2018-05-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Jag uppfattade deras relation som bra men har hört nu att det kanske varit tyngre till och från på senare år men tror inte att det var värre än för någon annan, det går ju upp och ned för alla. Vet inte hur de träffades eftersom de var ett par redan när jag mötte dem. Upplever H som lugnare än S och att hon sa ifrån när hon tyckte att S gick överstyr, med över styr menar jag inget mer än att han är ganska frispråkig men på ett sätt som inte jag tycker är så ovanligt. Inte min grej riktigt men ändå på en nivå jag kan acceptera. De var ett par redan runt 2000 någon gång ror jag, ingen aning om när de gifte sig.

Jag har träffat BO och SD tillsammans några gånger, och visst, tajta och kanske lite flörtiga skulle jag säga men jag har för mig att H varit med och jag har inte upplevt att hon varit illa till mods. S funkar ju på det sättet men jag vet inte om det är något annat än ytligt flörtande. Tror inte det. Känner inte BO men pratade väder och vind med henne om jag mötte henne, lätt att prata med men lite speedad.

Tack för ditt inlägg!

Jag blir nyfiken, när du säger att SD var frispråkig, hur menar du då? Kan du ge ett exempel?

Så du kan alltså bekräfta att SD flirtar med och har en allmänt flirtig jargong med andra kvinnor, även inför H?
Citera
2018-05-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShEfT0000
Men jag kan bara läsa det som andra har skrivit (?), vart ser man vad han har skrivit till dem?

Du får gå in på deras gästböcker.
Citera
2018-05-27, 11:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Våld i relationer är ju ingenting man visar utåt eller pratar öppet om för den delen. Det sker oftast i nära relationer och inom husets väggar. Utåt sett kan en person framstå som jättetrevlig och välfungerande medan personen kan ha mindre positiva sidor som endast närstående får se och ta del av. Det visar ju alla kvinnomord och misshandelsfall av kvinnor tydligt på som man får ta del av i stort sett dagligen.

Jag tycker att du är nedlåtande mot BO och kvinnor i allmänhet när du ifrågasätter sanningshalten i hennes anmälan av misshandeln. Du har varit med om att en kvinna har gjort så, men en kvinna representerar ju inte alla kvinnor och då är det inte rätt av dig att generalisera.

Det är nedvärderande mot alla kvinnor som blir misshandlade dagligen och fruktar för sina liv att behöva bli ifrågasatta och misstrodda. Det är på grund av det som den här typen av anmälan sällan tas på allvar innan det är försent. Det är inte bara du som ifrågasatt hennes anmälan i den här tråden och jag tycker att det är dags att lägga ner den där jävla bullshiten en gång för alla. Alla våldsbrott och mord på kvinnor som sker vittnar ju om vad som är sant.

På samma sätt är det väl också bra att den presumtivt misstänkte också utreds ordentligt, och kanske då också att polis kommunicerar utåt om det så att misstankar inte kan sägas vara av någon styrka.
Nu har man väl sagt från polisen att man utreder det "brett" och av Springares egna uppgifter så verkar det ju att de håller på med en hel del förhör och kartläggning medan de väntar på analysresultat ska bli klara.
Såklart det är knappast roligt att vara i kretsen presumtivt misstänkta men i förlängningen känns det nog bättre att bli grundligt synad och avförd. I fallet med Eva Söderström i Kramfors (tråd finns i forumet Kriminalhistoria) riktade de ju från start in sig ganska målmedvetet på en man med något slags funktionshinder.

Fallet har ganska lika omständigheter till det yttre med detta. Eva hade hästar ägnade sig åt hästsport och umgicks mycket med en man som också höll på med sporten, i samma stall, de körde hästar åt varandra etc och umgicks i övrigt en hel del. Ett gemensamt intresse som de ägnade mycket tid tillsammans och med andra utöver visst privat umgänge.

Mannen hade tidigare varit förlovad med Evas syster. Men de fortsatte att umgås i samma gäng med hästsportsintresset. Och mannen ska också ha närpå setts som en son i huset av föräldrarna till Eva och den före detta fästmön.

