2018-05-26, 20:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewho
Ska man dra en ”långsint” teori.
Varför så nära sin egen bostad?
Troligtvis har hon sprungit efter nån som hon bryr sig om..
Bråkat om nånting. De kan inte ha bråkat i 160 meter utan att nån märkt nåt, fast även möjligt.
Har jag drömt eller fyllde nån år?
Dålig dag för en närstående mördare att planera att mörda nån.. eller är det så sadistiskt att han/hon vill göra det så att det verkligen blir sjukt.
Om det är ett triangeldrama så vet ju ”pojkvännen” om att det ska firas födelsedag. Vet om att det troligtvis kommer vara folk där. Varför välja den dagen?
Så min teori är att det är nån som står henne närmare än pojkvänner har gjort detta. Kommer inte anklaga nån, men det verkar skumt det här.

Det har du rätt i. Tidpunkten är illa vald på så sätt. Fast det kanske inte var ett speciellt planerat mord? Ett samtal som eskalerar till gräl med hot skrik som försöks tystas med slag som resulterar i än mera skrik?
Citera
2018-05-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror på frätskador. Då kan man tänka på någon som är svartsjuk och vill förstöra en rivals utseende. Men troligare kanske för att sätta personen ur spel.
Sjuksköterskor borde ha tillgång till en del preparat.

Instrumentdesinfektionsmedel som man dränker instrumenten innan man kör dem i koken kanske?
Citera
2018-05-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Snälla, frätande ämne var bara en spekulation. Gör det inte till en trådsanning.

Uppgiften om frätande ämne kom från ett PM till skribenten bradgardsindianen. Den som skrev
PM:et påpekade att det ej var en förstahandsuppgift. Mottagaren, bradgardsindianen bedömer
det vara trovärdigt, med bedömningen 50/50.

Så visst kan det väl ligga någon sanning i det, behöver inte vara en spekulation/blivande
trådsanning.
Citera
2018-05-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewho
Ska man dra en ”långsint” teori.
Varför så nära sin egen bostad?
Troligtvis har hon sprungit efter nån som hon bryr sig om..
Bråkat om nånting. De kan inte ha bråkat i 160 meter utan att nån märkt nåt, fast även möjligt.
Har jag drömt eller fyllde nån år?
Dålig dag för en närstående mördare att planera att mörda nån.. eller är det så sadistiskt att han/hon vill göra det så att det verkligen blir sjukt.
Om det är ett triangeldrama så vet ju ”pojkvännen” om att det ska firas födelsedag. Vet om att det troligtvis kommer vara folk där. Varför välja den dagen?
Så min teori är att det är nån som står henne närmare än pojkvänner har gjort detta. Kommer inte anklaga nån, men det verkar skumt det här.
Tror inte GM valde dagen. En stor majoritet av alla mord sker i hastigt mod.
Citera
2018-05-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det kan ju avsättas besudlingar av blod, saliv mm. från BO, i det här fallet LW. Om polisens tekniker kunde säkra sådana spår som blod på ratt eller dörrhandtag från LW i SD:s bil skulle det vara ytterst graverande för den sistnämnde.
Jovisst det fattar jag, men jag fattar inte när hon skulle lämna sådana spår. Det verkar orimligt att hon var i bilen efter sin död, pga konstigt att välja det stället för dumpning isf, men också att hon skulle vara i bilen mellan det att hon lämnade huset och att hon dog, det var ju så nära?? Visst, kan ju finnas spår ändå om gärningsmannen kommit och åkt igen i denna bil, och hon kanske tagit i den eller så. Men jag får inte ihop att hon skulle varit inne i den.
Citera
2018-05-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
En supersmart mördare ?
Bilen kanske hade spår som kommit från offret via gm om han anlände i bil till vändplatsen vid planket ?
Aha nu fattar jag, om han är blodig och sätter sig i bilen o kör iväg. Det var väl så LarsIngvar tänkte också. Sorry, är trög.
Citera
2018-05-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Jovisst det fattar jag, men jag fattar inte när hon skulle lämna sådana spår. Det verkar orimligt att hon var i bilen efter sin död, pga konstigt att välja det stället för dumpning isf, men också att hon skulle vara i bilen mellan det att hon lämnade huset och att hon dog, det var ju så nära?? Visst, kan ju finnas spår ändå om gärningsmannen kommit och åkt igen i denna bil, och hon kanske tagit i den eller så. Men jag får inte ihop att hon skulle varit inne i den.

Om de suttit i bil och talat ut, det blir tjafsig, hon försker gå ut skrikandes varpå GM blir hårdhänt och hintrar henne väldigt fysiskt. Hon kanske tar sig ut men blir upphunnen? Hon hade ju dåligt knä, så hon kunde nog inte sprinta iväg direkt. Fast det förutsätter ju på sätt och vis att det inte är planerat, för bilen kan junågon granne råka lägga märke till. Är det inte planerat så blir man ju undrande på frätskadorna?
Tål att funderas på några varv.
Citera
2018-05-26, 21:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen

Jag menar besudlingar GM fått på sig bestående av DNA och ev. blod från LW. Skor, händer, kläder GM har på sig med spår från LW, kan avsättas inne i bilen när GM rör vid saker eller trampar på gasen. Sätet mm.
Citera
2018-05-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag menar besudlingar GM fått på sig bestående av DNA och ev. blod från LW. Skor, händer, kläder GM har på sig med spår från LW, kan avsättas inne i bilen när GM rör vid saker eller trampar på gasen. Sätet mm.

Ja det har du rätt i.
Citera
2018-05-26, 21:14
Medlem
Gabriel Knights avatar
När kommer de där människorna hem så att vi vet om de är inblandade eller inte?
Citera
2018-05-26, 21:22
Medlem
gaylordfuckers avatar
Flög till USA – polisen tog bilen på Arlanda

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/flog-till-usa-polisen-tog-bilen-pa-arlanda/
Citera
2018-05-26, 21:26
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Drömscenariot hade varit om de funnit LW:s mobil med GM:s fingeravtryck avsatt i hennes blod.
Om de funnit något i bilen, kommer GM att förklara det med deras gemensamma hobby (geocaching) och att hon fått åka med och då haft större och mindre blessyrer efter en hel dags vandrande, klättrande, paddlande och simmande i jakten på den åtråvärda cachen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in