2018-05-26, 00:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Galenskap. Varför skulle Kristi brud vara inblandad i detta? BO och hon hade väl inga kopplingar.

Det var väl inte samma samfund (jag kan ha fel dock eftersom jag inte känner till frikyrkorna närmre)?
Citera
2018-05-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är alldeles givet att hon skriker innan hon dör. Men blir man strypt kan man inte skrika. Blir man däremot knivskuren eller utsatt för yxhugg, kan man skrika för att man inser att man är dödligt skadad - innan döden verkligen inträder. Man kan ha omöjligt att ta sig från platsen pga skador, och skrika för att gärningsmannen fortsätter attackerna.
Skriken kom nu och då under några minuters tid, inte hela tiden. Tyder på kamp. Antingen att mördaren inte lyckades hålla hårt om halsen hela tiden på grund av att hon kämpade mot, eller att hon skrek vid knivhugg eller slag (sten mot huvud t ex).
Citera
2018-05-26, 00:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du har helt rätt. Tidpunkterna är osäkra.
Tills information om detta framkommer får vi alltså fortsätta spekulera.
Jag gillar inte den här trenden att polisen håller precis alla faktauppgifter så hemliga så länge. Jag tror det skapar grogrund för skvaller och misstankar, mycket hade kunnat avfärdas om de gick ut med vissa fasta hållpunkter, såsom tider t ex. Då hade en hel del spekulationer kunnat avskrivas.
Tänker på dem som nu är föremål för misstankar, både bortresta paret men också den unge sonen.
Citera
2018-05-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det var väl inte samma samfund (jag kan ha fel dock eftersom jag inte känner till frikyrkorna närmre)?
Tror det var Filadelfia i Knutby.
Och Equmenia, Betelkyrkan där LW varit pastor.
Citera
2018-05-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
En genomfartsled är ganska trafikerad, så sorry, du har fel igen. Vad sägs om att du läser själv? Speciellt det du kommenterar? För det blir ganska humoristiskt när du inte gör det (om och om igen).
Den som bor vid leden och uppger sig ha hört skriken menar att det på vardagsnätter kan vara ganska glest trafikerat där. har själv kört den leden många gånger sena nätter och det har inte alls varit intensiv trafik, snarare mycket glest.
Citera
2018-05-26, 00:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Skriken kom nu och då under några minuters tid, inte hela tiden. Tyder på kamp. Antingen att mördaren inte lyckades hålla hårt om halsen hela tiden på grund av att hon kämpade mot, eller att hon skrek vid knivhugg eller slag (sten mot huvud t ex).
Det var precis det jag skrev,ja. Men jag tror fortfarande inte på kombinationen strypning och däremellan höga skrik. Det är svårt att få luft till skrik och man tappar rösten när någon håller så hårt om halsen att du kan bli strypt.
Citera
2018-05-26, 00:30
Medlem
En outsider som skulle kunna misstänkas som mördare i det här fallet är den s.k. hammarmannen. Någon gång under 2017 så var det ju en man som skadade flera personer genom att anfalla bakifrån och slå dem i huvudet med en hammare, sägs det. Ett av landets värsta psykfall måste det ha varit. Vi får hoppas att det bara var ett tillfälligt psykbryt och att det gick över... Finns en tråd om fallet även på flashback.

Denne har inte hittats så vitt jag vet. Inte ens något signalement finns på mannen. Lite egendomligt var det också att det bara var kvinnor som blev överfallna och utsatta för dessa mordförsök. Men det kanske bara var en slump i.o.f.s. om det bara fanns kvinnor som var ute och rörde på sej i det område i vilket denne galning fick psykbryt.

Men naturligtvis rent statistiskt mer troligt att mördaren finns inom offrets närmaste bekantskapskrets, ofta är det ju sambo eller vän eller liknande som ligger bakom.
Citera
2018-05-26, 00:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Istället för att ägna kraft på att söka bekräftelse på en av polisutredningen ickeverifierad tidpunkt bör vi nog nöja oss med att konstatera att tidpunkterna är osäkra. Avståndet mellan hemmet, om det nu var därifrån det sista livstecknet kom, och FPL är så kort att några minuter räcker för att springa däremellan. Om sista kontakten var via mobilen kan hon redan varit på väg.

Det var väl ca 100 meter, det tar nog inte ens några minuter, springer du milen på en timme så gör du en kilometer på sex minuter (360 sekunder)
Citera
2018-05-26, 00:33
Medlem
Citat:
Jag gillar inte den här trenden att polisen håller precis alla faktauppgifter så hemliga så länge. Jag tror det skapar grogrund för skvaller och misstankar, mycket hade kunnat avfärdas om de gick ut med vissa fasta hållpunkter, såsom tider t ex. Då hade en hel del spekulationer kunnat avskrivas.
Tänker på dem som nu är föremål för misstankar, både bortresta paret men också den unge sonen.
Det håller jag med dig om.
Jag tror inte sonen är inblandad, tror mera på SD.
Kanske de är hemliga för att SD och HD är utomlands ännu.
Citera
2018-05-26, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Jag tror att det kan ha ett samband med den församling hon var med i, vad det nu var så verkar det ingen slump alls. Många av just den församlingen bor ju just precis där av någon anledning. Liknar liksom Knutby på något sätt. Det är nog där man ska leta. Och hennes dragning till män kan vara en nackdel här.

Det är ju bara spekulationer förstås men Vivalla ligger ju även det ett stenkast ifrån, dags för masstopsning där.
Värst vad det tjatas om Knutby, Kristi brud mm. Varför är namnet Knutby känt? Jo, därför att det är så fruktansvärt ovanligt och udda med mord i en frikyrkoförsamling (nu var ju det här mer en sekt än en församling, men ändå). Jämför med andra mord, t ex krogmiljö. Där sker det så ofta att vi inte har något namn på en krog som upprepas så fort det händer ett mord. Och församlingen där BO var med är en stor församling med demokratiskt styresskick och utbildade och ordinerade pastorer, med nära kontakt med andra kyrkor och församlingar i stan, samt med regioner och samfund. Det finns massor med insyn från olika håll. Och INGA extrema läror, står närmare svenska kyrkan än Knutby. Det är som att jämföra en filateristförening med Hells Angels. Okunnigt utan all gräns. Och nej, man mördar inte folk som har kärleksaffärer. Skulle du kunna ge ett enda exempel på att man gjort det i någon av den typen av församlingar?
Citera
2018-05-26, 00:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det håller jag med dig om.
Jag tror inte sonen är inblandad, tror mera på SD.
Kanske de är hemliga för att SD och HD är utomlands ännu.
...vilket de är för att de släpptes, eller SD i alla fall, av polisen. Ändå får allmänhrten inte klara besked om att dessa är fria från misstankar. Men vem vet, de kanske är avlyssnade, såsom Johanna Möller med bihang
Citera
2018-05-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Inte helt ovanligt att kläder går sönder eller att man helt enkelt glider ur dem när man försöker ta sig loss.
Inte ovanligt att mördare drar av kläder för att få det att se ut som överfallsvåldtäkt, precis som mördare som känner offer och dödar dem i hemmen går bärsärkagång för att få det att se ut som inbrott och stöld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in