2018-05-27, 07:42
Medlem
kostymnisses avatar
Sundsvall borta idag då och för en gångs skull blir det en match på burken. Har grymt svårt att se det så men ibland fungerar det inte med långresor.
Ingen Omarsson då han måste sitta hemma i soffan med mobilen igång ifall Island ringer, secken j-a regel. Kunde undvikits om Allsvenskan begärt dispens tydligen dessutom.

Idag är jag ändå nöjd med en pinne för att inte gå in i uppehållet med två raka torsk och för att Sundsvall med en match mindre inte ska gå om oss.
Vill det sig illa efter idag kan vi ligga på en elfteplats med bara ett par pinnar ner till kval...
2018-05-27, 09:42
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sundsvall borta idag då och för en gångs skull blir det en match på burken. Har grymt svårt att se det så men ibland fungerar det inte med långresor.
Ingen Omarsson då han måste sitta hemma i soffan med mobilen igång ifall Island ringer, secken j-a regel. Kunde undvikits om Allsvenskan begärt dispens tydligen dessutom.

Idag är jag ändå nöjd med en pinne för att inte gå in i uppehållet med två raka torsk och för att Sundsvall med en match mindre inte ska gå om oss.
Vill det sig illa efter idag kan vi ligga på en elfteplats med bara ett par pinnar ner till kval...

Jag har lite onda aningar inför dagens match, hoppas att Hysen startar i stället för Engvall.
2018-05-27, 09:49
Medlem
Jag som Giffare är väldigt tudelad inför dagens möte. Vi har normalt sett väldigt svårt för IFK Göteborg och dessutom har man fjolårets möte i bakhuvudet med besk eftersmak... Och något höstlag är vi som bekant inte heller. Ber till gud på ett bra resultat idag.
2018-05-27, 09:49
Medlem
Tycker Hysén har fått förvånansvärt lite speltid med tanke på hur han faktiskt spelat, medans Engvall tyvärr inte imponerat speciellt mycket.

Hoppas vi spelar, Tobbe, SebO och Georgien i anfallet.
2018-05-27, 09:53
Medlem
simonvps avatar
Derbyångest igen då...fyfan vad man avskyr’t....

Svårt att komma hem med poäng från Kalmar, känns som att Nanne kommer syna oss fullständigt.
2018-05-27, 11:07
Medlem
Joelfrogs avatar
Ganska svårt spelschema för peking nu

8/7 Djurgården (Borta)
15/7 Häcken (Hemma)
23/7 Elfsborg (Hemma) Peking trivs verkligen inte mot Elfsborg
28/7 Malmö (Borta)
6/8 Sundsvall (Borta)
13/8 Hammarby (Hemma)
19/8 Elfsborg (Borta)
26/8 Göteborg (Hemma)

Mina gissningar:
DIF - IFK (2-2)
IFK - BKH (2-1)
IFK - IFE (1-1)
MFF - IFK (1-2)
GIF - IFK (2-1)
IFK - HAM (1-1)
IFE - IFK (2-1)
IFK - IFK G (2-0)

= 12 poäng av 24

Roligt att se vilka lagen möter i sista omgången:
Östersund - Hammarby
Kalmar - AIK
Häcken - Norrköping

alla topplagen avslutar borta
Senast redigerad av Joelfrog 2018-05-27 kl. 11:09.
2018-05-27, 13:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Ganska svårt spelschema för peking nu

8/7 Djurgården (Borta)
15/7 Häcken (Hemma)
23/7 Elfsborg (Hemma) Peking trivs verkligen inte mot Elfsborg
28/7 Malmö (Borta)
6/8 Sundsvall (Borta)
13/8 Hammarby (Hemma)
19/8 Elfsborg (Borta)
26/8 Göteborg (Hemma)

Mina gissningar:
DIF - IFK (2-2)
IFK - BKH (2-1)
IFK - IFE (1-1)
MFF - IFK (1-2)
GIF - IFK (2-1)
IFK - HAM (1-1)
IFE - IFK (2-1)
IFK - IFK G (2-0)

= 12 poäng av 24

Roligt att se vilka lagen möter i sista omgången:
Östersund - Hammarby
Kalmar - AIK
Häcken - Norrköping

alla topplagen avslutar borta

Galet ändå att Peking under första halvan av säsongen avverkat Bajen, Gbg, ÖFK, ÖSK, aik, dif och MFF på bortaplan. Av de man hittills mött har man bara torskat mot Bajen.

Snacka om löjlig edge man eventuellt kan få i ett guldrace då man kommer ha dessa hemma under andra halvan.
2018-05-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Galet ändå att Peking under första halvan av säsongen avverkat Bajen, Gbg, ÖFK, ÖSK, aik, dif och MFF på bortaplan. Av de man hittills mött har man bara torskat mot Bajen.

Snacka om löjlig edge man eventuellt kan få i ett guldrace då man kommer ha dessa hemma under andra halvan.

Det där kan mycket väl vara edgen som ger Peking guldet. Inte ens tänkt på, well spotted!
2018-05-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Synd att dom vaskade bort matchen mot, vad var det, trelleborg? Den skulle dom haft en 3a ist för 0 på alltså.
2018-05-27, 14:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HopefulBlueEyes
Det där kan mycket väl vara edgen som ger Peking guldet. Inte ens tänkt på, well spotted!

Det plus att man går under radarn och är outsider.
2018-05-27, 14:47
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vill genuint nita dig.

Anti Nanne. Tyvärr givet poängtapp imorgon.

Jag är övertygad om att du inte vill nita mig, Hammarbyfolket står för fest och glädje.

Jag har sett nästan alla matcher Kalmar har spelat och dom kommer garanterat INTE ta poäng mot Hammarby.

Tror faktiskt det kommer bli en pinsam match för Kalmar, som förövrigt kommer rasa i tabellen framöver.
Hammarby vinner med minst två mål
2018-05-27, 15:54
Medlem
plousandss avatar
Underligt. Wiland har inget emblem på bröstet och Kalmars klack på 18 personer har PA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in