Citat:
Ursprungligen postat av
Iclypso
Jag vet inte hur det är med IP-only, men Bahnhof kör/körde med privata ip adresser i sitt nät. (NAT444 om jag minns rätt, skedde 2013). Gissningsvis är det något liknande hos ip-only.
Tillägg: Att få en ISP att öppna portar i sitt nät någonstans brukar vara omöjligt. I regel för att man bara spärrar några få specifika.
I detta fallet verkar det som att allt är spärrat, har provat med mer "obskyra" portar rätt högt upp i serierna som annars brukar vara öppna. Vet att det är rätt standard att 80 och 25 är blockade till exempel men i detta fallet är det helt dött på alla portar.
Citat:
Ursprungligen postat av
hasenfrasen
Eftersom du inte berättar hur/var du är ansluten till/via ip-only är nog rätta platsen att fråga
https://kundservice.ip-only.se/org/ip-only/
Om det är helt omöjligt för ip-only att skaka fram en publik IP och du är låst till ip-only kan du ordna det genom t.ex. flashback vpn där du får en icke-NAT'ad publik IPadress.
Jo, skrev ett mail dit (De verkar inte ha någon telefonsupport för privatkunder!) men tänkte passa på att fråga här också ifall någon varit med om något liknande. Jag är ansluten via en Brf i Stockholm som har ett gemensamt avtal med IP-Only, dvs jag är inte uppkopplat på deras öppna nät med en annan tjänstleverantör. ISPn som dyker upp är "Bynet" vilket vad jag får fram är något företag som IP-Only köpt upp.
Låter ju lovande att där finns någon lösning i alla fall, jag började bli lite skraj när jag insåg detta och fattar ju att oddsen att IP-Only kommer lösa det är ju ungefär som att vinna på lotto.