Citat:
Jag har så svårt att förstå varför LW sitter i en bil med SD, efter midnatt, dagen före sin födelsedag, förra året. Samtidigt ska hennes tre barn vara hemma i radhuset och hon har gjort en anmälan gällande ofredande gentemot SD några månader tidigare. Det känns så oerhört naivt på något sätt.
Citat från Expressen:
"Natten mot den 10 januari 2017 – Lena Wesströms 44-årsdag – ringde hon polisen.
De båda satt enligt hennes anmälan i hans bil utanför hennes bostad strax efter midnatt när de började tjafsa med varandra."
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/flog-till-usa-polisen-tog-bilen-pa-arlanda/
VAD gör att en kvinna lämnar sina barn ensamma i hemmet, mitt i natten och sen sätter sig i en bil tillsammans med en man som ofredat henne? Jag köper inte att SD är manipulativ, övertygande eller enträgen. Det måste till något mer. Något har varit så viktigt att det överstyrt logiskt tänkande.
Citat från Expressen:
"Natten mot den 10 januari 2017 – Lena Wesströms 44-årsdag – ringde hon polisen.
De båda satt enligt hennes anmälan i hans bil utanför hennes bostad strax efter midnatt när de började tjafsa med varandra."
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/flog-till-usa-polisen-tog-bilen-pa-arlanda/
VAD gör att en kvinna lämnar sina barn ensamma i hemmet, mitt i natten och sen sätter sig i en bil tillsammans med en man som ofredat henne? Jag köper inte att SD är manipulativ, övertygande eller enträgen. Det måste till något mer. Något har varit så viktigt att det överstyrt logiskt tänkande.
Kan det vara så att hon haft en övertro på sin professionella (yrken före detta pastor och vårdare) förmåga i privat trasslig relation?
Att det någonstans skaver om hon skulle vilja haft relationen på en vänskaplig basis och därför har svårt att klippa av relationen och så att säga gå vidare?
Med övertro på sin förmåga menar jag inte att hon skulle varit inadekvat som pastor eller vårdare utan att det inte kanske är lyckat om man har tendens att anlägga det perspektivet i en relation där man har en djupare personlig relation med sårade känslor etc?
Det här med att skomakarens barn har trasiga skor osv