Citat:
Ursprungligen postat av
Varangian
Jag har ju redan visat på dessa krav. Du kan även bli israel om du verkligen vill.
Juridiskt kan du bli en del av dessa nationer. Huruvida du blir accepterad socialt varierar givetvis.
Hur blir du, just du, juridiskt jude i Sverige? Hur blir du, just du, juridiskt same i Sverige?
Citat:
Ursprungligen postat av
Varangian
Vad svamlar du om? Jag visade just hur dessa grupper har bestämt vilka regler som gäller för att upptas i dem.
Jag svarar på följande:
Citat:
Ursprungligen postat av
Varangian
Har man förtjänat medborgarskap så har man. Det ska inte vara enkelt. Men det ska gälla fullt ut.
Där du explicit säger att medborgarskap, eller en rent juridisk tillhörighet, ska gälla "fullt ut". Dvs du vill antingen sätta dig över judars, kurders, samers, japaners och alla andra folks självbestämmande om vilka som ska få ingå i deras grupper. Eller så är det ännu en gång bara svenskheten som ska reduceras till ett medborgarskap när de andra får vara etniciteter på riktigt.
Finner du inte själv det väldigt absurt att föra din argumentationslinje när judar i Israel steriliserar sina egna judiska medborgare och beskriver dem som en cancersvulst för att de är afrikaner och därmed inte judar på riktigt?