Vad verkar är dock att mannen inte utreddes som misstänkt från början, om ens alls. I tråden om Eva finns åtskilliga från bl. a. Kramfors som utrycker negativt intryck om honom. Lite diffusa uttryck som att han är dryg, att han vill styra och styra och ställa, "typiskt före detta officer" plus att han ska varit lite som hingst i stallet med förhållanden med var och varannan och inte pålitlig. Även det att han engagerade sig att leta efter Eva och därefter hjälpte hennes föräldrar mycket efteråt ses som misstänkt av en del.

Såväl en före detta polis i ärendet och reporter på lokaltidningen som skrivit mycket om fallet har uttryckt att de är övertygade om att det finns de som vet något de inte har berättat.

Om Eva sägs huvudsakligen att hon var schysst etc. Frågar man i tråden så fann det minsann inga konflikter med någon. Fast samtidigt sägs hon varit tuff med "skinn på näsan", vilket väl förutsätter att man sticker ut näsan mot något motstånd ibland? Hon hade sagt upp bekantskapen med en väninna efter denne haft ett förhållande med den aktuella mannen. När man frågar om en annan man hon skulle haft ett intresse för så skulle det inte ha varit något med det utan hon bara sagt så för att se om mannen blev svartsjuk.

Så sett i backspegeln till -87 så hade de nog varit bättre att bli ordentligt utredd och ordentligt avförd och sluppit lite av efterföljande skvaller och misstänksamhet. Men förundersökningsledaren där var van Der Kwast så utredningen var kanske målmedvetet ensidigt inriktad på mannen med funktionshindret.

Kanske det som skrivits ovan är OT för detta men intrycket av det lilla som sagts i detta fall verkar som att verkar gå ganska brett in nu i början.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-27 kl. 12:23.
Citera
2018-05-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Människorov stod det i början. Hon troddes INTE ha lämnat huset frivilligt. Samma tror jag.
Då kommer den logiska frågan: Varför i hela världens dar skulle Stefan röva bort Lena???
När hennes barn låg på övervåningen och sov? Stefan är pappa själv och skulle inte göra så. Det verkar helt orimligt. Varför??? Stefan var väl inte misstänkt när det bara gällde människorov? Det var när hon hittades, om jag minns rätt, som han blev aktuell iom "misshandeln". Han blev släppt så snabbt. Han måste blivit avskriven med övertygelse. Varför åker polisen inte och hämtar honom annars? Han är inte ens efterlyst? Mycket konstigt. Jag menar, han kan ju sticka all världens väg om han mördat någon.
Hoppas vi får reda på sanningen för detta suger. Hon måste ju ha sprungit i skogsdungen eftersom man gjort "fynd" där. Som kan härröra från Lena. Hennes mobil har dom pingat till närområdet.

Skogsdungen mot Vivalla som ligger mellan SD och före detta mannens bostad? Att de ev.
hittat telefonen där behöver väl inte måsta betyda att hon sprungit ända dit?
Citera
2018-05-27, 12:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD landade i LA den 16 maj men blev inte insläppt i USA. Och fick enligt obekräftade uppgifter återvända till London.

Varför blev han inte insläppt?
Det krävs väl att man har ordnat visum innan man reser?
Hade han missat det eller blev han avvisad av någon annan orsak?
Citera
2018-05-27, 12:07
Medlem
Honan6s avatar
Igår hade Lenas äldsta son N** kvar sin Youtube-kanal offentligt. Där hade han en låtlista med en och samma låt 37 ggr. Idag kunde jag inte finna sonens kanal, men den var känslosam. Mina varmaste tankar till alla närstående.
Länk till videon: http://youtu.be/-Ajrz3JPig0
Citera
2018-05-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Detsamma gäller en VW.

”Du är sexig i våtis”, ”Du är så snygg” är några av kommentarerna från SD. Han är oerhört flirtig och med tanke på att han då hade fru och två små barn så känns han närmast gränslös.

Sådant kan ju lätt uppfattas som lite besvärande.
Citera
2018-05-27, 12:17
Medlem
Citat:
Inlägget daterat 2005-09-07 där han skriver ”Så jag kan döda någon. Eller något.”

