2018-05-27, 07:18
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Det är mycket snack här som känns helt främmande. Jag har jobbat med SD som enligt min uppfattning är glad, social, hjälpsam, smart, intressant och har en förmåga att få folk att känna sig bekväma. Sedan skriver ni tönt på flera ställen, vad f-n han är ju pilot, dykinstruktör, klättrar i berg och är ganska äventyrlig, rätt otöntigt i min bok.

Att han skulle haft en relation med BO i sex år känns osannolikt, har intrycket att H verkligen är hans typ av kvinna även om de nu verkar vara separerade. Vi har väl haft någon grabbig diskussion om våra respektive där det tydligt framgick att han var rätt såld på hennes kropp och för övrigt hela paketet. H är blond har kvinnliga former och är samlad och stabil även om hon kanske varit lite låg periodvis. BO var ju mer eller mindre den totala motsatsen, ganska speedad, nästan anorektisk och asiat. Känner inte BO men har kommit i kontakt med henne i skidsammanhang. Har intrycket att hon haft flera förhållanden under de senaste åren men vet egentligen ingenting annat än att hon haft olika killar med sig i princip varje gång jag stött på henne plus lite rykten. Jag har alltid tyckt att hon varit glad och trevlig men som sagt lite väl speedad.

Snedsteg kan ju hända, tänker att BO och SD kanske klickade pga deras energinivåer och sedan kanske något bara råkade hända och S ville att det skulle vara en engångsgrej. Angående misshandeln kan jag tänka mig att S var på väg någonstans och de tjafsade för att BO ville ha mer och kanske vägrade gå ur bilen, hon fortsatte tjafsa och till slut brast det och han tog till milt våld för att få ur henne ur bilen så han kunde komma därifrån. Kan ju till och med vara så att hon smackat till honom innan. Har själv varit med om påträngande tjejer som varit aggressiva när de inte fått som de vill och sedan hotat med att anmäla en för misshandel fast de själva slagit och det enda man gjort är att blockera slaget (ok en enda tjej då.....).

Har träffat på SD tillsammans med sina ungar och han verkar vara rena superfarsan. Tålmodig, förklarande och omtänksam. Det här känns märkligt på många sätt, jag skulle bli jäkligt förvånad om han är GM.

Skenet kan bedra
Citera
2018-05-27, 07:28
Medlem
Sockerhalss avatar
Människorov stod det i början. Hon troddes INTE ha lämnat huset frivilligt. Samma tror jag.
Då kommer den logiska frågan: Varför i hela världens dar skulle Stefan röva bort Lena???
När hennes barn låg på övervåningen och sov? Stefan är pappa själv och skulle inte göra så. Det verkar helt orimligt. Varför??? Stefan var väl inte misstänkt när det bara gällde människorov? Det var när hon hittades, om jag minns rätt, som han blev aktuell iom "misshandeln". Han blev släppt så snabbt. Han måste blivit avskriven med övertygelse. Varför åker polisen inte och hämtar honom annars? Han är inte ens efterlyst? Mycket konstigt. Jag menar, han kan ju sticka all världens väg om han mördat någon.
Hoppas vi får reda på sanningen för detta suger. Hon måste ju ha sprungit i skogsdungen eftersom man gjort "fynd" där. Som kan härröra från Lena. Hennes mobil har dom pingat till närområdet.
Citera
2018-05-27, 07:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Det är mycket snack här som känns helt främmande. Jag har jobbat med SD som enligt min uppfattning är glad, social, hjälpsam, smart, intressant och har en förmåga att få folk att känna sig bekväma. Sedan skriver ni tönt på flera ställen, vad f-n han är ju pilot, dykinstruktör, klättrar i berg och är ganska äventyrlig, rätt otöntigt i min bok.

Att han skulle haft en relation med BO i sex år känns osannolikt, har intrycket att H verkligen är hans typ av kvinna även om de nu verkar vara separerade. Vi har väl haft någon grabbig diskussion om våra respektive där det tydligt framgick att han var rätt såld på hennes kropp och för övrigt hela paketet. H är blond har kvinnliga former och är samlad och stabil även om hon kanske varit lite låg periodvis. BO var ju mer eller mindre den totala motsatsen, ganska speedad, nästan anorektisk och asiat. Känner inte BO men har kommit i kontakt med henne i skidsammanhang. Har intrycket att hon haft flera förhållanden under de senaste åren men vet egentligen ingenting annat än att hon haft olika killar med sig i princip varje gång jag stött på henne plus lite rykten. Jag har alltid tyckt att hon varit glad och trevlig men som sagt lite väl speedad.

Snedsteg kan ju hända, tänker att BO och SD kanske klickade pga deras energinivåer och sedan kanske något bara råkade hända och S ville att det skulle vara en engångsgrej. Angående misshandeln kan jag tänka mig att S var på väg någonstans och de tjafsade för att BO ville ha mer och kanske vägrade gå ur bilen, hon fortsatte tjafsa och till slut brast det och han tog till milt våld för att få ur henne ur bilen så han kunde komma därifrån. Kan ju till och med vara så att hon smackat till honom innan. Har själv varit med om påträngande tjejer som varit aggressiva när de inte fått som de vill och sedan hotat med att anmäla en för misshandel fast de själva slagit och det enda man gjort är att blockera slaget (ok en enda tjej då.....).

