2018-05-27, 14:06
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi diskuterar partnervåld. Där du alltså är irriterad på hur nu feminismen generellt samt roks specifikt
lägger upp sina teorier kring detta, att mäns extrema överrepresentation på dödligt samt upprepat partnervåld handlar om makt, precis som det mesta av mänskligt förtryck mot andra människor handlar om. Det är makt att äga kvinnor, det är makt att vara den som bestämmer över skilsmässa ex. eller inte, det är makt att utöva våld. Detta stör dig tydligen, du vill ha det till att alla dessa stackars snubbar som väljer att klå upp sina kvinnor regelbundet och systematiskt, eller strypa dem eller drämma en yxa i pannan på dem gör detta pga......ta-da! självförsvar.

I vår diskussion så har du vägrat ta in faktan/ forskningen/ statistiken som visar att partnervåld skiljer hur det utövas mellan kvinnor och män, utan du vidhåller din bild.
Roks ska tydligen tala om för de dödshotade kvinnorna att skälet till att de män som tidigare sagt sig älska dem och deras barn vill döda dem är i "självförsvar" och kvinnornas eget fel.
Den där situationen av en man som står över en kvinna och matar slag efter slag medan lille 3 årige Anna står och tittar på, är kvinnans fel. Jupp!

Polis och kriminologer har som uppgift att lösa brott, inte att ändra normer i samhället. Detta är politiker, akademiska världen, kultur div. andra intellektuella moralbärande instanser i samhällets uppgift.

Jag menar.. vad fan ska jag säga? annat än att vi nog inte kommer längre.
Självklart kommer man ingenstans när du är så falsk att du försöker måla upp en underdiskussion om möjliga motiv till mord/dråp som om den skulle ha handlat om partnervåld - bara för att diskussionen inte leder dit du vill.

Du har själv tagit upp fallen Engla och Elin. Närmare bestämt så var dessa två fall de allra första som du kom springandes med i den här underdiskussionen.

Försök du övertyga läsarna om att fallen Engla och Elin handlade om partnervåld så hämtar jag popcorn till spektaklet under tiden.

Med sådant här falskspel verkar du inbilla dig att du skapar trovärdighet. Med sådant här falskspel verkar du även tro att läsarna tänker bejaka dina banala utsagor om vad jag tycker, tänker och tror...

Du är ingenting annat än en falsk B-debattör... enbart ute efter att svartmåla allt och alla som inte håller med dig till punkt och prick eller som ser på saker och ting ur ett annat/fler perspektiv. Du personifierar dagens problem med intolerans i Sverige och hur vidriga folk blir när image prioriteras långt före karaktär...

Popcornen är redo. Sätt igång.
Citera
2018-05-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Självklart kommer man ingenstans när du är så falsk att du försöker måla upp en underdiskussion om möjliga motiv till mord/dråp som om den skulle ha handlat om partnervåld - bara för att diskussionen inte leder dit du vill.

Du har själv tagit upp fallen Engla och Elin. Närmare bestämt så var dessa två fall de allra första som du kom springandes med i den här underdiskussionen.

Försök du övertyga läsarna om att fallen Engla och Elin handlade om partnervåld så hämtar jag popcorn till spektaklet under tiden.

Med sådant här falskspel verkar du inbilla dig att du skapar trovärdighet. Med sådant här falskspel verkar du även tro att läsarna tänker bejaka dina banala utsagor om vad jag tycker, tänker och tror...

Du är ingenting annat än en falsk B-debattör... enbart ute efter att svartmåla allt och alla som inte håller med dig till punkt och prick eller som ser på saker och ting ur ett annat/fler perspektiv. Du personifierar dagens problem med intolerans i Sverige och hur vidriga folk blir när image prioriteras långt före karaktär...

Popcornen är redo. Sätt igång.

Alla som följt vår diskussion kan läsa själva. Du glömmer visst den detaljen. Det vi har diskuterat i stort är roks samt partnervåld, i vart fall har JAG diskuterat detta.

Engla och Elin tog jag upp för att bevisa hur knasig din "definition" var i just det stycket.
den passade varken för offer i partnervåld eller offer av mäns övriga våld mot kvinnor och just därför tog jag upp offer för partnervåld också, dessa är dock lite svårare hitta namnet på då de inte blir lika mediala, så jag letade upp dem efter och la till...men du ignorerade glatt dem och tog fasta på Engla och Elin. Var det någon som pratade om debatthederlighet?
Senast redigerad av Merapi 2018-05-27 kl. 14:40.
Citera
2018-05-27, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Den där diskussionen kan göras otroligt kort om man skippar skitsnacket.
En lögn är när man påstår något som bevislingen är falskt.
En lögn kan också vara att man utelämnar viktig information för att vinna fördelar för den ena parten.

T.ex om man pratar om partnervåld och utelämnar att kvinnor också begår sånt, inte bara mot sin poartner utan även mot barnen så blir den kvarvarande "sanningen" att det är männen som begår åpartnervåld och kvinnorna som är offer. BARA. Det är alltså och kommer alltid vara en lögn. Ett lurendrejeri av skattemedel som antingen måste stoppas omedelbart eller fördelas rättvist efter de verkliga behov som finns.

