2018-05-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Så gubben som rastade en hund som drog och drog mot kroppen - han vallade hunden på motorvägen då. Också en skojig variant. Jag förstår.

Hehe, tror inte du har haft hund någon gång. De där staketen må dämpa buller, men däremot inte lukter, det kan jag garantera.

Kan dock ha fördröjt fyndet eftersom ingen gick runt för att titta vad som fanns på andra sidan. Det däremot skulle jag aldrig göra med en hund - motorvägstrafik på dagen är oerhört stressande.
Citera
2018-05-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ända sedan kroppen hittades där vid planket har jag haft vision en av att kroppen legat i en bagagelucka.
Det är fler som funderat så, och det har varit uppgifter om en beslagtagen bil. Men i mina ögon verkar det helt orimligt att välja att lägga kroppen där den låg om man som mördare har den i en bil. Finns massor av glesbygd med stora skogsområden hyfsat nära där det är goda chanser att den aldrig hittas, och det är så ljust nu på natten att mördaren nog kunnat fixa det omgående om hen velat. Att stanna mitt på motorvägen och släpa ut ett lik verkar idiotiskt i det läget. Så jag tror inte bil har varit inblandad efter hennes död, men då frågar man sig varför bilen behövde undersökas?
Citera
2018-05-26, 18:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ok. När jag säger insidan pratar jag om den sida som vetter åt bostäder, ev. promenadvägar och skogspartier. När jag säger utsidan pratar jag om den sida som vetter åt motorvägen.

Jag trodde att jag fattat fel när jag lyssnade på folk härinne. Så var det inte. Det var dom själva som förvirrat pratade om fel sidor och hävdade att jag tappat bort mej.

Utsidan -motorvägen. Insidan - husen.

Men din teori är ju att GM kom med bil längs motorvägen. Det går inte ihop med din teori att GM skulle forsla BO över staketet. Du är medveten om att hon hittades på den sidan som vetter mot motorvägen va?
Citera
2018-05-26, 18:50
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Det är fler som funderat så, och det har varit uppgifter om en beslagtagen bil. Men i mina ögon verkar det helt orimligt att välja att lägga kroppen där den låg om man som mördare har den i en bil. Finns massor av glesbygd med stora skogsområden hyfsat nära där det är goda chanser att den aldrig hittas, och det är så ljust nu på natten att mördaren nog kunnat fixa det omgående om hen velat. Att stanna mitt på motorvägen och släpa ut ett lik verkar idiotiskt i det läget. Så jag tror inte bil har varit inblandad efter hennes död, men då frågar man sig varför bilen behövde undersökas?

Jaja. Ni har säkert rätt. Jag orkar inte bry mej. Intresset saknas i detta fall. Jag lämnar diskutionen här.
Citera
2018-05-26, 19:01
Medlem
Citat:

En supersmart mördare ?
Bilen kanske hade spår som kommit från offret via gm om han anlände i bil till vändplatsen vid planket ?
Citera
2018-05-26, 19:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Så gubben som rastade en hund som drog och drog mot kroppen - han vallade hunden på motorvägen då. Också en skojig variant. Jag förstår.

Det är dumt och insinuera att andra är korkade om man är för lat för att kolla upp vad man pratar om.

Bullerplanket ska stoppa buller från motorvägen mot radhus- och villa området.
På ena sidan planket går motorvägen och på andra sidan en mindre väg runt radhus-och villa områdena. Hundägaren har givetvis inte gått med hunden vid motorvägen.
Citera
2018-05-26, 19:13
Medlem
Citat:

För att de kanske hade kollat på fyndplatsen?
Citera
2018-05-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Men din teori är ju att GM kom med bil längs motorvägen. Det går inte ihop med din teori att GM skulle forsla BO över staketet. Du är medveten om att hon hittades på den sidan som vetter mot motorvägen va?

Om hen menar det lilla Gunnebostängslet som löper en bit parallellt med bullerplanket så är det väl knappt en meter.
Citera
2018-05-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Men så förskräckligt om detta stämmer, att ansiktet skulle ha varit sönderfrätt av något frätande
ämne, usch så hemskt, man undrar vad hon utsattes för och hur hennes sista minuter i livet var.
Vilket lidande och vilken dödsskräck.

Det var tidigt som någon skribent skrev att mordet kunde vara jobbrelaterat, men sedan har ju
det mesta handlat om SD/HD som eventuella, möjliga kandidater till att ha varit LW:s baneman.
Men att det skulle ha varit jobbrelaterat är för mig inte alls otänkbart.
Frätande ämnen kastade på ansikte mm förekommer, t ex i fallet med en numera känd engelsk programledare Katie Piper, vars pojkvän förstörde hennes utseende pga svartsjuka.
Citera
2018-05-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Hehe, tror inte du har haft hund någon gång. De där staketen må dämpa buller, men däremot inte lukter, det kan jag garantera.

Kan dock ha fördröjt fyndet eftersom ingen gick runt för att titta vad som fanns på andra sidan. Det däremot skulle jag aldrig göra med en hund - motorvägstrafik på dagen är oerhört stressande.

Normalt skulle man väl tro det är en grävling som ligger och luktar men om en granne försvunnit skulle jag nog inte kunna hålla mig för att glutta in bakom planket.
Citera
2018-05-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Men så förskräckligt om detta stämmer, att ansiktet skulle ha varit sönderfrätt av något frätande
ämne, usch så hemskt, man undrar vad hon utsattes för och hur hennes sista minuter i livet var.
Vilket lidande och vilken dödsskräck.

Det var tidigt som någon skribent skrev att mordet kunde vara jobbrelaterat, men sedan har ju
det mesta handlat om SD/HD som eventuella, möjliga kandidater till att ha varit LW:s baneman.
Men att det skulle ha varit jobbrelaterat är för mig inte alls otänkbart.

Ja det kan ju finnas flera tänkbara händelseförlopp. Det kanske är tur att bostadsområdet är som det är. Som användare Lonnrot sade, "alla har varit gift mä alla" , var och en har knoddar från tidigare förhållanden i radhusen så enangeliet med bocken får spridas ute i det fria.
Det ger ju lite chans att det ska kunna komma in lite insiktsfulla tips. Fast sedan vet man väl inte om LW höll en glättig fasad utåt, i vilken utsträckning hon hade människor som hon med vilka hon kunde ventilera saker som nöter och stör.
Citera
2018-05-26, 19:34
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Det kan ju avsättas besudlingar av blod, saliv mm. från BO, i det här fallet LW. Om polisens tekniker kunde säkra sådana spår som blod på ratt eller dörrhandtag från LW i SD:s bil skulle det vara ytterst graverande för den sistnämnde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in