Citat:
Självklart kommer man ingenstans när du är så falsk att du försöker måla upp en underdiskussion om möjliga motiv till mord/dråp som om den skulle ha handlat om partnervåld - bara för att diskussionen inte leder dit du vill.Vi diskuterar partnervåld. Där du alltså är irriterad på hur nu feminismen generellt samt roks specifikt
lägger upp sina teorier kring detta, att mäns extrema överrepresentation på dödligt samt upprepat partnervåld handlar om makt, precis som det mesta av mänskligt förtryck mot andra människor handlar om. Det är makt att äga kvinnor, det är makt att vara den som bestämmer över skilsmässa ex. eller inte, det är makt att utöva våld. Detta stör dig tydligen, du vill ha det till att alla dessa stackars snubbar som väljer att klå upp sina kvinnor regelbundet och systematiskt, eller strypa dem eller drämma en yxa i pannan på dem gör detta pga......ta-da! självförsvar.
I vår diskussion så har du vägrat ta in faktan/ forskningen/ statistiken som visar att partnervåld skiljer hur det utövas mellan kvinnor och män, utan du vidhåller din bild.
Roks ska tydligen tala om för de dödshotade kvinnorna att skälet till att de män som tidigare sagt sig älska dem och deras barn vill döda dem är i "självförsvar" och kvinnornas eget fel.
Den där situationen av en man som står över en kvinna och matar slag efter slag medan lille 3 årige Anna står och tittar på, är kvinnans fel. Jupp!
Polis och kriminologer har som uppgift att lösa brott, inte att ändra normer i samhället. Detta är politiker, akademiska världen, kultur div. andra intellektuella moralbärande instanser i samhällets uppgift.
Jag menar.. vad fan ska jag säga? annat än att vi nog inte kommer längre.
lägger upp sina teorier kring detta, att mäns extrema överrepresentation på dödligt samt upprepat partnervåld handlar om makt, precis som det mesta av mänskligt förtryck mot andra människor handlar om. Det är makt att äga kvinnor, det är makt att vara den som bestämmer över skilsmässa ex. eller inte, det är makt att utöva våld. Detta stör dig tydligen, du vill ha det till att alla dessa stackars snubbar som väljer att klå upp sina kvinnor regelbundet och systematiskt, eller strypa dem eller drämma en yxa i pannan på dem gör detta pga......ta-da! självförsvar.
I vår diskussion så har du vägrat ta in faktan/ forskningen/ statistiken som visar att partnervåld skiljer hur det utövas mellan kvinnor och män, utan du vidhåller din bild.
Roks ska tydligen tala om för de dödshotade kvinnorna att skälet till att de män som tidigare sagt sig älska dem och deras barn vill döda dem är i "självförsvar" och kvinnornas eget fel.
Den där situationen av en man som står över en kvinna och matar slag efter slag medan lille 3 årige Anna står och tittar på, är kvinnans fel. Jupp!
Polis och kriminologer har som uppgift att lösa brott, inte att ändra normer i samhället. Detta är politiker, akademiska världen, kultur div. andra intellektuella moralbärande instanser i samhällets uppgift.
Jag menar.. vad fan ska jag säga? annat än att vi nog inte kommer längre.
Du har själv tagit upp fallen Engla och Elin. Närmare bestämt så var dessa två fall de allra första som du kom springandes med i den här underdiskussionen.
Försök du övertyga läsarna om att fallen Engla och Elin handlade om partnervåld så hämtar jag popcorn till spektaklet under tiden.
Med sådant här falskspel verkar du inbilla dig att du skapar trovärdighet. Med sådant här falskspel verkar du även tro att läsarna tänker bejaka dina banala utsagor om vad jag tycker, tänker och tror...
Du är ingenting annat än en falsk B-debattör... enbart ute efter att svartmåla allt och alla som inte håller med dig till punkt och prick eller som ser på saker och ting ur ett annat/fler perspektiv. Du personifierar dagens problem med intolerans i Sverige och hur vidriga folk blir när image prioriteras långt före karaktär...
Popcornen är redo. Sätt igång.