Varför inte till de 35-50 000 hemlösa männen?

Vet du varför ROKS bytte namn till Unizon?
För att de gjorde bort sig totalt för över tio år sen med fullkomligt vansinniga uttalanden som blev dokumentärer på SVT.
Fattar du? Till och med gynocentriska och vänsterfeminazistiska SVT hängde ut dem, men de vägrar stå för det och ha kvar avsnittena i sina egna arkiv.
ROKS har inte bytt namn.
Citera
2018-05-27, 16:24
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Alla som följt vår diskussion kan läsa själva. Du glömmer visst den detaljen. Det vi har diskuterat i stort är roks samt partnervåld, i vart fall har JAG diskuterat detta.

Engla och Elin tog jag upp för att bevisa hur knasig din "definition" var i just det stycket.
den passade varken för offer i partnervåld eller offer av mäns övriga våld mot kvinnor och just därför tog jag upp offer för partnervåld också, dessa är dock lite svårare hitta namnet på då de inte blir lika mediala, så jag letade upp dem efter och la till...men du ignorerade glatt dem och tog fasta på Engla och Elin. Var det någon som pratade om debatthederlighet?
Jag bryr mig inte om vad du har diskuterat, stycket du svarade på var ämnat Ipsi och ämnet hade ingenting med ROKS att göra. Det är inte mitt problem att du får för dig att det här inlägget...
Citat:
Våld som dödar men som inte visar tecken på att vara planlagda utan snarare visar tecken på sinneslöst övervåld av spektakulära mått, är fall som lämnar möjligheten öppen för att vara en respons på någonting. Detta någonting kan i sin tur handla om en respons på våld och troligast psykiskt våld.

Människor som dödar planlagt planerar även att komma undan med det. Den chansen minskar avsevärt om offret utsätts för dödligt våld av spektakulära mått utan minsta förberedelse samt om offret lämnas kvar på brottsplatsen.
...skulle ha handlat om ROKS. Du och jag har diskuterat ROKS i en helt annan underdiskussion, den har du dock slutat svara i...

Fallet Agneta (som blev ihjälsparkad av en älg) och fallet Fadime (som blev mördad av sin far) har inte heller någonting med partnervåld att göra. Agneta var inte ihop med älgen och Fadime var inte ihop med sin far.

Ingetdera fall i ditt första inlägg "visar tecken på sinneslöst övervåld av spektakulära mått" och alla gärningsmän gömde sitt offer förutom, eh... älgen. Så hur menar du att dessa fall skulle vara relevanta överhuvudtaget? - när de varken handlar om partnervåld eller om någonting av det som jag tog upp.

Det här kommer att kräva mer popcorn känner jag.
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-27 kl. 16:27.
Citera
2018-05-27, 17:22
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om vad du har diskuterat, stycket du svarade på var ämnat Ipsi och ämnet hade ingenting med ROKS att göra. Det är inte mitt problem att du får för dig att det här inlägget...

...skulle ha handlat om ROKS. Du och jag har diskuterat ROKS i en helt annan underdiskussion, den har du dock slutat svara i...

Fallet Agneta (som blev ihjälsparkad av en älg) och fallet Fadime (som blev mördad av sin far) har inte heller någonting med partnervåld att göra. Agneta var inte ihop med älgen och Fadime var inte ihop med sin far.

Ingetdera fall i ditt första inlägg "visar tecken på sinneslöst övervåld av spektakulära mått" och alla gärningsmän gömde sitt offer förutom, eh... älgen. Så hur menar du att dessa fall skulle vara relevanta överhuvudtaget? - när de varken handlar om partnervåld eller om någonting av det som jag tog upp.

Det här kommer att kräva mer popcorn känner jag.

http://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/chapter/agneta/
Citera
2018-05-27, 18:01
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
http://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/chapter/agneta/
Det här var vad jag hittade men det är uppenbarligen inte samma fall:
https://www.expressen.se/kvallsposten/algfilm-friade-ingemar-fran-mordanklagelser/
https://www.expressen.se/nyheter/sa-dodade-algen-agneta/

Ett av fyra fall var alltså relevant i första inlägget. Förväntar du dig eloge eller vad vill du ha sagt?
Citera
2018-05-27, 18:21
Medlem
Citat:
Det här var vad jag hittade men det är uppenbarligen inte samma fall:
https://www.expressen.se/kvallsposten/algfilm-friade-ingemar-fran-mordanklagelser/
https://www.expressen.se/nyheter/sa-dodade-algen-agneta/

Ett av fyra fall var alltså relevant i första inlägget. Förväntar du dig eloge eller vad vill du ha sagt?

Nej självklart Lotta och Tova misshandlade till döds av sina ex. är ju inte all relevanta i partnervåld.
Inte heller de fall som jag la till som länk.

Idiot.
Citera
2018-05-27, 19:18
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Nej självklart Lotta och Tova misshandlade till döds av sina ex. är ju inte all relevanta i partnervåld.
Inte heller de fall som jag la till som länk.

