Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Nej, det gjorde jag inte. Men kul att din personhangup är tillbaka några dagar efter att jag betackade mig för uppvaktningen förra gången.
Japp, 4 är verkligen ett enormt försprång när man kommer från ett val där försprånget var 18.

Här kommer lite hyperavancerad matematik på Einsteinnivå: När skillnaden är 4 pe så räcker det att man möts halvvägs med +2 och -2 för att ligga lika.
Dessutom så borde inte den historiska underskattningen av SD ha undgått S.
Det som 7K borde oroa sig för är inte att SD blir störst, utan att SD blir så stora att de har majoritet tillsammans med antingen M eller S. Fram till nu så har M (och även S) inte kunnat närma sig SD på grund av småpartierna inom sina respektive allianser, men den tiden är sannolikt förbi efter höstens val.
Ett SD med 20 procent och ett M med 30 (osannolikt, jag vet) är lika katastrofalt för småpartierna och sossarnas sidoorganisationer som ett SD på 25 och ett M på 25. De måste givetvis förstå att det kommer att klia väldigt mycket i fingrarna inom M om detta blir verklighet. För första gången så kommer M ha chansen att ge de trilskande C och FP fingret. Kommer M att göra det?