2018-05-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Om det är Peter Springare som utreder detta, så vet jag och många andra åt vilket håll han bedriver spaning......
Vad gäller eventuell syra i ansiktet: Är det ett beteende vi nordbor/svenskar brukar använda? På en skala,hur sannolikt är det? Tänk på att hon stod "skäggbarnen" väldigt nära. Kanske på fler sätt.. Men fortsätt ni med era osannolika spekulationer.
Springare är en erfaren polis så han vet nog vad han gör ska du se.
Här fortsätts det.
Citera
2018-05-26, 22:31
Medlem
Av ren nyfikenhet hur ser en död kropp ut efter några dagar ute?
Citera
2018-05-26, 22:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
. Ivisol menar Du ? "Koken" ?? Nej, de skickas väl till en central Steriliseringavd., benämd Sterilen. Där paketeras instrument m.m. och körs i Autoklav.

Ja nör jag jobbade på ortopedkirurgen för herrans massa år sedan så hade de egen steriliseringsavdelning.

Men hursomhelst, instrumentdesinfektion kanske inte är så kraftigt frätande även om det orsakade inre skador på patienterna på Malmö Östra när de fick det i saften. Det finns väl åtskilligt ganska frätande saker som är rätt vanligt i ett ordinärt hem. Utöver kaustiksoda kanske kalklösningsmedel, medel som man rengör sot från glasrutor på kaminer. Än mer om det är städprodukter för industriellt bruk? Den som har verkstad har säkert fler. Vätesuperoxid (dock är väl blekmedel för hemmabruk sällan så kraftiga).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-26 kl. 22:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det var väl inte samma samfund (jag kan ha fel dock eftersom jag inte känner till frikyrkorna närmre)?
Knutby var en isolerad grupp som inte tog ledning, råd eller rättelse från något samfund. Formellt var de en pingstförsamling, men ingen kontakt på ett antal år. På den tiden var pingstförsamlingar också mera fristående, idag finns mer samarbete och organisation mellan pingstförsamlingar, och dessutom ordnad teologisk utbildning. Men Knutby tog sin inspiration från Livets Ord. Läste deras böcker, lyssnade på deras videor och kassetter, åkte på deras konferenser och ledarseminarier. Hade självutnämnda outbildade pastorer i drösvis. LW:s församling ingår i Equmeniakyrkan som till största delen består av det som hette Missionskyrkan, alltså lite mer som Svenska kyrkan, fast mer demokratiska. De är så långt ifrån sekt och Knutby man kan komma. Skalan ser ut så här Svenska kyrkan - Equmeniakyrkan - Frälsningarmén - Evangeliska Frikyrkan - Pingstkyrkan - - - - Livets Ord - - - - - - - - - - Knutby. De finns inte i samma världsdel på den kristna kartan. Det är som att jämföra schackspel med MMA-brottning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
Uppsvullen.
Citera
2018-05-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Knutby var en isolerad grupp som inte tog ledning, råd eller rättelse från något samfund. Formellt var de en pingstförsamling, men ingen kontakt på ett antal år. På den tiden var pingstförsamlingar också mera fristående, idag finns mer samarbete och organisation mellan pingstförsamlingar, och dessutom ordnad teologisk utbildning. Men Knutby tog sin inspiration från Livets Ord. Läste deras böcker, lyssnade på deras videor och kassetter, åkte på deras konferenser och ledarseminarier. Hade självutnämnda outbildade pastorer i drösvis. LW:s församling ingår i Equmeniakyrkan som till största delen består av det som hette Missionskyrkan, alltså lite mer som Svenska kyrkan, fast mer demokratiska. De är så långt ifrån sekt och Knutby man kan komma. Skalan ser ut så här Svenska kyrkan - Equmeniakyrkan - Frälsningarmén - Evangeliska Frikyrkan - Pingstkyrkan - - - - Livets Ord - - - - - - - - - - Knutby. De finns inte i samma världsdel på den kristna kartan. Det är som att jämföra schackspel med MMA-brottning.

Missionskyrkan känner jag till lite grann, hade en kursare som var med där. De har väl också mycket scoutverksamhet om jag inte missminner mig men de är ju inte speciellt uppseendeväckande vad jag vet.
Citera
2018-05-26, 22:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Googla och välj bilder.
Citera
2018-05-26, 22:45
Medlem
Citat:

Beskrivning
https://www.st.nu/artikel/medelpad/sundsvall/det-har-hander-med-kroppen-nar-livet-upphor
Citera
2018-05-26, 22:46
Medlem
Du som hörde skriken...hänger du kvar härinne? Funderar över om ni fått lämna ytterligare vittnesmål?
Citera
2018-05-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Du som hörde skriken...hänger du kvar härinne? Funderar över om ni fått lämna ytterligare vittnesmål?
Hen var inloggad senast 20 maj, vittnet.
Citera
2018-05-26, 23:00
Medlem
Då bekräftas det alltså att paret inte kom in i USA och Los Angeles dit de flög och att bilen hämtades på Arlanda.

Mannen vägrar besvara kontakten Expressen försökt ta både via tele och mail.

Vart de befinner sig har polisen garanterat koll på med tanke på att de loggar in lite nu och då. De gör ingen direkt hemlighet av detta.

Varför plockades bilen in så pass snabbt? Redan innan kroppen hittades. Är det vittnen som sett den utanför bostaden vid aktuell tidpunkt? Ja, troligen.

Betyder ju dock inte att det är SD som använt den och att det nödvändigtvis är han som utfört gärningen.

Det är lite för mycket omständigheter runt BO och MGM. Tänker då främst på...

* Tidigare polisanmäld för misshandel mot BO
* Försvinner till Los Angeles i samband med försvinnande av BO
* Försvinnande blir till mord.
* Föräldrar till de flyktade har ingen aning om vart de är.
* Bilen beslagtas väldigt tidigt och förhör hållits.
* Ett triangeldrama med personer som bor i varandras absoluta närhet.

Även slumpen har sina begränsningar.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-05-26 kl. 23:02.
Citera
2018-05-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Om det var några minuters kamp, som de stötvisa skriken tyder på, så kan man hoppas att hon fått hans hudflagor med dna innanför naglarna.

Ja, det kan vi hoppas på.
Nu tror jag inte att det är ett planerat mord, vilket då ökar
möjligheterna för att GM lämnat spår efter sig.

Det är sannolikt relationsrelaterat mord så det
här tror jag att man kommer att lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in