Idiot.
Det är fortfarande irrelevanta fall. Misshandel som har pågått i månader är inte ett sinneslöst våld, det är för fan en rutin.

Du har svarat på det här inlägget:
Citat:
Våld som dödar men som inte visar tecken på att vara planlagda utan snarare visar tecken på sinneslöst övervåld av spektakulära mått, är fall som lämnar möjligheten öppen för att vara en respons på någonting. Detta någonting kan i sin tur handla om en respons på våld och troligast psykiskt våld.

Människor som dödar planlagt planerar även att komma undan med det. Den chansen minskar avsevärt om offret utsätts för dödligt våld av spektakulära mått utan minsta förberedelse samt om offret lämnas kvar på brottsplatsen.

Två av dina fall har visat sig relevanta och det har jag även påpekat. Det var det här:
https://www.expressen.se/omtalat/nyheter/32-aringens-fru-ville-skiljas-da-dodade-han-henne-och-hennes-sju-vanner/
Samt rätt Agneta: http://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/chapter/agneta/
Där snackar vi om sinneslöst övervåld av spektakulära mått och dessa två fall hade ingenting med respons på psykiskt eller fysiskt våld att göra...

Du verkar dock fortfarande inte förstå vad du har svarat på eller hur just dessa två fall är relevanta medan övriga inte är det. Det spelar dock ingen som helst roll hur många gånger jag påpekar det här för dig, för du ska ha rätt när du har fel vilket som...

Är du mogen nog för att släppa taget och gå vidare när du har fel? Har du ens haft fel sedan september 2013?
Citera
2018-05-27, 21:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
ROKS har inte bytt namn.
De heter Unizon (övergångsfas pågår) och drivs av Olga Katarina Persson (41) som tjänar runt 600 papp om året.
(Ren idéell välgörenhet va?)
Citera
2018-05-27, 21:31
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De heter Unizon (övergångsfas pågår) och drivs av Olga Katarina Persson (41) som tjänar runt 600 papp om året.
Har du någonting att hänvisa till angående att det är ROKS verksamhet som byter namn/att ROKS är på gång att integreras med den här verksamheten? Vad jag vet så är iallafall Unizon tidigare SKR (Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund).

Den här var intressant:
Citat:
Omkring vart tionde barn tvingas uppleva att pappa misshandlar mamma.
http://unizon.se/mans-vald-mot-kvinnor/barn-som-upplever-vald

Citat:
Kommittén mot barnmisshandel räknar med att tio procent av alla barn i Sverige någon gång har bevittnat våld i hemmet (SOU 2001:72).
http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/barn-som-upplever-vald/barn-som-upplever-vald/

Det vill säga att Unizon hävdar att så gott som 100% av allt partnervåld som involverar barn... är utfört av pappor allena.

~130 kvinno- och tjejjourer leds alltså av sådana här demagoger.
Senast redigerad av Kopparmynt 2018-05-27 kl. 21:48.
Citera
2018-05-27, 21:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Har du någonting att hänvisa till angående att det är ROKS verksamhet som byter namn/att ROKS är på gång att integreras med den här verksamheten? Vad jag vet så är iallafall Unizon tidigare SKR. (Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund)
Mmm, nej, det har jag faktiskt inte, men MO brukar vara att man antar en backup utifall det ena skiter sig flyttar man över till det andra. Sen behöver ju två organisationer mycket mer bistånd än en, eller hur?
Även om stöden skulle gå till samma jourverksamhet.
Citat:
Den här var intressant:

http://unizon.se/mans-vald-mot-kvinnor/barn-som-upplever-vald
Det finns inget vettigt sätt att bemöta det. Man vill ju inte vara ett rövhål och säga att alla barn förr eller senare möter våld och att vi i Sverige kanske har det bäst i hela världen just nu? Noterade du att det påståendet fanns strax efter "mäns våld mot kvinnor"?
Det är det underliggande budskapet man vill påminna om. Överallt!
Glöm aldrig vilka som är offer och vilka som är förövare.
Citat:
http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/barn-som-upplever-vald/barn-som-upplever-vald/
Det har blivit väldigt mycket bättre sen vi införde barnagan. Då tvingades folk ta ställning och vi gick från kanske 70% till 10.
Jag förutspår däremot en ökning. Unga flickor och pojkar påminns nämligen om skärselden i muslimska familjer med att deras händer hålls under hetvattenkranen tills det bränns på riktigt.

Och jo, de här pojkarna får ganska mycket stryk också.
Sa du statistik?
De här kommer aldrig in i statistik. Du vet hur det är med män. Lite ska de allt tåla.
Citat:
Det vill säga att Unizon hävdar att så gott som 100% av allt partnervåld som involverar barn... är utfört av pappor allena.

~130 kvinno- och tjejjourer leds alltså av sådana här demagoger.
En sån satans förkastlig lögn och förbannad dikt.
Skäl nog att bli av med bidragen faktiskt.
De borde hängas ut!
Citera
2018-05-27, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
ROKS leds av Jenny Westerstrand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in