Har träffat på SD tillsammans med sina ungar och han verkar vara rena superfarsan. Tålmodig, förklarande och omtänksam. Det här känns märkligt på många sätt, jag skulle bli jäkligt förvånad om han är GM.
inga jämförelser i övrigt, men läs omdömen gjorda av närstående till Madsen. Vad jag vill säga är att vissa kan framstå som bussiga Berra men ha en dubbel personlighet. Ex.vis psykopater, narcissister,etc. Jag tror inte BO var så imponerad efter knoggnuggningen i bilen. Det vittnar inte om en bussige Berra.
Citera
2018-05-27, 07:56
Medlem
Sockerhalss avatar
Reg: Mar 2012
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Klipp från en boende för ensamkommande. LW medverkar.

https://www.youtube.com/watch?v=I06GXq4wHV4

Lena hade skrivit nånstans att "om några veckor finns jag inte på ratsit längre". Samtidigt la hon ut sina telefonnummer till sina vänner. Varför? Skulle hon få skyddad identitet? Var hon hotad?
Jag hittade denna film i tråden på där Lena lade sin själ. Kan vara det som straffat sej nu. Absolut inga dunungar hon har att göra med. Filmen är från 2013, så hon har jobbat länge med detta.
Lena medverkar i filmen.
Citera
2018-05-27, 08:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Då bekräftas det alltså att paret inte kom in i USA och Los Angeles dit de flög och att bilen hämtades på Arlanda.

Mannen vägrar besvara kontakten Expressen försökt ta både via tele och mail.

Vart de befinner sig har polisen garanterat koll på med tanke på att de loggar in lite nu och då. De gör ingen direkt hemlighet av detta.

Varför plockades bilen in så pass snabbt? Redan innan kroppen hittades. Är det vittnen som sett den utanför bostaden vid aktuell tidpunkt? Ja, troligen.

Betyder ju dock inte att det är SD som använt den och att det nödvändigtvis är han som utfört gärningen.

Det är lite för mycket omständigheter runt BO och MGM. Tänker då främst på...

* Tidigare polisanmäld för misshandel mot BO
* Försvinner till Los Angeles i samband med försvinnande av BO
* Försvinnande blir till mord.
* Föräldrar till de flyktade har ingen aning om vart de är.
* Bilen beslagtas väldigt tidigt och förhör hållits.
* Ett triangeldrama med personer som bor i varandras absoluta närhet.

Även slumpen har sina begränsningar.

OCH att LW även anmält SD för ofredande i november 2016
Citera
2018-05-27, 08:21
Medlem
Citat:
Kom på den här sidan, ganska "onarcissistisk" beskrivning av en som är instruktör. Finns en gästbok där man kan få en hint om hur han uppfattades av andra på den tiden.

https://www.dykarna.nu/dykare/2351.html
Mycket märklig gästbok. Särskilt inläggen av en kvinna med initialerna ML. Går man in i hennes gästbok och läser SDs inlägg så är de ännu märkligare då han hade barn med HD samtidigt som de skrevs.
Verkar som han även tidigare verkar ha haft svårt att hålla sig till en kvinna
Citera
2018-05-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Människorov stod det i början. Hon troddes INTE ha lämnat huset frivilligt. Samma tror jag.
Då kommer den logiska frågan: Varför i hela världens dar skulle Stefan röva bort Lena???
När hennes barn låg på övervåningen och sov? Stefan är pappa själv och skulle inte göra så. Det verkar helt orimligt. Varför??? Stefan var väl inte misstänkt när det bara gällde människorov? Det var när hon hittades, om jag minns rätt, som han blev aktuell iom "misshandeln". Han blev släppt så snabbt. Han måste blivit avskriven med övertygelse. Varför åker polisen inte och hämtar honom annars? Han är inte ens efterlyst? Mycket konstigt. Jag menar, han kan ju sticka all världens väg om han mördat någon.
Hoppas vi får reda på sanningen för detta suger. Hon måste ju ha sprungit i skogsdungen eftersom man gjort "fynd" där. Som kan härröra från Lena. Hennes mobil har dom pingat till närområdet.

Varför skriver du "misshandel" såhär? Är det inte tillräckligt för dig, slår du också kvinnor kanske..
En riktig man rör inte ett hårstrå på en kvinna, oavsett! Det är en spärr, SD gick tydligt över det med strypgrepp osv.
Citera
2018-05-27, 08:48
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Kom på den här sidan, ganska "onarcissistisk" beskrivning av en som är instruktör. Finns en gästbok där man kan få en hint om hur han uppfattades av andra på den tiden.

ja uppfattningen jag får är att han är en sliskig typ som stöter på allt han ser .dåligt självförtroende ? hävdelsebehov,guds gåva till kvinnan osv otäckt .men jag är iaf inte 100% säker på om SD är enda förövaren eller ensam skyldig.
Citera
2018-05-27, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

SD blev intagen direkt och huset avspärrat. Han blev släppt innan kroppen hittades.
Citera
2018-05-27, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Mycket märklig gästbok. Särskilt inläggen av en kvinna med initialerna ML. Går man in i hennes gästbok och läser SDs inlägg så är de ännu märkligare då han hade barn med HD samtidigt som de skrevs.
Verkar som han även tidigare verkar ha haft svårt att hålla sig till en kvinna

Detsamma gäller en VW.

”Du är sexig i våtis”, ”Du är så snygg” är några av kommentarerna från SD. Han är oerhört flirtig och med tanke på att han då hade fru och två små barn så känns han närmast gränslös.
Citera
2018-05-27, 09:04
Medlem
Usch. Läste också gästboken som är länkad. Ingen bra bild av sd efter den.
Svartsjuk och otrevlig, hetsig.
Citera
2018-05-27, 09:05
Medlem
Citat:

Särskilt intressant är SDs inlägg i MLs gästbok högst upp på sidan 6. Speciellt sätt att uttrycka sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in