Bilden jag får av SD är en kontrollerande, svartsjuk och gränslös person som vill ha bekräftelse från allt och alla. Att han skriver rent ut att han har god lust att döda någon för att han blir svartsjuk på en dykarklubbskollega - när han själv är gift med barn - ger mig magont.

Fy vilken otroligt obehaglig person!

Lol. Ja särskilt om han var nödd att påpeka att personen hon skulle visat intresse för var "låtsasdykare", som att det i slutändan har större betydelse? Det låter nästan lite adolescent?
Citera
2018-05-27, 12:30
Medlem
Citat:
Tack för ditt inlägg!

Jag blir nyfiken, när du säger att SD var frispråkig, hur menar du då? Kan du ge ett exempel?

Så du kan alltså bekräfta att SD flirtar med och har en allmänt flirtig jargong med andra kvinnor, även inför H?

Han kunde skämta om det mesta och det förekom ofta sexuella undertoner, men det var inget som inte fanns acceptans för och han fick lika mycket tillbaka, skulle han vara helt bananas borde han ju inte kunnat hantera det men jag uppfattar att han kunde driva med sig själv lika mycket som med andra och även ta olika påhopp från andra runt omkring. Klimatet var rått men hjärtligt som jag tolkar det.

Ja, han är ganska flörtig.
Citera
2018-05-27, 12:32
Medlem
Jag har så svårt att förstå varför LW sitter i en bil med SD, efter midnatt, dagen före sin födelsedag, förra året. Samtidigt ska hennes tre barn vara hemma i radhuset och hon har gjort en anmälan gällande ofredande gentemot SD några månader tidigare. Det känns så oerhört naivt på något sätt.

Citat från Expressen:
"Natten mot den 10 januari 2017 – Lena Wesströms 44-årsdag – ringde hon polisen.
De båda satt enligt hennes anmälan i hans bil utanför hennes bostad strax efter midnatt när de började tjafsa med varandra."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/flog-till-usa-polisen-tog-bilen-pa-arlanda/

VAD gör att en kvinna lämnar sina barn ensamma i hemmet, mitt i natten och sen sätter sig i en bil tillsammans med en man som ofredat henne? Jag köper inte att SD är manipulativ, övertygande eller enträgen. Det måste till något mer. Något har varit så viktigt att det överstyrt logiskt tänkande.
Citera
2018-05-27, 12:40
Medlem
Citat:
Du får gå in på deras gästböcker.

Tack jag listade ut det sen!
Citera
2018-05-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Våld i relationer är ju ingenting man visar utåt eller pratar öppet om för den delen. Det sker oftast i nära relationer och inom husets väggar. Utåt sett kan en person framstå som jättetrevlig och välfungerande medan personen kan ha mindre positiva sidor som endast närstående får se och ta del av. Det visar ju alla kvinnomord och misshandelsfall av kvinnor tydligt på som man får ta del av i stort sett dagligen.

Jag tycker att du är nedlåtande mot BO och kvinnor i allmänhet när du ifrågasätter sanningshalten i hennes anmälan av misshandeln. Du har varit med om att en kvinna har gjort så, men en kvinna representerar ju inte alla kvinnor och då är det inte rätt av dig att generalisera.

Det är nedvärderande mot alla kvinnor som blir misshandlade dagligen och fruktar för sina liv att behöva bli ifrågasatta och misstrodda. Det är på grund av det som den här typen av anmälan sällan tas på allvar innan det är försent. Det är inte bara du som ifrågasatt hennes anmälan i den här tråden och jag tycker att det är dags att lägga ner den där jävla bullshiten en gång för alla. Alla våldsbrott och mord på kvinnor som sker vittnar ju om vad som är sant.

Upptäckte detta nu. Det är inte min mening att generalisera och ber om ursäkt i så fall. Jag har dock erfarenhet av det i ETT fall som jag skriver och i DET HÄR fallet drogs anmälan tillbaka eller avskrevs vilket får mig att tänka på att det kanske inte är helt omöjligt att det var så i det här fallet också.

Du är ganska duktig på att generalisera själv om du extrapolerar ett uttalande om två fall till att omfatta alla misshandlade kvinnor i världen.

Jag har all respekt för att ingen ska behöva vare sig bli misshandlad eller baktalad oavsett kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in