Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
Mm precis. Skillnader o likheter. Du får det att låta som att Sverige o Danmark är karbonkopior av varandra i detta avseende.
Så gott som allt jag beskrev handlade om skillnader, så om det ändå lät som att de var karbonkopior kanske du ska testa Revaxör.
Citat:
Ja, då må man vara ett as. Jag menade mer spekulationen att SD borde växa snabbare än DF o inte EXAKT hur mkt snabbare.
Nja, du tjatar mest om att SE och DK inte går att jämföra på samma dag. Men DF behövde 1998-2015 på sig att gå från 7 till styrkeförhållandet DF 21, Venstre 19,5 och Sossarna 26. 17 år tog det alltså. För SD tog det knappt 5 år från 6% 2010 till sommaren 2015 då de bröt 20-vallen och i vissa mätningar var största parti flera gånger.
Så jag tycker jämförelsen funkar rätt bra i slutändan då den över 3 ggr snabbare tillväxten för SD väger upp obalansen mellan allvaret i situationerna och efterfrågan på ett stort invandringskritiskt parti. Om utvecklingstakten för DF och SD hade varit lika långsam trots den mycket värre situationen i SE hade det varit en annan femma.
Du tycker dock tydligen inte det matchar alls, då du menar att DK och SE inte ens kan jämföras. Och då är min fråga hur stort handikapp du anser behöver introduceras för att länderna ska bli jämförbara? Drygt 3 gånger värre i SE är uppenbarligen ett löjeväckande skambud. Okej, så var blir jämförelsen relevant? 6 gånger värre? 30? 3000? En miljard triljard supermånga?