2018-05-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Låter som att du behöver läsa regelboken. Båda straffarna och utvisningen mot Sirius är korrekt dömda. Eriksson förklarade sina beslut tydligt, går nog att hitta klipp av det.

Kan ju säga vart jag har fel istället för be mig läsa regelboken.

Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Det är 1 match av 9, och du använder dig redan av extremt partiska bedömningar. Jag behöver nog inte höra resterande 8. Bara stick från dessa allsvenska trådar, inte ens dina gnagetpolare på detta forum vill ha såna som du här.

Gnagetpolare? Håller inte på gnaget?

När argumenten tryter så får man ta till personangrepp. Det är sen gammalt...

Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så det är denna situation där du hävdar att Arvidsson håller armen längs kroppen? Tycker inte alls det ser ut så på bilden där han träffas av bollen.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-arvidsson-irriterad-jag-kan-inte-forsta-hur-han-kan-blasa-straff/

Jag förstår att du inte tycker det.

http://piclair.com/n9kpv - Titta igen Du ser även en fint sträckt vrist och avstånd mellan spelarna. Du kan nog räkna ut vart jag vill komma med det sagt.
2018-05-27, 18:23
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Muamer Tankovic var direkt förbannad efter matchen.

– Jag är missnöjd med att att det inte blev tre poäng. Extra tungt att åka buss hit i 6 timmar. Till ett bondeställe, och ändå bara få en poäng hem.

Haha, Norrköpingskillen Tankovic var inte nöjd med att tvingas ut bland kossor, rapsfält och traktorer för att spela fotboll. På gräs.
2018-05-27, 18:26
Medlem
landofmoronss avatar
För att sammanfatta (med vissa matcher pågående): alla lag bör tycka det är gött med uppehåll?
2018-05-27, 18:27
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude

http://piclair.com/n9kpv - Titta igen Du ser även en fint sträckt vrist och avstånd mellan spelarna. Du kan nog räkna ut vart jag vill komma med det sagt.

Den bilden är ju tagen precis efter att bollen har träffat armen, som då trycks mot kroppen av bollens kraft
2018-05-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Haha, Norrköpingskillen Tankovic var inte nöjd med att tvingas ut bland kossor, rapsfält och traktorer för att spela fotboll. På gräs.

Ni som inte håller på något stockholmslag, hur känner ni för de uttalandena som kommer från Hammarby efter poängtapp? Jag är ju färgad, men jag tycker de beter sig som småbarn. Tankovic och Hamad utmanae varandra om seriens minst sympatiska spelare.
2018-05-27, 18:59
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Kan ju säga vart jag har fel istället för be mig läsa regelboken.
I första straffsituation gör Sirius-spelaren sig större med armen, där bollen träffar, och därmed är det straff eftersom att det inte är tillåtet. Andra straffen blir Junior störd bakifrån där försvararen endast går på spelare. En väldigt lätt förseelse men tillräckligt för att orsaka straff och frilägesutvisning.
2018-05-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
I första straffsituation gör Sirius-spelaren sig större med armen, där bollen träffar, och därmed är det straff eftersom att det inte är tillåtet. Andra straffen blir Junior störd bakifrån där försvararen endast går på spelare. En väldigt lätt förseelse men tillräckligt för att orsaka straff och frilägesutvisning.

Finns ingenting som heter "frilägesutvisning", vem borde ta och läsa regelboken?

Där bollen träffar håller han armbågen för kroppen, det vill säga inte straff. Det är dessutom ett stenhårt skott med kort avstånd. Skulle inte ens föranlät till den situationen öht som du borde veta om du hade läst det inlägg du faktiskt citerade.
2018-05-27, 19:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Finns ingenting som heter "frilägesutvisning", vem borde ta och läsa regelboken?

Där bollen träffar håller han armbågen för kroppen, det vill säga inte straff. Det är dessutom ett stenhårt skott med kort avstånd. Skulle inte ens föranlät till den situationen öht som du borde veta om du hade läst det inlägg du faktiskt citerade.

Målchansutvisning då. Spelaren protesterade inte heller vid det röda kortet. Handsen är fortfarande klar då han medvetet gör sig större för att täcka skottet, alldeles oavsett kraft och avstånd. Lönlös diskussion dock då du på förhand bestämt dig för att det inte är straff.
2018-05-27, 19:12
Medlem
Citat:

Frilägesutvisning är nytt för i år om jag minns rätt.
2018-05-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Målchansutvisning då. Spelaren protesterade inte heller vid det röda kortet. Handsen är fortfarande klar då han medvetet gör sig större för att täcka skottet, alldeles oavsett kraft och avstånd. Lönlös diskussion dock då du på förhand bestämt dig för att det inte är straff.

Alla protesterar inte som vilda höns serru, vissa förstår att det är domaren som dömer.

Om det är lönlöst, varför ger du dig in i diskussionen? Nej, det är lönlöst för att ni alla har en gemensam nämnare, ni håller på Bajen.

Nej, han försöker vända ryggen till och ser det som en konststycke Arvidsson lyckas med och ändå lyckas hålla armbågen intill kroppen.
2018-05-27, 19:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Alla protesterar inte som vilda höns serru, vissa förstår att det är domaren som dömer.

Om det är lönlöst, varför ger du dig in i diskussionen? Nej, det är lönlöst för att ni alla har en gemensam nämnare, ni håller på Bajen.

Nej, han försöker vända ryggen till och ser det som en konststycke Arvidsson lyckas med och ändå lyckas hålla armbågen intill kroppen.

Igen då, han gör sig större för att täcka skottet. Då spelar det ingen roll alls om han vänder ryggen till.
2018-05-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Igen då, han gör sig större för att täcka skottet. Då spelar det ingen roll alls om han vänder ryggen till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in