
Citera
2018-05-28, 02:47
Medlem
I Aleppo försökte FN få till vapenstillestånd för en tid, sannolikt var det för att evakuera de utländska militärerna som fanns där som rådgivare till terroristerna.
Samma sak hände i Ghouta där försökte FN också få till vapenvila för 30 dagar, att det fanns militära rådgivare från utlandet där, var känt för SAA och dess allierade.
Att FN, US och Europa skulle värna om de civilas lidande i Aleppo och Ghouta kan ses som uteslutet, det som US och västvärlden varit mycket duktiga på är att föra in vapen, ammunition, minor m.m. till terroristerna.
Däremot humanitär hjälp till Aleppo till nödställda syrier, som det var stort behov av saknades helt från US och västvärlden.
De som utifrån stod för den hjälpen utifrån var Ryssland och Iran.
Det är välkänt att US har ett flertal träningsläger för blivande terrorister.
När Ryssland och Iran gick in i kriget 2015 på Syriens sida efter begäran från regeringen, vände kriget till Syriens förde.
Det medförde att USA skickade massvis med TOW missiler för terroristerna, som de trodde skulle vända kriget för dem, TOW missiler är mycket farligt vapen för tanks och fordon, som också orsakade förluster för SAA.
USA trodde de skulle vända kriget på samma sätt som när de försåg Mohajedin (Bin Laden) i Afghanistan med Stinger missiler som gjorde att Sovjet förlorade massvis med helikoptrar.
USA har från 2011 gett stort stöd till terroristerna som de även gör idag, men manipulerat västmedia med en massa lögner, som att de strider mot IS.
Motivet för USA har varit att krossa regimen i Syrien och skapa en regim som US och Saudi har kontroll på, det är orsaken till kriget som pågått i 7 år.
Ryssland och Iran finns i Syrien för att få slut på galenskapen, men blir motarbetat av US, Israel och väst. Syrien, Ryssland och Iran är utsatta för omfattande sanktioner som bevisar att det är ingen fred för det syriska folket som US, Israel och Europa söker.
Senast redigerad av Fagro 2018-05-28 kl. 03:00.
Citera
2018-05-28, 03:23
Medlem
arbetets avatar
Ett väldigt bra och rättvist reportage av Channel 4 om helvetet under "rebell"-styret i E Ghouta (video):

Walid
‏ @walid970721

Citat:
Here's the full report by Channel4's Alex Thomson on #Ghouta. Channel 4 has a record of being extremely biased in it's coverage of #Syria but surprisingly this report is very fair. The Ghouta residents express what kind of hell it was living under rebel groups like Jaish al Islam

https://twitter.com/walid970721/status/1000776944106065921

Och lite goda nyheter från Yarmuk (bilder, varning sötchock):

maytham
‏ @maytham956

Citat:
Do you remember these two kids who were found in Yarmuk?
They're fine. Taken on the staff, put on allowance

https://twitter.com/maytham956/status/1000826974573613064
Senast redigerad av arbetet 2018-05-28 kl. 03:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in