Citat:
Citat:
Fick just eldunderstöd av Lena Mellin i en dagsfärsk krönika angående S möjligheter att byta ämne från mig/krim till välfärd. Hon konstaterar att: 1) På 1 maj gick S ut med ett stort förslag om sänkt pensionärsskatt. Stor nyhet för S trognaste väljargrupp. Gav inget i väljarstöd, tvärtom. 2) Den hårdare tonen påstås vara orsaken till tappet, men enligt Inizio sluter 64% av S-väljarna upp bakom förslagen om skärpningar. 3) ”När resten av Sverige pratar migration, flyktingmottagning, integration och lag och ordning är det lättare sagt än gjort. Det är svårt att slåss mot väderkvarnarna, det visste redan Don Quijote”.Det känns inte så lite "Hitler i bunkern" över den planen. Eller "magiskt tänkande" om man så vill.
Möjligtvis kan man beordra Aftonbladet att enbart skriva om LAS, men i övrigt känns detta som en av de sämsta planerna sedan Ford Edsel konstruerades.
Ich lach mich kaputt, som tysken säger.
Möjligtvis kan man beordra Aftonbladet att enbart skriva om LAS, men i övrigt känns detta som en av de sämsta planerna sedan Ford Edsel konstruerades.
Ich lach mich kaputt, som tysken säger.
Anna Dahlberg håller också med i sin senaste helgkrönika, där hon även menar att höstens val i praktiken blir en folkomröstning om invandringen. Exakt. Som jag brukar säga, de skrattade åt SD:s krav på en folkomröstning om invandringen, men valet 2018 är just den folkomröstningen och de kommer inte att skratta efteråt.
Citat:
Tror de vet bättre än så numera faktiskt. Loose cannons som Söder, Bylund och Ekeroth har varit tysta hittills.Annan risk är att SD blir för självsäkra i valet och låter fel personer som stöter bort väljare tala för mycket. Vi vet ju hur mycket en liten oförsiktig formulering av t.ex Söder som med flit kan misstolkas mobiliserar hela PK armadan och ger dem nya krafter. Några fler felcitat ur sitt sammanhang och det kan genast stoppa blodflödena.
Citat:
Jomshof, Karlsson och Sjöstedt vågar man skicka till media utan att bita på naglarna tror jag. Sen har de Bieler som är lite hit and miss men ofta gör bra insatser. Apropå paria har hon någon magisk amulett som skyddar. Judisk bakgrund kan möjligen vara en delförklaring eftersom nazistämpeln fäster dåligt då, fast det finns många andra debattörer med samma etnicitet som är paria ändå. Vet inte exakt hur Bieler-skölden fungerar men fenomenet kan bäst observeras på Twitter. Alla tycks våga interagera med henne ungefär som att hon vore KD eller M.
En tredje risk är att SD är tunna på bra mediala personer pga de har varit så paria smittade. Egentligen har de bara en riktig superstjärna och det är Jimmie. Det är ett obehagligt stort personberoende. Måtte det inte hända honom något och måtte han inte gå in i väggen. Vi vet ju att vår hjälte är lite skör.
Det har jag inte alls. Vad jag har avfärdat är att några procent hit eller dit i opinionsmätning X eller Y skulle ha någon menlig inverkan på tillväxten för SD, ett parti vars hela grej är en växelverkan mellan tillväxt och normalisering styrd av verkligheten. De är närmast immuna mot negativ press som skulle ha raderat ut andra partier för länge sedan. Vi kollar: Har SD dubblat sin storlek varje val och ser det ut att bli verklighet för gång X i ordningen? Ja. Men fortsätt gärna gråtrunka i en tubsocka för att de inte har 25 hos samtliga institut hela tiden...
Citat:
Jag har kört fast i ett spår?
Eh, det var ju också ett sätt att beskriva en av de få som vägrar smittas av folie-ebolan. Jag kommer hit för att diskutera opinionsläget för SD, det är mitt spår och borde med tanke på titeln också vara trådens, men man tvingas istället simma i dynga om skojarinstitut, agendasättare, inkompetensfaktorer och uppåtkorrigeringar, vilket förutom att det är så jävla tjatigt och tråkigt att dosen räcker för att söva en blåval samt får en att önska att SD får högst 0,002%, också dryftas i fel forum. Står det Konspirationer och alternativa teorier eller Partier och partipolitik här ovanför? Well then.(Ganmans cirkeldiagram är ofta roliga, men den som tycker jag skriver långt skulle dö av hans maratonessäer. Bättre redigera än kasta tusen halvroligheter på väggen för att se vad som fastnar)